VRK18 Skrevet 16. august 2017 Forfatter Del Skrevet 16. august 2017 Eller når en fyr velger å skyte løs inne på en pizzarestaurant fordi han har hørt fra KOKO-media at det holdes sexslaver i underetasjen der. Det er sannhet for ham. Nei, det er en vrangforestilling. Viktig forskjell. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 At Trump tror noe er fakta gjør det ikke til fakta. Det er helt riktig. Men han tror det er fakta. Det er det som er kjernen i det jeg diskuterer. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 (endret) Eller når en fyr velger å skyte løs inne på en pizzarestaurant fordi han har hørt fra KOKO-media at det holdes sexslaver i underetasjen der. Det er sannhet for ham. Nei, det er en vrangforestilling. Viktig forskjell. En vrangforestilling han har blitt servert gjennom løgner som i hans hode har blitt til fakta. Ergo er løgner ekstremt farlige. Endret 16. august 2017 av Mchansern Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 16. august 2017 Forfatter Del Skrevet 16. august 2017 (endret) Som sagt, en løgn blir ikke fakta om du tror på det. Hvis alle tror på pizzagate så er det fortsatt bs. Endret 16. august 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Hvor har jeg sagt at en løgn blir til fakta om du tror på det? Jeg har sagt at løgn er veldig mye sterkere enn sannhet. For løgn er ekstremt farlig. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 16. august 2017 Forfatter Del Skrevet 16. august 2017 (endret) Hvor har jeg sagt at en løgn blir til fakta om du tror på det? Du sa at en løgn blir til fakta i hodet. En løgn kan aldri bli til fakta. En løgn er en løgn. Fakta er fakta. Du kan være vrangforestilt, men du kan ha dine egne fakta. Fakta er ikke subjektive. Endret 16. august 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 (endret) Hvor har jeg sagt at en løgn blir til fakta om du tror på det? Du sa at en løgn blir til fakta i hodet. Det blir ikke en objektiv fakta, det blir en vrangforestilling til den personen. Litt som pizzagate. Løgn som blir til fakta, for han som plaffet løs. Og når nok personer tolker løgnen til å være fakta, da er løgn ekstremt farlig og veldig mye sterkere enn sannhet. Endret 16. august 2017 av Mchansern Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 16. august 2017 Forfatter Del Skrevet 16. august 2017 Det er fortsatt løgn, selv om han tror på det. Vi får enes om å være uenige. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Selvsagt er det fortsatt løgn, mens i hans verdensbilde er dette den eneste sannheten. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 16. august 2017 Forfatter Del Skrevet 16. august 2017 Han tror det er en sannhet, men det er ikke det. Vi lar ballen ligge der. Good night. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå