eiriksen Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Dette går jeg utfra er ganske høyt, faren min fikk den bygd for tre år siden. Og jeg fikk den for ikke så lenge siden, har ikke giddet å sjekke inni. Er det noen tips til meg hva jeg kan gjøre, eller burde jeg kjøpe ny kjøler? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) 1,4 Ghz var den ble produsert mest varmekrevende, etter dette kunne de ikke gå lenger (pga. varmen, har jeg hørt) Ny kjøler? hvilken har du pr. idag? Om du på noen enkel måte kan få til bedre gjennomlufting i kabinettet er det å foretrekke.... , ikke fremfor noe , men.... ny pc? (`støtter hovedkortet AMD barton CPUene? de er billige å "produserer" lite varme) edit_ jra det er ganske høyt, men det er jo ikke farlig.... hold viften ren for støv. Det gjør ikke noe om den er varm, den dagen den ryker vil det nok være på tide med ny.... (6-20+år?) Endret 7. desember 2003 av genesis Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Den CPUèn krever en bra vifte...60c er ikke unormal temp med den.... Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Dette går jeg utfra er ganske høyt, faren min fikk den bygd for tre år siden. Og jeg fikk den for ikke så lenge siden, har ikke giddet å sjekke inni. Er det noen tips til meg hva jeg kan gjøre, eller burde jeg kjøpe ny kjøler? 60-65C er ihvertfall ALTFoR mye. selv liker jeg meg ikke over 50C grader. du kan jo kjøpe en ny og bedre kjøler, men kansje en god kjøepasta som artic silver 5 hadde gjort susen? vet at Coolermaster Aero 7+ og thermaltake volcano 11+ er to kjempe bra kjølere da, men kansje dumt og påkoste en 1.4ghz så mye penger? Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 skikkelig drittcpu... Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Dette går jeg utfra er ganske høyt, faren min fikk den bygd for tre år siden. Og jeg fikk den for ikke så lenge siden, har ikke giddet å sjekke inni. Er det noen tips til meg hva jeg kan gjøre, eller burde jeg kjøpe ny kjøler? 60-65C er ihvertfall ALTFoR mye. selv liker jeg meg ikke over 50C grader. du kan jo kjøpe en ny og bedre kjøler, men kansje en god kjøepasta som artic silver 5 hadde gjort susen? vet at Coolermaster Aero 7+ og thermaltake volcano 11+ er to kjempe bra kjølere da, men kansje dumt og påkoste en 1.4ghz så mye penger? Det er helt grei temp hvis ikke maskina hannes henger i windows. Da tror jeg man må gjøre noe med det. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Ja, har jo ingen problemer. Bare lurte siden jeg merker folk klager over temperaturer på 50 grader. Gidder ikke kjøpe noe nytt til den, siden jeg skal investere i helt nytt til våren når jeg får råd Til enden: Ikke alle driter penger Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Ja, har jo ingen problemer. Bare lurte siden jeg merker folk klager over temperaturer på 50 grader. Gidder ikke kjøpe noe nytt til den, siden jeg skal investere i helt nytt til våren når jeg får råd Til enden: Ikke alle driter penger ok, skal du ha ny til våren så er det jo ikke noe vits og legge penger i en gammel 1.4ghz! Lenke til kommentar
ParaNode Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 skikkelig drittcpu... Okej, med risiko for å bli flamet her nå: Kan ikke du (og x antall andre forumbrukere) slutte og komme med sånne kommentarer? Trådstarter var ikke interresert i din mening hvorvidt denne CPU'en er bedriten eller ikke. Begynner å bli litt smålei av sånne kommentarer over alt. Forøvrig må jeg si meg enig i at den cpu'en utvikler altfor mye varme i forhold til ytelsen, og er kanskje ikke akkurat den tøffeste kniven i skuffen lenger. Misforstå meg rett, jeg prøver ikke å leke forumpoliti her, men ser liksom ikke helt nødvendigheten av å komme med sånne kommentarer /ontopic: slike temperaturer er overhodet ikke uvanlig på den typen CPU. Min 1400 var oppe i 70 grader også den, når jeg satt og spilte En ny kjøler hadde kanskje gjort seg, samt noen kabbis-vifter og forøvrig: God jul allesammen! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 de prosessorene skal jo tåle 90 grader så jeg skjønner ikke at folk ikke tåler litt, alt over 65 er for høyt, men alt under er jo supert. Har selv kjørt pcn med 70 grader, 0 problem det gikk som en drøm. (skiftet senere ut kjøleren pga ekstremt høyt støynivå ligger nå på 49-50 idle, skal skru ned farten på viften mer) Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 de prosessorene skal jo tåle 90 grader så jeg skjønner ikke at folk ikke tåler litt, alt over 65 er for høyt, men alt under er jo supert. Har selv kjørt pcn med 70 grader, 0 problem det gikk som en drøm. (skiftet senere ut kjøleren pga ekstremt høyt støynivå ligger nå på 49-50 idle, skal skru ned farten på viften mer) Hvis de tåler opp mot 90 grader så kommer jeg til å bruke denne pcen framover Men gleder meg jo litt til ny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå