Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Server

Anbefalte innlegg

Hallo Eg har tenkt å sette opp min egen FTP Server eg har stilt et par av desse spørmåla før men eg har ikkje fåt skikeleg svar.

Eg vil ha et gratis FTP domene det trenger ikkje og vere helt mit eget eg kan gåt gå igjønå et firma samme for meg bare det ikkje koster noe.

Så va er server programm?

Eg har lest at det er et programm så du kan opprete kontoer osv.. på din

FTP server!

Og vis eg trenger et sånt programm vor kan eg laste det ned fra og vilket er enklest og bruke?.

Det eneste eg ønsker meg er et gratis FTP Domene og et programm så eg kan opprette kontoer osv.. På den FTP serveren eg opprette

Vis eg vil delle noen av mine filler på serveren vil eg at det skal ligge på min pc ikkje på en annen server!

Noen Så kan hjelpe?

:thumbs: På forhånd: Tusen Takk til Alle Svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var dette en dedikert pc kun til ftp, eller skal det spilles på den også?

(tilleggs spm, du er klar over at det er din egen linje du bruker til ftp'en ja, å ikke en pc du trur du får plass på?)

Hvis det var en dedikert ftp pc, ville jeg ha gått for linux å glftpd, stabilt som fjell.

hvis ikke finnes det mange freeware programmer, bare å søke litt med din favoritt søkemotor.

Flashfxp funker fint som ftp nedlastingsprogram

Endret av Raw
Lenke til kommentar
Hallo Eg har tenkt å sette opp min egen FTP Server eg har stilt et par av desse spørmåla før men eg har ikkje fåt skikeleg svar.

Eg vil ha et gratis FTP domene det trenger ikkje og vere helt mit eget eg kan gåt gå igjønå et firma samme for meg bare det ikkje koster noe.

Så va er server programm?

Eg har lest at det er et programm så du kan opprete kontoer osv.. på din

FTP server!

Og vis eg trenger et sånt programm vor kan eg laste det ned fra og vilket er enklest og bruke?.

Det eneste eg ønsker meg er et gratis FTP Domene og et programm så eg kan opprette kontoer osv.. På den FTP serveren eg opprette

Vis eg vil delle noen av mine filler på serveren vil eg at det skal ligge på min pc ikkje på en annen server!

Noen Så kan hjelpe?

:thumbs: På forhånd: Tusen Takk til Alle Svar!

Norsk ordbok er på vei i posten til deg!

Lenke til kommentar

lol.. du kunne trengt en norsk/nynorsk time eller to jah :green:

Ftp-program/browser: trengs for å kunne navigere innepå ftp-servere (Fins i Internet Explorer for vanlige brukere)

Ftp-server: program for å kunne dele filer via ftp protokollen(søk på google.com)

Ftp-domene: ? No-ip her får du lenka ip-adressen til din pc(opp mot internett) mot et domene navn som f.eks. eddielie30.no-ip.org

Hva skal du med FTP?

Er det kun for å dele filer på nettverk/internett: drit i det.. bruk heller Dc++ eller lignende

Er det for å ha dokumenter tilgjengelig hvorenn du er? Kjøp en pendrive eller opprett en gratis konto m/5 MB lagringsplass på Home.no (ftp konto ;) )

Alle fillene du deller vil som regel ligge på din pc, hvis fillene ligger på en annen pc er det jo ikke pc`en din som deller dem.. :thumbup:

Raw: anbefaler du linux til denne gutten ?? :scared::no:

Endret av Duplo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...