SpeCtaCelus Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hva er det egentlig blåskjermen med mellingen <<Dumper Fysisk minne til disk>> forteller meg? Jeg får den ofte nå fortiden Kan ikke bruke sikkermodus, får blåskjerm der også. Har ikke installer nye maskinvarer heller. Er noen veiledninger i meldingen jeg får i på blåskjermen, men ingen av de hjelper meg. Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Tyder på at det er på tide med Format C: i DOS. Kan være at du har lite minne, installert masse programvare som krever mye ram, dermed kan du få denne feilen. Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Har nettopp formatert ikke igjen nei.. Det siste jeg installerte av programvare var PcMark 2002. Hjelper det å ta å gjennopprette ? Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Nå vil ikke maskinen starte opp. Den restarter seg etter at jeg har valgt om jeg vil starte i sikkermodus eller vanlig osv (har 512 DDR) Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hva er det egentlig blåskjermen med mellingen <<Dumper Fysisk minne til disk>> forteller meg? Jeg får den ofte nå fortiden Kan ikke bruke sikkermodus, får blåskjerm der også. Har ikke installer nye maskinvarer heller. Er noen veiledninger i meldingen jeg får i på blåskjermen, men ingen av de hjelper meg. har du virus? Prøvd virus program? Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Tjohei... Bruker PC-cillin, fikk en beskjed før jeg installerte PcMark 2002 at det var virus i mappen. Huhm. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Tjohei... Bruker PC-cillin, fikk en beskjed før jeg installerte PcMark 2002 at det var virus i mappen. Huhm. ok, Virus er ikke noe kjekt! sikkert det som ødleger for deg! Fjern viruset. og sjekk hva som skjer så. Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Men, hvordan skal jeg fjerne det når jeg ikke kommer meg inn i windows? Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Men, hvordan skal jeg fjerne det når jeg ikke kommer meg inn i windows? uff da, det var jo dumt, ser ut som om du må få tak i en oppstartdiskett og formatere disken din igjen dessvere! . husk og sette disketten på skrivebeskyttelse så du ikke får virus på den også! Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Hehe... ok... skal gjøre det nå Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Har du innstallert ny ram? Kansje en har feil? Ta ut en brikke og test med den ene, og bytt på dem for å sjekke om det er feil/kompabilitetsproblemer ute å går. Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Har bare en 512 ram brikke... Så det vil si at jeg ikke har innstallert ny ram brikke. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Når jeg har fått "dumper fysisk minne...." så har det vært en minne brikke som det har vært noe galt med. Hvis du har mulighet så prøv en annen minne brikke. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Enig, StrongBad, det er også min erfaring. Det er best å teste med annen ram, får sikkert lånt en for å teste med. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 tror nok at det er RAM'en din som er feilen, bytt den ut og sett på ett eller annet som krever noe utrolig med minne for å stressteste eller kjør et minnetesteprogram. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 kan prøve å oppdatere BIOS, funka til meg. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg fikk samme feil som du hadde, så vi er i samme deigen. Jeg fjernet et virus, formaterte PC'en, og nedgraderte BIOS til det anbefalte nivået for mitt hovedkort /CPU. Nå fungerer alt fint til meg. Så jeg kommer til å ikke oppgradere BIOS FØR jeg har fått meg en bedre CPU har XP1700 (booo!=) nå. Et annet tips: Slett programvare som du ikke bruker, ikke la det bli liggende å sørpe opp maskinen. Om alt blir for mye for maskinen å takle, vil den dødelige blå skjermen etterhvert være en risiko.... all from me. Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Okok.. har lastet ned ny bios nå Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Har testet med annen ram, da funket maskinen fint. Det gikk ikke med begge rambrikkene da ble det samme feil. (restart like før maskinen skal til å loade windows ) Bios oppdateringen hjalp vist ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå