Gå til innhold

Xbox suger!

Anbefalte innlegg

Var i oslo her om dagen, og prøvde Xbox i en videobutikk.

Prøvde snowboardspillet Amped, men etter at jeg hadde spilt litt begynte spillet å lægge.

Det hang seg delvis opp, akkurat som en klikk PC, før den fortsatte.

En klar ulempe i forhold til de andre konsollene, og vi vet jo at Microsoft bare har erfaring med PC.

Har mer tro på Gamecube som kommer med noen fete launchtitler.

Bare sjekk Star Wars: Rogue leader

http://www.lucasarts.com/products/roguelea...der/default.htm

Er det heftig, eller hva?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke prøve et spill på en platform og komme med konklusjonen om at hele platformen "suger" som du så elegant sier.

Ser ikke noe i Rouge 2 som ikke kan bli gjenskapt like bra/bedre på Xbox. Ta en titt på DOA3 og Halo..

Lenke til kommentar

Halo & DOA3 er noe som fint kan blir gjenskapt like bra på de andre. Har fulgt mye med på halo, men kan ikke si det er så mye bedre grafisk sett hvertfall.

Uansett er det jo spillene konsollene står eller faller med, ikke hardwaren.

Lenke til kommentar

Xbox har et vanvittig potensiale med tanke på hva slags maskinvare som er inkludert, og at programmeringsspråket er nesten identisk med directx (som gjør konverteringer av pcspill både lettvint og billig, som igjen forhåpentligvis fører til et massivt sortement av titler). Potensialet er allerede bevist med Halo som fikk 10/10 i Edge(!). At dette spillet med letthet kan gjengis på andre konsoller er bare tull. Ihvertfall for øyeblikket.

Spørsmålet er om den flopper slik dreamcast gjorde i sin tid, ettersom det norske konsollmarkedet trolig ikke er stort nok for 3 aktører. Menmen, man skal ikke undervurdere Microsoft bare fordi det er et drittsekkfirma, promotion er noe de kan, og med den pengebingen de sitter på skal vi ikke automatisk avfeie at det kan bli en suksess....

Lenke til kommentar

On 2002-03-01 13:06, ShapeShifter skrev:

Xbox har et vanvittig potensiale med tanke på hva slags maskinvare som er inkludert, og at programmeringsspråket er nesten identisk med directx (som gjør konverteringer av pcspill både lettvint og billig, som igjen forhåpentligvis fører til et massivt sortement av titler).

Og som vi alle vet, er pc-spill fulle av bugs.

Som sagt, hardware er ikke alt.

Lenke til kommentar

er spill til GC/ps2/ps1 og mange andre kosoller frie for bugs da?

det er en diger fordel med at programmeringsspråket er nesten identisk med directx fordi da er det meget enkelt å porte spill fra pc til x-box (som sikker 1000 folk har lagt inn på forumet før meg men men) som resulterer i at det kan komme _veldig_ mange titler til x-box pga at dei kommer til pc og visa versa. bare se her:

(quote litt fra itavisen.no)

I alt 20 spill blir lansert sammen med Microsofts Xbox, den 14. mars 2002. Frem til slutten av juni slippes 60 titler på det norske markedet.

Lenke til kommentar

X-box er faktisk bra.

Hadde aldri trodd at jeg skulle like et fps spill på konsoll og pad, men Halo er jæ**** bra! Gotham Racing er også skikkelig artig. Grafikken er meget bra med tanke på at det blir vist på en tv.

På den annen side er Gamecuben også veldig bra. Men på de spillene jeg har testet har ikke maskinen fått vise sitt potensiale. Virker som Nintendo holder seg til det litt mer tegnefilmaktige.

Dessverre har jeg ingen av de selv, men en kamerat av meg er med på parallellimport av spillmaskiner. Så vanligvis er vi i gang to til tre uker etter at de blir sluppet i Japan eller USA.

Nice eh? :grin:

Lenke til kommentar

JO!

Rouge Leader har jeg spillt serru!

Og det er en oppdatering (hvertfall til å begynne med) av et spill som kom til arkademaskiner en eller annen gang på 80-tallet.

Minner, minner :grin:

(begynner å bli for gammel til å sitte her...:wink: )

Lenke til kommentar

Som sagt, man kan ikke si at XBOX suger basert på et spill.

MS har inrømmet feil på noen XBOX konsoller. Som det ikke var det på PS2? Feil og si at fordi den konsollen du prøvde har en feil, så stinker XBOX. Helt feil.. Kjenner mange som har prøvd Amped, og det hakker ikke på de konsollene. Så du har du nok bare vært uheldig..

Lenke til kommentar

Det er ikke bare feil på maskinen som gjør at folk misliker Xbox. Den har ikke så veldig mange kvalitetspill, slik som PS2 har. Den er utrolig dyr i forhold til de andre konsollene, ihvertfall i Europa. Håndkontrollen er stor og trælete, og den er kanskje det viktigste ved en konsoll. Microsoft har ganske dårlig brukerstøtte.

Da det var feil på en liten del av konsollene ved lansering i USA, tok det opptil en måned før brukerne fikk reparert sine og de fikk ikke alltid svar hos brukerstøtten. Ved lansering i Japan var det et ganske stort antall Xbox'er som hadde feil med laserleseren og ødela eller skadet spillet som stod i. Micro$oft ville erstatte eller reparere maskinen, men ville ikke erstatte spillene.

Lenke til kommentar

Det er jo selfølgelig for at konsollen er ny. Det er ikke noe grund egentlig, fordi da hadde man ikke vært så veldig hypp på PS2 i starten heller. Hvis jeg husker riktig så var vel SSX det beste launch spillet til PS2? Bra spill, men kan ikke måle seg med følelsen av Halo. Hovedgrunden er at det er M$ som lager den, og at den er en seriøs utfordrer til PS2. :smile:

Dyr? Mye penger, men jeg synes ikke den er spesielt dyr når du tenker på hardwaren du får. PS2+HD+Modem+Memorey card blir vel ikke så mye billigere enn XBOX akkurat? Og da har du fortsatt ikke kraften til XBOX.

Personlig så liker jeg XBOX kontrollen mye bedre enn PS2 sin(har ikke prøvd GC, så det kan jeg ikke si noe om). Hvis du har litt mindre hender så skjønner jeg det, men jeg synes at den ligger mye bedre i hånden og føles mye mer solid enn PS2 sin kontroll. Det er min mening :smile:

Jeg har hørt veldig mis ledene rapporter på det punktet, noen sier at MS ikke gjorde noen ting og andre sier at de fikk ny konsoll med en gang. Det var ikke en stor del av de japanske konsollene, 250 eller noe sånt av 250 000. Ikke en veldig stor andel. Men det er veldig dårlig av M$ hvis de ikke gir tilbake spillene, hvis dette er sant.

[ Denne Melding var redigert av: Fro på 2002-03-06 18:56 ]

Lenke til kommentar

Xbox kontrolleren er utrolig god, mye bedre enn PS2 sin. Passer mine hender perfekt, men har lyst å prøve den japanske, skal være litt bedre knappeoppsett =) Håper vi ikke trenger noe adapter eller noe slikt piss :/

Lenke til kommentar

Controll S som den kalles i Europa og USA vil antagelig komme til Europa i maijuni, kanskje april hvis vi er heldige. Den er ikke 100% identisk, har bl.a. lenger ledning enn den Japanske. Multimedia import får den sikkert når den blir lansert i USA i april.

Lenke til kommentar

Tror at det var nærmere 3000 konsoller det var noe i veien med, men du har kanskje rett i at det var bare et par hundre som var helt ødelagte. Uansett er det et relativt stort antall. Det med at de ikke vil erstatte spillene står i den offisielle pressemeldingen fra Microsoft når feilene kom frem.

Rart at så mange av dere sier dere liker kontroller'n, da det er det de aller fleste klager mest på ved konsollen.

Den er jo bare marginalt bedre enn Gamecube og PS2 på det tekniske. Og hvis du er interessert i å spille den på nett må du ha bredbånds forbindelse. I utgangspunktet synes jeg ikke at Internettspilling er så gøy, til det er det for mange idioter der ute. Folk som jukser, folk som oppfører seg teit og folk som sender ut virus og slikt. Og det blir nok en stund før man kan spille den på nett via Microsoft's nettverk uansett, og jeg tviler sterkt på at alle spillene blir gratis å spille, om noen i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-06 23:49, Roamer skrev:

Tror at det var nærmere 3000 konsoller det var noe i veien med, men du har kanskje rett i at det var bare et par hundre som var helt ødelagte. Uansett er det et relativt stort antall. Det med at de ikke vil erstatte spillene står i den offisielle pressemeldingen fra Microsoft når feilene kom frem.

I % så blir det jo ikke så mye =) Folk generelt mangler jo respekt for alt av CD og DVD plater. Jeg vet ikke noe fakta om hva som har skjedd der borte, men det har seg slik at "alle" er ute etter å ta M$ =)

Quote:

Rart at så mange av dere sier dere liker kontroller'n, da det er det de aller fleste klager mest på ved konsollen.

Vanskelig å vite hva en skal tro her, for det har seg som regel at det er fanboys som skriker høyest, hva FLERTALLET mener, er noe helt annet :/ Jeg liker den sinnsykt godt, mye bedre enn PS2 sin.

Quote:

Den er jo bare marginalt bedre enn Gamecube og PS2 på det tekniske. Og hvis du er interessert i å spille den på nett må du ha bredbånds forbindelse. I utgangspunktet synes jeg ikke at Internettspilling er så gøy, til det er det for mange idioter der ute. Folk som jukser, folk som oppfører seg teit og folk som sender ut virus og slikt. Og det blir nok en stund før man kan spille den på nett via Microsoft's nettverk uansett, og jeg tviler sterkt på at alle spillene blir gratis å spille, om noen i det hele tatt.

Nåja, vil nå påstå at Xbox og GameCube banker PS2 på det tekniske, og det er jo bare naturlig siden det er mye nyere teknologi som er i maskinen.

Tror nok det blir mye mindre juksing og slikt på konsoll på internett, er ikke så lett å modifisere spillene, hehe. Spilling på internett er utrolig artig om en finner folk som er greie.

Lenke til kommentar

Teknologien i Xbox er ikke særlig nyere enn den i Gamecube. Gamespot sier forøvrig at den vanlige bruker knapt vil merke forskjell på grafikken på de nye konsollene.

Du mener at kun fanboys av Xbox liker kontrolleren ja? Det finnes knapt en spillside som ikke har hatt noe å si på kontrolleren. Men, uansett er det kanskje mest en smaksak.

Denne illustrerer...

http://www.penny-arcade.com/view.php3?date...001-11-28&res=l

"You can go a long way with a smile.

You can go a lot further with a smile and a gun."

- Al Capone

[ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-03-07 02:43 ]

Lenke til kommentar

Teknologien i GC og XBOX er ca. av samme dato, XBOX er litt nyere. GC og XBOX banker PS2 langt ned i støvlene det er helt riktig, men XBOX slår GC ganske bra også.

Og påstå at PS2 har en bra teknologi med konsoller som nesten er 2 år nyere er naivt. Hvis man ser på data verdnen, 2 år gammel teknologi er ganske treigt. Og det samme gjelder konsoll markede. Men siden kraften til PS2 nå viser seg på sitt beste, så ser ikke XBOX SÅ sinnsykt mye bedre ut. Men det ser ganske mye bedre ut fortsatt..

Men hvis du kjører PS2 på en RGB utgang, og XBOX på en vanlig AV utgang. Så vil PS2 ha bedre bildekvaitet, men grafikken er fortsatt ikke bedre. Den vil fortsatt være mer detalj rik og ha mer effekter.

Et litt fallende bevis for PS2, det er at alle XBOX portene fra PS2 ser bedre ut enn på PS2.

Hvis du sammenlingner listene på http://www.ign.com, så vil du se at XBOX leder over Gamcube i antall bra spill. XBOX har ganske mange flere spill over 8, enn det GameCube har. Over 9 også :smile: Selfølgelig dynker PS2 begge ned i støvlene på dette punktet, men noe annet ville vært unaturlig og katastrofalt av PS2.

Quote:

Du mener at kun fanboys av Xbox liker kontrolleren ja? Det finnes knapt en spillside som ikke har hatt noe å si på kontrolleren. Men, uansett er det kanskje mest en smaksak.

Ja, det er en smaksak. Det er også helt riktig at alle sider har sagt noe om kontrollen, og de flesete sier at den er kjempe bra til action spill og racing. Men ikke til fighting spill, der er den for stor. Jeg vil nok ikke synes det, fordi jeg har ikke noe problem med og trykke på alle knappene. I think it's the best..

PS2 er 2 år gammel, det er ikke rart at den ikke er så bra lenger. Slutt og vær så naive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...