Ooooj Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 (endret) Kjøpte nylig en Lenovo X1 carbon 2nd gen fra en it bedrift. Alt var i orden med den, men etter hvert så merket jeg at touchskjermen trykker seg selv på en del av skjermen konstant. Maskinen kom med windows 7, men jeg ønsket windows 10, derfor installerte jeg den med en gang. Jeg gikk igjen tilbake til windows 7, da jeg tenkte det kunne være noe med windows 10, men det samme skjedde der. Prøvde også windows 8.1 uten resultat, derfor er jeg nå tilbake på windows 10 igjen. Har siste oppdatering på windows 10, samt alle drivere fra lenovos program "system update", samt fra nettsiden(linken under). Har ingen programmer eller noe på den siden windows er nettopp installert på nytt. Jeg har prøvd å deaktivere og aktivere touchskermen, installere alt av drivere og forskjellige små instillinger som hjelpet andre med samme problem, uten noe lykke. Det som virker litt rart for meg, er at hvis jeg får pcen i "sleep" modus, så vil ghosting problemet være borte når jeg slår den på igjen. Hvis jeg restarter den, så kommer problemet tilbake igjen. I tillegg til "ghostingen", så er det heller ingen mus synlig på skjermen. Har prøvd som med touchskjermen å installere alt av drivere, samt deaktivere og aktivere uten lykke. Men i blant så vil alt fungere plutselig, men det tar ikke lang tid før de kommer tilbake igjen. Hvis hardware er problemet så har jeg garanti på den, men skulle helst ha hatt den siden skolen begynner snart. Specs: http://pcsupport.lenovo.com/no/en/products/laptops-and-netbooks/thinkpad-x-series-laptops/thinkpad-x1-carbon-type-20a7-20a8/20a7/20a7005umn/r900ne77 Håper noen har noen løsning til dette. Endret 14. august 2017 av Ooooj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå