Niram Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 (endret) Hei dere, Etter å ha kikket rundt på deler den siste uka, har jeg satt sammen et oppsett som jeg lurte på om noen kunne kikke litt på. Hva skal pc-en brukes til? Primært spill i tillegg til vanlig familiebruk/kontoroppgaver. Nå for tiden spilles en del Overwatch, men ønsker også å spille kommende spill (feks Destiny 2) på høye grafikkinnstillinger. Maks budsjett? 12 000, gjerne lavere hvis det ikke går for mye utover ytelsen. Når skal den bygges? Så fort som mulig, håper å få bestilt deler i løpet av et par dager. Hva skal inngå i budsjettet? Kun maskinen, har skjerm, mus, tastatur og headset fra før. Overklokking aktuelt? I utgangspunktet ikke, men litt lett overklokk ved å følge guider slavisk kan jeg jo tåle om nødvendig. Farger/utseende/leds For første gang legger jeg litt vekt på utseende til maskinen. Jeg vil ha et frozen/hvitt bygg som ser rålekkert ut. Har også tenkt til å bestille 2x120 mm white led fans til kabinettet. Annet snacks jeg ellers bør ha? Er vel med noe led på chassis/hovedkort vil jeg tro. Oppløsning Jeg har en 60 hz 2560x1080 skjerm, dermed havnet jeg på 1070. Tanker? Et par spm til slutt: Noen som vet om brukbare hvite psu-er? Da kunne jeg evt gått for tilsvarende kabinett bare med heldekkende sidevindu. Og hva tror dere om 1060 6gb vs 1070 for mitt bruk? Kunne evt tatt førstnevnte for å spare inn noen kroner. Endret 13. august 2017 av Niram Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 (endret) GTX 1070 er helt klart anbefalt vertfall til litt tyngere bruk, har du dårlig råd kjøp brukt i så fall: Hva spiller fargen på PSU? Den er vel bakest i pcen så man ser vel den ikke uansett. Endret 13. august 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 13. august 2017 Forfatter Del Skrevet 13. august 2017 Har fint råd til dette, er vel mer et spørsmål om hva jeg vil bruke på pc nå Med casen jeg har valgt nå betyr vel ikke fargen så mye, men med 100% heldekkende sidevindu synes det jo godt.. Ellers ser oppsettet greit ut? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 14. august 2017 Forfatter Del Skrevet 14. august 2017 (endret) Andre innspill? Jeg tenkte å bestille deler i dag om ting ser bra ut Ser ut som jeg traff bra med tilbudet på 1070 også. Har byttet case til Phanteks Eclipse P400S Glass , ellers er oppsettet uendret. Endret 14. august 2017 av Niram Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Det ser greit ut, viktig med 3000MHz ram. Husk å sette dette rett i BIOS slik att dem ikke kjører på 2400MHz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå