Marihage Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Hei Jeg gikk P1 i vg1 og fikk en 3 i standpunkt (mest pga tentamen) men hadde ellers 4 i hele år. Jeg har lyst til å bli ingeniør, og da er kravet R1 + R2. Er det noen med erfaring som har tatt P1 og gått over til R1 i vg2 eller vet noen om det kommer til å bli veldig krevende at det kan bli umulig? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Er vel ingen skoler som lar noen ta R1 uten 1T? Jeg hadde 1P og fikk en sterk 5, gikk ut av VG2 med en 2 i S1 som er endel lettere enn R1. Skal du gjøre dette bør du være jævlig motivert. Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Er vel ingen som kan hindre TS i å ta R1, såvidt jeg forstår. Men om det er lurt er en annen sak. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Jeg kjenner noen som fikk 4 i 1P og som fikk 5 i R1. Det er godt mulig, hvis du har god tallforståelse, men tok 1P fordi du var lat o.l. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Du bør nok ha valgt 1P av andre årsaker enn at matematikk var "uforståelig", ja. R-matten er ikke uoverkommelig på noe vis, men du har et handikap om du mangler intuitiv forståelse av f.eks. hvordan en ligning fungerer. I tillegg baserer man seg til en viss grad på at 1T er kjent stoff, og bortsett fra sannsynlighetsregningen er det ikke så mye felles (mistenker vel også at man har fordummet nivået litt der i 1P, så hvor mye overlapp det reelt sett er kan sikkert diskuteres). Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Det kommer til å bli ekstremt krevende. Du må gire om totalt, og fylle inn et helt årspensum (1T) selv, og det litt brennkvikt. Det praktiseres imidlertid ikke tryllekunster i R1, så det er ingen fysisk begrensning som gjør det umulig å lære seg faget. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Jeg tok P1 og P2 på skolen og R1 som privatist. Fikk 6 i P2 og 4 i R1. Det var mye arbeid, men fullt mulig om man går inn for det. Det er dog lurt å bruke litt tid på T1 først. Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Jeg tok R1-eksamen som privatist og leste ca halve pensum, fikk 3 på eksamen. Da hadde jeg 6 i P2 fra før. Fullt mulig å gjennomføre, men det krever en del arbeid. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Jeg gikk fra P1 til S1 nå. Er null stress, men jeg kunne glatt ha tatt 1T ifjor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå