sstarheim Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Etterhvert har jeg blitt ganske irritert over at viften på min bærbare går konstant, idag har jeg satt meg ned med stoppeklokke og følgt med på hvor ofte denne går. Det eneste programmet som var oppe var winamp, og prosessoren lå hele tiden på 2- 4% CPU. I løpet av denne testen viste det seg at viften hadde pauser på cirka 1,5 minutt og gikk så cirka 5 minutter. Dette gikk igjen og igjen. Mitt spørsmål er om det er noe galt med min maskin, er det eventuelt en regulator som er gåen? Maskinen er ikke no særlig varm og rommet er heller kjølig. Vil gjerne høre hva andre mener. Maskinen er kjøpt hos komplett.no for 4 mnd siden. Lenke til kommentar
Raider Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 da snakker vi om bærbar da er det vanlig , er rommtempen høy? Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Det er litt uvanlig, tror jeg, men du kan spørre HP kundeservice. De har eget chat-system og svarer umiddelbart. Ja, jeg også har 4417 men har ikke den problem som du nevner. Lenke til kommentar
sstarheim Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Romtempen er akkurat 15 grader.. ganske tragisk det her. Adresse til hp support? Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hadde en hp ze4278 med mobile celeron prosessor. På den gikk viften hele tiden. Var skikkelig irriterende, så jeg solgte den jeg. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Det hjelper å taste www.hp.com http://productfinder.support.hp.com/tps/Co...8&lang=en&cc=us Lenke til kommentar
sstarheim Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Jo takk eg visste det da men online chaten fungerer ikke akkurat nå. Men virker det ikke som noe er feil? Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Søndag, kanskje? Lenke til kommentar
zeljko Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hei, her kommer løsningen. Program heter speedswichXP og kan lastes her SpeedswichXP Jeg bruker selv programm på min ZE4417 med flott resultat. CPU hastighet går ned til 533mhz og da er INGEN viftelyd! Lykke til Lenke til kommentar
sstarheim Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Skal forsøke det, men har du eksakt fremgangsmåte for å ordne dette her? Er ikke proff akkurat... Lenke til kommentar
sstarheim Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Hvilket oppsett har du på programmet da, har du en spesiell innstilling? Takk viss det fungerer skikkelig:) Lenke til kommentar
zeljko Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Under "Power options" velger jeg " Max battery" . Det gjelder både AC og DC power. Jeg bruker litt eldere ver. av program slik at ved testing av CPU programm kresjer. Så lenge jer holder meg unna akurat den valgmulighet, er jeg tilfreds med andre opsjoner slik de er! Kanskje den siste ver. 1.3 har rettet den feilen. Ellers er det bare å følge manualen på nettet . Si i fra om du opplever programm krasj ved valg av CPU test. Lenke til kommentar
sstarheim Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Joda gode greier! Har nok fikset bug'en i den nyeste versjonen, her er det ingen systemcrash ved CPU testen! CPU'en jobber nå på 531MHz og viften går nesten aldri, ganske genialt program! Tusen tusen takk, nå slipper jeg å irritere meg lenger! Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) finnes det noe slikt program for linux? hurra fant et slikt og for linux http://mega.ist.utl.pt/~jcma/cpuspeed/ Noen som har prøvd? Endret 9. desember 2003 av Ravenlord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå