Gå til innhold

Ny TV til maks 8000-9000

Anbefalte innlegg

Hei! Er på utkikk etter å oppgradere TVen min. Det er en gammel Samsung Plasma 51" som ikke engang har full HD. Altså veldig moden for oppgradering. Nå har det jeg slik at jeg er student, så jeg har ikke budsjett til å strekke meg til det f. eks en LG OLED55B6V koster. Så jeg lurer på hva det beste alternativet er for maks 8000-9000? Om jeg kan få noe bra nede i 6000-7000 hadde det vært helt fantastisk. 

Har sett litt på disse to:

https://www.power.no/tv-og-tilbehoer/tv/lg-49-4k-uhd-edge-led-tv-49uj750vaen/p-518562/

https://www.power.no/tv-og-tilbehoer/tv/samsung-49-4k-uhd-led-tv-ue49mu7005txxc/p-517893/

Er det stor forskjell på disse to? Har dere noen andre alternativer i samme prisklasse? Alt fra 49"-65" fungerer fint for min del, men ser jo at det fort blir i lavere del av det størrelseintervallet i min prisklasse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsungen annonserer at de har 1000 nits, samtidig som det er en Edge-LED TV. Det kommer ikke til å se vakkert ut.

Men begge skal nok ha brukbart bilde, så det kan være smart-TV delen som er forskjellen mellom disse. LG får mye skryt for sin, men vet ikke om de har den beste versjonen på den TVen. Men det finnes nok noen youtube klipp som viser grensesnittet, så kan du se om noen av de ser bedre ut for deg enn den andre.

Skal du opp i størrelse i samme prisklasse, så vil TVene har dårligere elektronikk., så ville kanskje ikke gått over 55" i den pris klassen. Det smarteste er alltid å følge med på tilbudene som butikkene har. Man får ofte en dyrere TV til en god penge der.

Lenke til kommentar

Samsungen annonserer at de har 1000 nits, samtidig som det er en Edge-LED TV. Det kommer ikke til å se vakkert ut.

Men begge skal nok ha brukbart bilde, så det kan være smart-TV delen som er forskjellen mellom disse. LG får mye skryt for sin, men vet ikke om de har den beste versjonen på den TVen. Men det finnes nok noen youtube klipp som viser grensesnittet, så kan du se om noen av de ser bedre ut for deg enn den andre.

Skal du opp i størrelse i samme prisklasse, så vil TVene har dårligere elektronikk., så ville kanskje ikke gått over 55" i den pris klassen. Det smarteste er alltid å følge med på tilbudene som butikkene har. Man får ofte en dyrere TV til en god penge der.

Grunnen til at jeg linker til Power er at DNB kjører 20% på alt der for sine Mastercard kunder. Derfor vurderer jeg TVer derfra. LGen vil jeg jo da få ned i 5000. 

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har skjønt, så får du også de 20% oppå når de har kampanje også. De kjører vel ukentlig kampanjer akkurat som Elkjøp mener jeg å huske. Men ikke alltid man har mulighet å vente på riktig tilbud heller.

Ser slikt ut, men de har ikke så mange TVer i sin ukentlige kampanje. Tilbudet gjelder kun torsdag - lørdag, så ukens tilbud er vel de som er ute nå.

De kjører på med denne i avisen, men såvidt jeg ser har den ligget rundt 10k i nettbutikker hele veien.

https://www.power.no/tv-og-tilbehoer/tv/lg-65uj630vaen-65-uhd-tv/p-527857/

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke begi meg ut på å undere TVene opp mot hverandre, men LGs WebOS 3.5 er i alle fall helt fantastisk i bruk og går etter min mening langt utenpå Android og Tizen.

Er det en fullverdig erstatter for Chromecast? Har man alle apper som Netflix, TV2 Sumo og HBO Nordic? Er det en nettleser eller noe som støtter online videoer? 

Er fryktelig fristet til å slå til LG 49UJ750v på rundt 5332 nå. Får jo også LG 49SJ800V til 7377, men vet ikke om jeg kan rettferdiggjøre prisforskjellen på mitt budsjett. Noen som vet hvor stor forskjellen er?

Lenke til kommentar

Har aldri brukt Chromecast, så det vet jeg ingenting om. Netflix, Amazon Prime Video, YouTube og nettleser med videostøtte er der, men ikke Sumo eller HBO foreløpig. På den annen side er versjon 3.5 helt ny, så jeg antar mye mer kommer etterhvert.

Edit: jeg har SJ810V og den er glimrende, men igjen vet jeg ingenting om forskjellen på de to modellene.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

Nå kom jeg inn på Power og der hadde de jammen meg bare en ferdig kalibrert UJ750 og skulle dermed ha en tusenlapp ekstra for den.

Ser at jeg kan bestille den på nett ukalibrert, men ser også at SJ850 i 55" fåes til 8000 etter DNB-kampanjen. Fjorårets UH950 fåes også til ca. samme pris. Er disse verdt ca. 2500 ekstra? De er også 6" større.

Kan strekke meg til den prisen, men det er litt mer enn jeg hadde tenkt meg (49" blir i underkant av 5500)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...