Jaja111 Skrevet 14. august 2017 Rapporter Del Skrevet 14. august 2017 La oss si jeg har -2.5 på begge øyne (nærsynt). Når jeg da kommer i 40åra og blir mer og mer langsynt, går nærsynet mitt gradvis nedover da? Altså at jeg blir egentlig ikke langsynt før nærsynet mitt har gått ned til først 0 og så +0.1? Vanskelig å forklare, men er det noen som vet? Eller finnes det 2 separate skalaer? Blir man mindre nærsynt når en blir eldre? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. august 2017 Rapporter Del Skrevet 14. august 2017 Dette er en av grunnene til at vi har progressive briller. Les mer her: http://www.brilleland.no/briller/progressive-glass/?gclid=Cj0KEQjwlMXMBRC195OLzqOz04wBEiQAooa7CJ9irkKIiEYKeltsxG3qsCejrTxA5lCYNgsDBuTP3kEaAnHv8P8HAQ Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. august 2017 Rapporter Del Skrevet 14. august 2017 Når jeg da kommer i 40åra og blir mer og mer langsynt, går nærsynet mitt gradvis nedover da? Nei (eller i praksis, så kan det skje, men det er ikke pga alderslangsynthet). Vanlig nærsynthet er at høyeeplet er for langt. Alderslangsynthet er at linsen er for stiv. Det er altså snakk om en manglende evne til å endre hvilken avstand man fokuserer på, og har egentlig ingenting med langsynthet å gjøre. Du vil fortsatt ha -2.5, men når du har på deg briller med det, vil du ikke lenger se noe på nært hold. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. august 2017 Rapporter Del Skrevet 14. august 2017 Det blir et rent helvete, når du har nådd opp i 40-årsalder med en -4 til -5 i nærsynthet, og fokuseringsevnen forsvinner. Det blir et mareritt å lese ting på nært hold. Anonymous poster hash: 82411...f1d Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. august 2017 Rapporter Del Skrevet 14. august 2017 Det er bare å ha 2-3 par briller med forskjellig styrke. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. august 2017 Rapporter Del Skrevet 14. august 2017 Er nærsynt med -2.75 Progressive kontaktlinser her Krever litt tilvenning og trening. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. august 2017 Rapporter Del Skrevet 15. august 2017 Er nærsynt med -2.75 Progressive kontaktlinser her Krever litt tilvenning og trening. Har aldri fått progressive linser til å virke skikkelig. Enten blir det uklart på nært hold når jeg leser. Ellers så ser jeg ikke bilskilt og annet på lang avstand. Har forsøkt en haug av forskjellige styrker uten å lykkes. Hva legger du i tilvenning og trening? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. august 2017 Rapporter Del Skrevet 15. august 2017 (endret) Det er ikke bare styrker men har med å treffe kompromisset med passelig + addisjon som passer for egen tilstand. Og hvordan det korrigeres i mellom nær og fjernt (f.eks pc skjerm eller litt lengre unna med en tv) Progressive linser har ulike korreksjonsteknikker. Jeg bruker en av de med ringdannede tre soner. Disse med tresonede ring typer er i tillegg forskjellige mellom "far ,intermediate og near" mellom fabrikanter og typer. Endret 15. august 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 Det er ikke bare styrker men har med å treffe kompromisset med passelig + addisjon som passer for egen tilstand. Og hvordan det korrigeres i mellom nær og fjernt (f.eks pc skjerm eller litt lengre unna med en tv) Progressive linser har ulike korreksjonsteknikker. Jeg bruker en av de med ringdannede tre soner. Disse med tresonede ring typer er i tillegg forskjellige mellom "far ,intermediate og near" mellom fabrikanter og typer. Takk for svar. Kan du komme med fabrikatet på de du foretrekker? Og evt. nevne de du vet har forskjellige korreksjonsteknikker? Neste gang jeg velger å teste ut dette skal jeg sette meg bedre inn i hva som finnes og tar gjerne med meg dine erfaringer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå