bshagen Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 (endret) Er ikke dette noe de har gjort i mange land? Mener å lest det en plass, at det var kun utvalgte retailers som kunne selge kortene til de annonserte prisene, uten at jeg husker helt hvor EDIT: Mener altså rabattavtale, ikke at butikkene ikke har lov til å selge med tap, om ikke Komplett gjør dette selvsagt? Endret 7. september 2017 av bshagen Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Er ikke dette noe de har gjort i mange land? Mener å lest det en plass, at det var kun utvalgte retailers som kunne selge kortene til de annonserte prisene, uten at jeg husker helt hvor EDIT: Mener altså rabattavtale, ikke at butikkene ikke har lov til å selge med tap, om ikke Komplett gjør dette selvsagt? Dette er vel listen for forhandlere som er i direkte kontakt med Amd og har sine avtaler i henhold til pris. Hvordan dette gjøres vet jeg ikke helt men trolig kan komplett svare på det ( som også ifølge Smedsrud er hans kontakter). Slik jeg ser det er Smedsrud sin kontakt prisguiden og en sjekk på hva prisen hos komplett var for nesten 3 uker siden. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Syns det er litt rart egentlig, proshop.dk har dette, men ikke proshop.no f.eks. Er dette litt sånn "gutteklubben-grei" opplegg? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Syns det er litt rart egentlig, proshop.dk har dette, men ikke proshop.no f.eks. Er dette litt sånn "gutteklubben-grei" opplegg?Ingen aning. Ta kontakt og spør dem, alt annet blir bare spekulering. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Kanskje en sak for TEK dette? Grave litt mer? Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Ganske åpenbart at AMD har gitt utvalgte butikker i forskjellige land rabatt-avtale. Listen kan du se her: https://gaming.radeon.com/en/RXVega/ Trykk "Buy Now" Som er den samme som i linken til MalvAMDo. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 (endret) Fortsatt ikke tilgjengelige kort for innkjøp for oss til normale priser. Ser ut som rabattavtalen Komplett har trumfer alle leverandørene. Noe av det aller dummeste jeg har vært borti. EDIT: For meg virker det som AMD ble tatt med buksa nede, og nå blir tvunget til å fortsette godprisene hos sine utvalgte butikker. Så dette er en eksklusiv avtale med Komplett? Altså, dere har ikke mulighet til å selge kortene til samme pris som Komplett uten å tape penger? Stemmer. Dustin: https://www.dustin.no/product/5011038945/radeon-rx-vega-64-8gb-hbm2-black Komplett: https://www.komplett.no/product/943918/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/sapphire-radeon-rx-vega-64-black# Samme SKU. Endret 8. september 2017 av DuraN Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Stemmer. rxvega.jpg Med den prisen er det ikke vits i å selge kortet til kr 5999,- en gang De ~40 kronene dere tjener per kort dekker ikke stort mer enn transport og lagerkostnader. Det kan ikke være så svak margin på alt dere selger regner jeg med? Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Stemmer. rxvega.jpg Med den prisen er det ikke vits i å selge kortet til kr 5999,- en gang De ~40 kronene dere tjener per kort dekker ikke stort mer enn transport og lagerkostnader. Det kan ikke være så svak margin på alt dere selger regner jeg med? Nei, så vi må bare droppe å selge Vega-kort. 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Ganske åpenbart at AMD har gitt utvalgte butikker i forskjellige land rabatt-avtale. Listen kan du se her: https://gaming.radeon.com/en/RXVega/ Trykk "Buy Now" Som er den samme som i linken til MalvAMDo. Støtter dere fult ut med å kutte ut å selge Amd produkter om det ikke er verdt det. Fortjeneste er selvsagt viktig, enda mer i et land som Norge. Personlig har jeg null og niks å gjøre med Amd bortsett fra noen kontakter i USA på utviklersiden som jobber med software for store selskap, men det er ikke så ofte jeg er i kontakt med dem lengre da jeg personlig er ganske så opptatt med mitt. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Ganske åpenbart at AMD har gitt utvalgte butikker i forskjellige land rabatt-avtale. Listen kan du se her: https://gaming.radeon.com/en/RXVega/ Trykk "Buy Now" Som er den samme som i linken til MalvAMDo. Støtter dere fult ut med å kutte ut å selge Amd produkter om det ikke er verdt det. Fortjeneste er selvsagt viktig, enda mer i et land som Norge. Personlig har jeg null og niks å gjøre med Amd bortsett fra noen kontakter i USA på utviklersiden som jobber med software for store selskap, men det er ikke så ofte jeg er i kontakt med dem lengre da jeg personlig er ganske så opptatt med mitt. Sjeldent fanboys har noe ansettelsesforhold i selskapet de "heier på" Vi mister kunder på å ikke ha Vega tilgjengelig til samme pris som Komplett. Hele prisopplegget med rabatter til utvalgte retailere er tilbakestående på et nivå jeg ikke har sett før. Logitech, Razer, Steelseries etc har gjort mye av det samme (Elkjøp, Power o.l) men der finnes det alternativer. Det gjør det ikke for Vega, da de potensielle kundene ikke kjøper nVidia uansett. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 På grensa til mafiavirksomhet detta her... Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 (endret) Det er noe rart med hele opplegget. Tror ikke AMD fortalte hele sannheten når de gjorde den kunngjøringen sin Dette har i allefall ingenting med mining å gjøre Endret 8. september 2017 av bshagen Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 (endret) Er vel slik Apple og samtlige konsoll produsenter driver. Butikkene (Elkjøp, Lefdal, Power etc.) selger med nesten ingen fortjeneste og er avhengig av mersalg. Endret 8. september 2017 av PantZman Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Her er det ikke snakk om mersalg. Her er det snakk om rabatter AMD gir utvalgte retailere slik at de kan selge kortene billigere enn andre. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Er vel slik Apple driver. Butikkene (Elkjøp, Lefdal, Power etc.) selger med nesten ingen fortjeneste og er avhengig av mersalg. Det er nå vel og greit med Apple, ettersom de insisterer på å gjøre produktene sine mest mulig avhengig av tilbehør som trådløse hodetelefoner/ørepropper, HDMI-adapter, USB-adapter, og så videre. Det fungerer ikke fullt så bra med skjermkort ettersom det ofte er en del tilbehør med i eska, og det er i praksis sjeldent man trenger en ny skjermkabel eller annet tilbehør der. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Har dere noen importør imellom som Komplett ikke har, eller dealer dere direkte med ASUS, Sapphire osv? Jeg tenkte i tilfelle ekstra påslag en plass Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 (endret) Har dere noen importør imellom som Komplett ikke har, eller dealer dere direkte med ASUS, Sapphire osv? Jeg tenkte i tilfelle ekstra påslag en plass Komplett har en egen leverandørdel, de kjøper inn sine egne varer. Her er det dog ikke snakk om AIB's, men direktedeal med AMD. Pleier å være samme greia med Nvidia-skjermkort, men da går det mer på at de får kortene tilgjengelig fra feks 15:00 lanseringsdagen mens vi må vente på postsending. Sjeldent noen big deal, vi får iallefall selge kort til normal pris. Dette er garantert ikke ekstra påslag, da prisene varierer mellom våre leverandører. Ingen kort tilgjengelig i det hele tatt uansett, jeg kan bare tippe hvor de kortene har havnet (sjekk hvem som har kort på lager) EDIT: Bare legge til så det er forstått; dette er ikke noe slight mot Komplett, men mot AMD. Endret 8. september 2017 av DuraN Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Ser den. Dette er jo bare råttent. AMD rebels etc, men likevel så er det blårussen som styrer der også ser det ut til Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Har dere noen importør imellom som Komplett ikke har, eller dealer dere direkte med ASUS, Sapphire osv? Jeg tenkte i tilfelle ekstra påslag en plass Komplett har en egen leverandørdel, de kjøper inn sine egne varer. Her er det dog ikke snakk om AIB's, men direktedeal med AMD. Pleier å være samme greia med Nvidia-skjermkort, men da går det mer på at de får kortene tilgjengelig fra feks 15:00 lanseringsdagen mens vi må vente på postsending. Sjeldent noen big deal, vi får iallefall selge kort til normal pris. Dette er garantert ikke ekstra påslag, da prisene varierer mellom våre leverandører. Ingen kort tilgjengelig i det hele tatt uansett, jeg kan bare tippe hvor de kortene har havnet (sjekk hvem som har kort på lager) EDIT: Bare legge til så det er forstått; dette er ikke noe slight mot Komplett, men mot AMD. Bare for å ha ting på det klare, har dere prøvd å ta kontakt selv med AMD og forhøre dere om dere kan få de samme betingelsene som komplett osv? Og hvis dere har, hvorfor har dere ikke fått det? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå