Gå til innhold

Ny rapport: 15 veiprosjekter står i fare for å ryke fra NTP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"E39 i Sogn og Fjordane, strekningsvis utbedring Byrkjelo – Sandane"

 

Rart at dette fortsatt blir sett på som E39 om 10 år.

Skulle vært interessant å vite hvor mye trafikken økte på de to fergestrekningene Volda-Folkestad og Lote-Anda når veien ble stengt i Utvik nå i sommer.

Allerede i dag går kan hende halvparten av trafikken på E39 forbi Utvik, selv om det er flere helt elendige veistrekninger som mellom Olden og Innvik(er i ferd med å bli god med den siste nye tunnelen) og over Utvikfjellet.

Hadde det vært politikere eller veimyndigheter med visjoner tidligere ville det vært tunnel gjennom Utvikfjellet samtidig som Kvivsveien var ferdig.

Dette blir nok E39 i fremtiden, og 2 ferger er borte.

Lenke til kommentar

"E39 i Sogn og Fjordane, strekningsvis utbedring Byrkjelo – Sandane"

 

Rart at dette fortsatt blir sett på som E39 om 10 år.

Skulle vært interessant å vite hvor mye trafikken økte på de to fergestrekningene Volda-Folkestad og Lote-Anda når veien ble stengt i Utvik nå i sommer.

Allerede i dag går kan hende halvparten av trafikken på E39 forbi Utvik, selv om det er flere helt elendige veistrekninger som mellom Olden og Innvik(er i ferd med å bli god med den siste nye tunnelen) og over Utvikfjellet.

Hadde det vært politikere eller veimyndigheter med visjoner tidligere ville det vært tunnel gjennom Utvikfjellet samtidig som Kvivsveien var ferdig.

Dette blir nok E39 i fremtiden, og 2 ferger er borte.

 

Det er bestemt at E39 skal gå der den er i dag ( Byrkjelo - Sandane) fram til E39 gjennom Utvikfjellet og bru Stryn er ferdig. Dette vil truleg ta mange 10 år.

Den som har reist strekninga Byrkjelo - Sandane har sett at vegen er smal og trafikkfarleg.

Hadde det politiske miljø tenkt framover då E39 vart bestemt lagt til indre trace, og heller satsa på midtre trace med bru over Nordfjorden (Lote- Anda), ville det sikkert vore pengar til tunell gjennom Utvikfjellet også.

Å bygge ei dyr bru i Stryn som ingen vil ha (kort vei å køyre rundet) er å tru på julenissen, og i verste fall bortkasta pengar.

Lenke til kommentar

Jeg jobber fortsatt med industrialisering av tunnelbygging - New Tunnelling Concept NTC. Har vært i møter med Vegdirektoratet, Nye Veier og Bane Nor. Alle vil helst frasi seg ansvaret som byggherre og overlate alt til entreprenørene; som vet hvor pengene finnes. Videre er det påfallende at eventuelle innvendinger alltid er svært generelle, uspesifiserte og overflatiske. Gidder liksom ikke vurdere realitetene.

Halvert byggetid, lavere kostnader og laang levetid. Huff!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...