Gå til innhold

Kjøp av spill-pc til maks 12 500 (hvitt fargetema)

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Etter å ha kikket rundt på deler den siste uka, har jeg satt sammen et oppsett som jeg lurte på om noen kunne kikke litt på.

Hva skal pc-en brukes til?

Primært spill i tillegg til vanlig familiebruk/kontoroppgaver. Nå for tiden spilles en del Overwatch, men ønsker også å spille kommende spill (feks Destiny 2) på høye grafikkinnstillinger.

Maks budsjett?

12 000, gjerne lavere hvis det ikke går for mye utover ytelsen.

Når skal den bygges?

Så fort som mulig, håper å få bestilt deler i løpet av et par dager.

Hva skal inngå i budsjettet?

Kun maskinen, har skjerm, mus, tastatur og headset fra før.

Overklokking aktuelt?

I utgangspunktet ikke, men litt lett overklokk ved å følge guider slavisk kan jeg jo tåle om nødvendig.

Farger/utseende/leds

For første gang legger jeg litt vekt på utseende til maskinen. Jeg vil ha et frozen/hvitt bygg som ser rålekkert ut. Har også tenkt til å bestille 2x120 mm white led fans til kabinettet. Annet snacks jeg ellers bør ha? Er vel med noe led på chassis/hovedkort vil jeg tro.

Oppløsning

Jeg har en 60 hz 2560x1080 skjerm, dermed havnet jeg på 1070. Tanker?

post-79814-0-19538100-1502635527_thumb.png

Et par spm til slutt:

Noen som vet om brukbare hvite psu-er? Da kunne jeg evt gått for tilsvarende kabinett bare med heldekkende sidevindu. 

Og hva tror dere om 1060 6gb vs 1070 for mitt bruk? Kunne evt tatt førstnevnte for å spare inn noen kroner.

Endret av Niram
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTX 1070 er helt klart anbefalt vertfall til litt tyngere bruk, har du dårlig råd kjøp brukt i så fall:

Hva spiller fargen på PSU? Den er vel bakest i pcen så man ser vel den ikke uansett.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...