Grubleruble124 Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 (endret) Høgskolen i Molde tilbyr dette. Vil dere som har litt peiling si at dette kan være en grei start på en eventuell IT-utdanning? Vil noen ansette meg med kun et årsstudium f.eks.? Hvilke arbeidsoppgaver ville jeg blitt gitt? Har en bachelorgrad i rettsvitenskap. Kunne IT (årsstudium, evt videreutdanning(?)) og juss kombinert blitt verdsatt i arbeidsmarkedet? Link til oversikten over studiet: https://studiehandbok.himolde.no/nb/studieprogram/2160. Endret 14. august 2017 av Frodo124 Lenke til kommentar
Vardark Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Vil dere som har litt peiling si at dette kan være en grei start på en eventuell IT-utdanning? Vil noen ansette meg med kun et årsstudium f.eks.?Nei. Som programmerer er det utfordrende nok å få jobb med en bachelorgrad – å få jobb med kun et årsstudium under beltet er tilnærmet umulig. Markedet flyter over av IT-jobber, men de krever kompetente folk. Først og fremst må du være en habil programmerer, og det blir du ikke på et lite år. Har en bachelorgrad i rettsvitenskap. Kunne IT (årsstudium, evt videreutdanning(?)) og juss kombinert blitt verdsatt i arbeidsmarkedet?I helt bestemte bedrifter kan dette være gull verdt. Som utvikler må du ofte sette deg inn i fremmede domener, og i en bedrift som utvikler løsninger knyttet til juss vil kunnskapen din være uvurderlig. I praksis er det neppe mange slike bedrifter, men er du heldig kan du skyte gullfuglen. Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 17. august 2017 Forfatter Del Skrevet 17. august 2017 Vil dere som har litt peiling si at dette kan være en grei start på en eventuell IT-utdanning? Vil noen ansette meg med kun et årsstudium f.eks.?Nei. Som programmerer er det utfordrende nok å få jobb med en bachelorgrad – å få jobb med kun et årsstudium under beltet er tilnærmet umulig. Markedet flyter over av IT-jobber, men de krever kompetente folk. Først og fremst må du være en habil programmerer, og det blir du ikke på et lite år. Har en bachelorgrad i rettsvitenskap. Kunne IT (årsstudium, evt videreutdanning(?)) og juss kombinert blitt verdsatt i arbeidsmarkedet?I helt bestemte bedrifter kan dette være gull verdt. Som utvikler må du ofte sette deg inn i fremmede domener, og i en bedrift som utvikler løsninger knyttet til juss vil kunnskapen din være uvurderlig. I praksis er det neppe mange slike bedrifter, men er du heldig kan du skyte gullfuglen. Takk for svar! Jeg fikk en idé til potensiell arbeidsgiver faktisk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå