DuraN Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Da er uttalelsen til Komplett (og Overclockers) iallefall merkelig. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Da er uttalelsen til Komplett (og Overclockers) iallefall merkelig. Stoler mere på Komplett.no enn "internett" iallefall Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Da er uttalelsen til Komplett (og Overclockers) iallefall merkelig. Stoler mere på Komplett.no enn "internett" iallefall Er ikke det generelt sett en tabbe å "stole" på noen selskap? De er kun ute etter penga dine uansett hvordan du vrir på det Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Prisen til Vega 56 hos komplett : 3990 ( https://www.komplett.no/product/950004/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/sapphire-radeon-rx-vega-56#productinfo ) Prisen til Vega 64 hos Komplett : 4990Prisene til Vega ble bekreftet av Amd for en god stund siden ( uke eller mer ) , først ved lansering så igjen når flere tok kontakt og Amd kom senere med en offentlig uttalelse. Artikkelen til Smedsrud skulle oppdateres så fort han viste noe mer, kan jo ikke akkurat si at det stemmer, spesielt med tanke på at Amd har offisielt kommet med noen uttalelser angående prisen for en stund siden og sagt at 399 og 499 var ment som utsalgspris. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Så da er bundelen en gave fra AMD? To middelmådige spill, hvorav det ene ikke er lansert og det andre har en normalpris på 200.... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Prisen til Vega 56 hos komplett : 3990 ( https://www.komplett.no/product/950004/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/sapphire-radeon-rx-vega-56#productinfo ) Prisen til Vega 64 hos Komplett : 4990 Prisene til Vega ble bekreftet av Amd for en god stund siden ( uke eller mer ) , først ved lansering så igjen når flere tok kontakt og Amd kom senere med en offentlig uttalelse. Artikkelen til Smedsrud skulle oppdateres så fort han viste noe mer, kan jo ikke akkurat si at det stemmer, spesielt med tanke på at Amd har offisielt kommet med noen uttalelser angående prisen for en stund siden og sagt at 399 og 499 var ment som utsalgspris. Synn det er så få sjapper som fører Vega, og det virker som om det bare er komplett.no som kjører 3990 og 4990 prisen. Det som er mest synn, er jo for de som har freesyncskjerm som ikkje får tak i Vegaskjermkort. vega 56 og freesyncskjerm er den nye killer dealen spør du meg! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 (endret) Prisen til Vega 56 hos komplett : 3990 ( https://www.komplett.no/product/950004/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/sapphire-radeon-rx-vega-56#productinfo ) Prisen til Vega 64 hos Komplett : 4990 Prisene til Vega ble bekreftet av Amd for en god stund siden ( uke eller mer ) , først ved lansering så igjen når flere tok kontakt og Amd kom senere med en offentlig uttalelse. Artikkelen til Smedsrud skulle oppdateres så fort han viste noe mer, kan jo ikke akkurat si at det stemmer, spesielt med tanke på at Amd har offisielt kommet med noen uttalelser angående prisen for en stund siden og sagt at 399 og 499 var ment som utsalgspris. Synn det er så få sjapper som fører Vega, og det virker som om det bare er komplett.no som kjører 3990 og 4990 prisen. Det som er mest synn, er jo for de som har freesyncskjerm som ikkje får tak i Vegaskjermkort. vega 56 og freesyncskjerm er den nye killer dealen spør du meg! Vega 56 har akseptabel (Similar to AMD's Radeon RX Vega 64, the Vega 56 offers two BIOSes with corresponding power profiles that can be selected using a switch on the card. If you don't change the driver-based profiles, the primary BIOS imposes a 165W package limit, while the secondary BIOS drops that to 150W. ) ytelse , noen justeringer og man får litt mindre ytelse men langt bedre strømforbruk og er som regel på nivå eller over et Nvidia 1070. Man har også fordelen med litt nyere teknologi, mer DX 12 støtte ( bare en smule bedre enn Nvidia ) og god Vulkan ytelse. Ser man også på en del andre småting som Vega kommer med i funksjonalitet så er det en god del nyvinninger om man sammenligner med 1070, henger man seg kun opp i ytelsetallene så er det klart at Nvidia har bedre kort i form av 1080 og 1080 ti ( men prisene er jo langt høyere i forhold til Vega ). SK Hynix forventes også å øke kraftig produksjonen av HBM2 minne så Amd vil trolig etter hvert få opp inntektene per kort ( det sies at de enten går i null eller minus akkurat nå ) så det blir spennende å se hva som skjer fremover. Endret 30. august 2017 av Malvado Lenke til kommentar
Bjowol Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 dette kortet koster det samme som 1070 Founders Edition. Dette er faktisk kompetetiv prising i Norge. Det er ikke slik i USA derimot. Slik som mange a anmelderne i USA sier. I Norge er faktisk dette kortet billigere enn det det er i USA. Jeg tror Komplett har skjønt at dette kortet ikke ville selges her i landet om det hadde vært dyrere enn 1070... Husk også at drivere til AMD blir ofte mye bedre over tid. Lenke til kommentar
Te5lac0il Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Nå som prisen er tilbake til 4990kr, hvor blir det av karakter justeringen? Var ganske rask med å trekke den ned.. Kommer det en Vega 56 test herfra i nærmeste framtid? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Nå som prisen er tilbake til 4990kr, hvor blir det av karakter justeringen? Var ganske rask med å trekke den ned.. Kommer det en Vega 56 test herfra i nærmeste framtid? Karakteren burde vært justert enda lengre ned, slik at AMD måtte bevise en gang for alle at de vil være med videre. Hilsen AMD elsker Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Prisen til Vega 56 hos komplett : 3990 ( https://www.komplett.no/product/950004/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/sapphire-radeon-rx-vega-56#productinfo ) Prisen til Vega 64 hos Komplett : 4990 Prisene til Vega ble bekreftet av Amd for en god stund siden ( uke eller mer ) , først ved lansering så igjen når flere tok kontakt og Amd kom senere med en offentlig uttalelse. Artikkelen til Smedsrud skulle oppdateres så fort han viste noe mer, kan jo ikke akkurat si at det stemmer, spesielt med tanke på at Amd har offisielt kommet med noen uttalelser angående prisen for en stund siden og sagt at 399 og 499 var ment som utsalgspris. Synn det er så få sjapper som fører Vega, og det virker som om det bare er komplett.no som kjører 3990 og 4990 prisen. Det som er mest synn, er jo for de som har freesyncskjerm som ikkje får tak i Vegaskjermkort. vega 56 og freesyncskjerm er den nye killer dealen spør du meg! Vega 56 har akseptabel (Similar to AMD's Radeon RX Vega 64, the Vega 56 offers two BIOSes with corresponding power profiles that can be selected using a switch on the card. If you don't change the driver-based profiles, the primary BIOS imposes a 165W package limit, while the secondary BIOS drops that to 150W. ) ytelse , noen justeringer og man får litt mindre ytelse men langt bedre strømforbruk og er som regel på nivå eller over et Nvidia 1070. Man har også fordelen med litt nyere teknologi, mer DX 12 støtte ( bare en smule bedre enn Nvidia ) og god Vulkan ytelse. Ser man også på en del andre småting som Vega kommer med i funksjonalitet så er det en god del nyvinninger om man sammenligner med 1070, henger man seg kun opp i ytelsetallene så er det klart at Nvidia har bedre kort i form av 1080 og 1080 ti ( men prisene er jo langt høyere i forhold til Vega ). SK Hynix forventes også å øke kraftig produksjonen av HBM2 minne så Amd vil trolig etter hvert få opp inntektene per kort ( det sies at de enten går i null eller minus akkurat nå ) så det blir spennende å se hva som skjer fremover. Andre har nevnt disse nyvinningene til kortet også, men jeg kan ikke se at det er relevant. Det er ytelse og pris som teller, det er 0% sjanse for at jeg hadde kjøpt dette kortet. 1070 og 1080 er overlegent :-) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Andre har nevnt disse nyvinningene til kortet også, men jeg kan ikke se at det er relevant. Det er ytelse og pris som teller, det er 0% sjanse for at jeg hadde kjøpt dette kortet. 1070 og 1080 er overlegent :-) 1080 er omtrent like bra / bedre enn Vega 64, har mindre strømforbruk og per dags dato har en klar seier i dx11 og mesteparten av dx12 spill. Vega 56 er bedre enn Nvidia 1070 på de fleste spill , har en plass mellom 6-9 watt mer strømforbruk i strømsparingsmodus ( og ganske så likt med 1070 da ) og trekker opp til 220 watt på den hissigste profilen. Igjen anbefales det å lese Tomshardware sin test av kortet som er både grundig og tar for seg en virkelig stor haug med spill : http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-rx-vega-56,5202.html Prisene på Vega 56 starter på 3999 kroner og vega 64 4999 kroner : Komplett. Lenke til kommentar
Te5lac0il Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Nå som prisen er tilbake til 4990kr, hvor blir det av karakter justeringen? Var ganske rask med å trekke den ned.. Kommer det en Vega 56 test herfra i nærmeste framtid? Karakteren burde vært justert enda lengre ned, slik at AMD måtte bevise en gang for alle at de vil være med videre. Hilsen AMD elsker Bare så det er sagt så er det ikke fordi jeg "elsker" amd at jeg reagerer på at de ikke har justert karakteren. Men fordi det står i artikkelen at de skal justere den tilbake så fort prisen snur. Sløvt av tek.. Hilsen fornøyd 1070 eier 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Siden den 29 August har Vega 64 vært tilgjengelig hos komplett til 4999 ( Altså man har kunnet bestille eller få kjøpt et begrenset antall ). https://prisguiden.no/produkt/amd-radeon-rx-vega-64-304225 Det tok Smedsrud 2 dager å endre på poengsummen fra han lanserte artikkelen til han grep inn på prisen og kontaktet sin kontakt i Komplett, derimot ser det ut som at han ikke er like flink til å oppdatere denne artikkelen slik han lovte. Nå er han ikke den eneste som har kontakter og det er flere av oss som i alle fall stiller oss litt undrende til uttalelsene fra kontakten da slik jeg forstår det var prisen på ingen måte avklart 100% om den kom til å forsvinne permanent fra 3999 og 4999, det er derimot snakk om begrensede antall til produksjonen tydeligvis trappes opp i slutten av september / oktober med SK Hynix. Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 " .... totalt utdaterte RX 390X og R9 Fury. " Rx390x kjører de fleste nye titler for full guffe i 1080p og støtter også 4k spilling, hvis du tror disse kortene er total utdaterte da tror jeg du ikke vet hva du snakker om dessverre 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 " .... totalt utdaterte RX 390X og R9 Fury. " Rx390x kjører de fleste nye titler for full guffe i 1080p og støtter også 4k spilling, hvis du tror disse kortene er total utdaterte da tror jeg du ikke vet hva du snakker om dessverre Alt som ikkje er siste generasjon er utdatert Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 (endret) " .... totalt utdaterte RX 390X og R9 Fury. " Rx390x kjører de fleste nye titler for full guffe i 1080p og støtter også 4k spilling, hvis du tror disse kortene er total utdaterte da tror jeg du ikke vet hva du snakker om dessverre Alt som ikkje er siste generasjon er utdatert dette er samme konklusjonen saueflokkene tenker, man må ha next gen selvom ytelsebforbedring er minimalt i enkelte tilfeller lol. og værst av alt er at slik markedsføring fungerer Endret 7. september 2017 av Anonimofied Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 (endret) Fortsatt ikke tilgjengelige kort for innkjøp for oss til normale priser. Ser ut som rabattavtalen Komplett har trumfer alle leverandørene. Noe av det aller dummeste jeg har vært borti. EDIT: For meg virker det som AMD ble tatt med buksa nede, og nå blir tvunget til å fortsette godprisene hos sine utvalgte butikker. Endret 7. september 2017 av DuraN 2 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Fortsatt ikke tilgjengelige kort for innkjøp for oss til normale priser. Ser ut som rabattavtalen Komplett har trumfer alle leverandørene. Noe av det aller dummeste jeg har vært borti. EDIT: For meg virker det som AMD ble tatt med buksa nede, og nå blir tvunget til å fortsette godprisene hos sine utvalgte butikker. Så dette er en eksklusiv avtale med Komplett? Altså, dere har ikke mulighet til å selge kortene til samme pris som Komplett uten å tape penger? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Fortsatt ikke tilgjengelige kort for innkjøp for oss til normale priser. Ser ut som rabattavtalen Komplett har trumfer alle leverandørene. Noe av det aller dummeste jeg har vært borti. EDIT: For meg virker det som AMD ble tatt med buksa nede, og nå blir tvunget til å fortsette godprisene hos sine utvalgte butikker. Så dette er en eksklusiv avtale med Komplett? Altså, dere har ikke mulighet til å selge kortene til samme pris som Komplett uten å tape penger? Sjekk prisjakt, så ser du at ingen andre butikker har så lav pris. Normalt er komplett dyrere enn mange de andre som fører kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå