Selmaka Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Vi trenger litt hjelp! Jeg har et canon mv880x filmkamera, og jeg skal laste filmer over på en mac. Det står at minnebrikken jeg bruker ikke funker. Det kommer opp "card error". Så jeg får ikke lagt filmene over på minnebrikke. Kameraet har en USB kabel, som jeg kan koble til macen. Siden filmene kan lagres rett på kameraet uten at den trenger minnebrikke, tenkte jeg at det skulle funke og bare koble den rett til pcen. Men da kommer ingenting opp.. Vanligvis kommer det rett opp, men ingenting skjer når jeg kobler dem sammen. Hv er galt? Er det en instilling? Eller må jeg kjøpe en ny minnebrikke? Takk for svar!! Lenke til kommentar
Otto iTV Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Jeg er usikker, så et par "kontrollspørsmål": Kameraet ditt har altså innebygget minne og du kan bruke et minnekort i tillegg, stemmer det? Hva skjer da om du tar ut minnekortet og setter det i en ekstern kortleser, f eks en datamaskin med tilsvarende leser? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Hvis du får "card-error" i flere avlesningsenheter tyder det på at kortet er ødelagt, hvis du kun får feilen i kameraet tyder det på at du kanskje bruker et for stort kort, Kameraet klarer bare 2GB SD-kort. Husk og formater kortet i kamera før bruk også. Her har du bruksanvisningen hvis du mangler den. Design rule for Camera File System (DCF), Exif 2.2* compliant, DPOF compliant This camcorder supports Exif 2.2 (also called “Exif Print”). Exif Print is a standard for enhancing thecommunication between camcorders and printers. By connecting to an Exif Print-compliant printer, thecamcorder’s image data at the time of shooting is used and optimized, yielding extremely high quality prints. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå