Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Jordingsfeil

Anbefalte innlegg

Sikringa går ofte når vi støvsuger eller bruker mikroen samtidig med at vaskemaskinen står på. Det trodde jeg hadde hendt denne gangen også, når alt av strøm på badet var borte. Går strømmen på badet, går også den i gangen og flere av strømuttakene på kjøkkenet - slik som nå. Denne gangen var det jordfeilbryteren som ikke ville rikke på seg. Jeg har dratt ut alt av støpsel, ladere, kjøleskap, modem osv, men jeg klarer fortsatt ikke å finne jordfeilen. Huseier vegrer seg litt for å ringe elektriker, men jeg har ingen flere alternativer å prøve. De få støpslene vi har er tatt ut, men bryteren vil ikke rikke seg. Er det noe annet jeg kan prøve før jeg ringer huseier igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, gjør som sirhedly sier ovenfor. Dersom alt av støpsler er dratt ut (er alt på kjøkken dratt ut, f.eks. oppvask/ventilator?) så kan du skru av alle sikringer, se om jordfeilbryteren vil på igjen. Hvis ja, så setter du på en og en sikring, gi det noen få sekunder mellom hver sikring. Når du kommer til synderen så går jordfeilbryteren, og da vet du hvilken kurs den er på i hvert fall. Men, jordfeil kan være noe herk å finne, lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...