enden Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Sitter med en 300MHz celly som jeg vil mekke om til en liten mediamaskin til stua. All media ligger på server så jeg trenger en liten rask distro som enkelt kan brukes til film (divx, etc) og mp3. Aller helst straight from the box. Tror nok ikke jeg gidder å bruke win på den, så hvorfor ikke _endelig_ teste ut linux Forslag? Lenke til kommentar
StoreLars Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hvis det er første gang du prøver linux er vel Mandrake best, eller så har du fedora. Hvis du er litt mer erfaren og kan en del er vel debian eller slackware en av de 2 beste som ikke krever så mye. Det vil muligens hakke en del med mandrake eller fedora på filmene hvis du innstalerer litt vel mye pakker under innstalasjonen. Jeg ville nok gått for windows 2000 som krever ganske lite. Men det er ditt valg Er jo bare og prøve seg litt fram, linux er smak og behag Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Tviler på at en 300mhz celly er god nok til å decode divx uavhengig av os. Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Tviler på at en 300mhz celly er god nok til å decode divx uavhengig av os. meget mulig, men den kan klokkes Lenke til kommentar
jrz Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 tja.. det vil vel gå akkurat. men ikke alltid hakkfritt.. spørs på ram ? Lenke til kommentar
StoreLars Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Tja, jeg klarte og kjøre divx filmer på en 200 mhz laptop med windows me. Tror det vil gå fint med win 2k på en 300 mhz Laptopen hadde 128 mb ram da, muligens det hjalp litt. Lenke til kommentar
rwu Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 har en gammel p2-300 med 64mB ram og et ati rage128... bruker denne kun til divx/xvid.. kjører en strippa XP. filmseing går helt fint.. ok, det tar litt tid å starte maskina og åpne en video, men etter filmen har starta går det helt fint (har testa mdl9.1 og win2k - gikk hakkete) Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Anbefaler Fedora. Putt Livna i yum.conf, så har du masse multimediapakker tilgjengelig. Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Anbefaler Fedora. Putt Livna i yum.conf, så har du masse multimediapakker tilgjengelig. hei nå blir det for avansert for meg Har en del rambrikker liggende og slene så ram skal det nok bli litt av Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Dette er ikke avansert i det hele tatt. Klart du forstod kanskje ikke hva jeg sa, fordi du vet ikke hva yum er og du vet ikke hva yum.conf er, og du vet ikke hva «å editere» betyr (okei, okei! , men når du først har fått inn Fedora (som er lekende enkelt), vil du kjapt forstå at yum er en fin ting for å installere ting med én enkel kommando, noe som vil gjøre alt mye enklere enn Windows noengang har vært. Men et godt råd til alle nye Linux-brukere, er: Don't Panic (helst skrevet med store, vennlige bokstaver). Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Skal ta og se påfedora når jeg får tid. Hvis noen har noe annet så keep it coming Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Movix tror jeg er tingen for deg. movix.sourceforge.org Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Men movix kan ikke installeres på disk - eller ? "Litt" kjedelig når man skal spille DVD ol. at den ligger i minne... Lenke til kommentar
dagatle Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Ta en titt på freevo Er riktig bra og enkelt å sette opp. Vil du ha et enkelt system å holde oppdatert vil jeg anbefale debian Det ligger en artikel om dette her på forumet Ta en titt på den så burde det gå bra Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Men movix kan ikke installeres på disk - eller ?"Litt" kjedelig når man skal spille DVD ol. at den ligger i minne... Joda, movix kan bootes fra disk, usbstick, CF-kort eller fra net nå Ellers vil jeg også anbefale freevo, men her trenger du en distro i tilleg. F.eks Fedora (enkel innstalasjon og konfuigurasjon) eller debian (vanskelig innstalasjon og du må nok belage deg på litt mer lesing). Å spille av divx vil antaglivis gå greit, hadde en 266 med 64mb ram som multimediamaskin ei stund, var litt i treigeste laget på enkelte filmer, men det helt glatt når jeg fikk 350mhz Endret 8. desember 2003 av mohuhau Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Jøss for en respons. Dere *nix folk er så imøtekommende Foreløpig høres det ut som fedora med freevo. Nytt problem dog. Dama har satt seg litt på bakbeina med tanke på maskin på stua... Sier det er nok med de fire jeg har fra før. Damer... Lenke til kommentar
bkak Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 En celly 333 sine vifter bråker neppe, så du kan sikkert gjemme maskinen eller forkle den som ett eller annet smart. Kvinnfolk altså Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Ikke det at jeg skal begynne å snakke om casenod i denne tråden, men jeg er nok enig i forkledningsidèen Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Ikke det at jeg skal begynne å snakke om casenod i denne tråden, men jeg er nok enig i forkledningsidèen Jeg leker med tanken på å få ut en serverboks jeg har i et skap her og legge den i TV-benken. En lakkering av frontdekelet i en pen(og meget lite tacky) farge tror jeg kanskje kan være med på å overbevise fruen her iallfall EDIT: Den skal seff bli en multimediabox da Tenker det blir debian med freevo(med god hjelp fra nvtv) på meg. Har dog enda ikke bestemt meg for om jeg skal beholde "filmdiskene" i arbeidsmakinen min eller flytte dem til filmboksen... Tipper jeg flytter dem og NFS eksporterer dem fra filmboksen til resten av nettverket... Endret 8. desember 2003 av kattemat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå