steinjarle Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Og økningen gjelder også for eksisterende kunder.Nå setter Netflix opp prisene - igjen Lenke til kommentar
Espen Persen Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Så vi får mindre innhold (Disney's brudd med Netflix) mens prisene går opp. Er det mulig at staten har tatt over Netflix? En tier her og en tier der er vel ikke all verden, men om de ikke greier og holde på leverandører eller skaffe "nytt" innhold vet ikke jeg hvor lenge jeg blir værende. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg ilpostino Skrevet 14. august 2017 Populært innlegg Del Skrevet 14. august 2017 Så vi får mindre innhold (Disney's brudd med Netflix) mens prisene går opp. Er det mulig at staten har tatt over Netflix? En tier her og en tier der er vel ikke all verden, men om de ikke greier og holde på leverandører eller skaffe "nytt" innhold vet ikke jeg hvor lenge jeg blir værende. Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at detet skyldes at Netflix produserer mer og mer innhold selv. 11 Lenke til kommentar
Daron Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Er vel ikke så overraskende med en prisøkning.. Alt annet øker i pris.. Er en naturlig del av økonomien.. Dessuten må man jo forvente at prisen ved lansering er nettopp dette.. En lanseringspris for å få kunder.. 5 Lenke til kommentar
Anton Villard Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Netflix er mye billig moro. 5 Lenke til kommentar
Kai Ødegård Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Ja ser jo utviklingen. Bare en tier om gangen virker jo så lite. Men det fikk meg til å bestemme meg, om ikke bruke Netflix. 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Så vi får mindre innhold (Disney's brudd med Netflix) mens prisene går opp. Er det mulig at staten har tatt over Netflix? En tier her og en tier der er vel ikke all verden, men om de ikke greier og holde på leverandører eller skaffe "nytt" innhold vet ikke jeg hvor lenge jeg blir værende. Disneyinnholdet var vel kun eksklusivt for USA? Det har vel aldri vært tilgjengelig utenfor USA så det påvirker ikke oss nevneverdig. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg RamGuy Skrevet 14. august 2017 Populært innlegg Del Skrevet 14. august 2017 Ja ser jo utviklingen. Bare en tier om gangen virker jo så lite. Men det fikk meg til å bestemme meg, om ikke bruke Netflix. I motsetning til de fleste andre streamingtjenester som er tilgjengelig her i Norge så tilbyr Netflix i det minste god kvalitet. Til å være streaming så gir deg relativt god båndbredde på både HD og UHD-innhold og de er jo en av relativt få som virkelig satser på UHD og HDR på sine originale serier som er av veldig god kvalitet. De er vel også de eneste som så langt har begynt å bidra til forbedring av H.265/HEVC encodere og er de eneste som faktisk benytter H.265/HEVC som codec. Sånn sett så syntes jeg prisnivået til Netflix er helt akseptabelt. Det er verre med konkurrerende tjenester som blant annet HBO Nordic osv som har mindre innhold, leverer forferdelig lav båndbredde så du ender med overkomprimerte streams, har absolutt null satsing på verken UHD, HDR eller benyttelse av moderne teknologi iform av H.265/HEVC og har attpåtil en nettjeneste som baserer seg på og krever Adobe Flash Player... 10 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Er det faktisk UHD-kvalitet på det Netflix sier skal være UHD? Ser ganske stor forskjell på HD-kvaliteten deres og BD. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Er det faktisk UHD-kvalitet på det Netflix sier skal være UHD? Ser ganske stor forskjell på HD-kvaliteten deres og BD. Nei, det er det ikke, men det er bedre enn ting som HBO ihvertfall, uten at det sier så mye. AtW 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Er prisøkningen kun for Norge eller for resten av verden også? Uansett så foretrekker jeg Butter project ;-) Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Altså gi meg en tjeneste der jeg kan se hva jeg vil så betaler jeg 300kr i måneden. Dette holder ikke... 4 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Er det faktisk UHD-kvalitet på det Netflix sier skal være UHD? Ser ganske stor forskjell på HD-kvaliteten deres og BD. Blu-Ray kvalitet er det ikke, men sammenlignet med konkurrentene så er Netflix helt i toppen hva gjelder kvaliteten de leverer. Så vidt jeg vet så ligger UHD-streams normalt på 15 mbps. Noe som er høyt til å være streaming, men tatt i betraktning at du gjerne må opp på 12-20 mbps for å ha god nok båndbredde til å ikke legge merke til forskjell på Blu-Ray med tanke på komprimering så er jo ikke 15 mbps for 4K/UHD veldig mye. 4K/UHD har fire ganger så mange piksler, ergo så vil jo 4K/UHD i 15 mbps i teorien tilsvare 1080P i 3.75 mbps og det er jo ikke spesielt bra. Det er jo der de fleste middelmådige streamingtjenester legger seg. HBO Nordic blant annet ligger nede på labre 2,5 mbps når jeg ser på Game of Thrones. MEN! Etter det jeg forstår så må du ha en enhet/PC som støtter H.265/HEVC decoding for å spille av 4K/UHD via Netflix, noe som mest sannsynlig betyr at Netflix bruker H.265/HEVC encoding på alt de har av 4K/UHD materialet. Ettersom det sies at H.265 er omlag fire ganger så effektiv sammenlignet med H.264/AVC så burde UHD/4K via Netflix kunne gi deg riktig så god kvalitet. Har dessverre ikke så mye erfaring med dette selv da jeg avventer en ny Apple TV med støtte for 4K/UHD før jeg kan teste nærmere. Hva gjelder "HD" så streamer vel Netflix 1080P i rundt 8 mbps. Dette er fremdeles ikke helt på Blu-Ray nivå, men det er faktisk så solid at mange vil slite med å merke noen neveverdig forskjell. Dette er jo leaps and beyond de fleste konkurrentene som båndbreddesulter sine streams med å levere 1080P i 2,5-4 mbps. Hvorvidt Netflix også har begynt å benytte H.265/HEVC på HD-streams vet jeg ikke, men om de beholder samme båndbredden men går over til H.265/HEVC så er vi fort på Blu-Raynivå ganske så raskt. 2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Er det faktisk UHD-kvalitet på det Netflix sier skal være UHD? Ser ganske stor forskjell på HD-kvaliteten deres og BD. Nei, det er det ikke, men det er bedre enn ting som HBO ihvertfall, uten at det sier så mye. AtW Hvor går grensen for UHD-kvalitet da? Lenke til kommentar
Eldrach Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Netflix har definitivt den beste teknologien, og det renner inn med egenproduksjoner også som virkelig holder høy kvalitet. De kunne godt lagt seg på 150 kr for min del hvis det hadde betydd en enda større økning i innhold Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Syns det er unødvendig å la artikkelforfatterens egen misnøye ose så tydelig ut i teksten! Når det i tillegg ikke er en artikkel som har noe på tek.no å gjøre virker det hele bare som en malplassert "rant". Lenke til kommentar
Lasse Nessøe Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Netflix sliter med å vokse så de skal begynne å flå kundene sine? Spørs nok om vi dropper Netflix hjemme nå. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Man kan si hva man vil om Netflix, men jeg syntes de har best opplegg av alle. Og vi baserer oss kun på streaming hjemme så jeg har prøvd en del tjenester. 3 Lenke til kommentar
Jon Natvik Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Synes en tier i økning er greit. Et norsk selskap hadde økt med minimum 99,-. ? Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Disneyinnholdet var vel kun eksklusivt for USA? Det har vel aldri vært tilgjengelig utenfor USA så det påvirker ikke oss nevneverdig. Jeg så en Disneyfilm på Netflix Norge for senest noen få uker siden så nei dette er ikke eksklusivt for USA. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå