AK73 Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 Hei. Trenger litt hjelp, håper noen her sitter på gode tips om hva jeg kan gjøre. Jeg har de siste 19 månedene hatt en Samsung Note 4 som jeg har vært kjempefornøyd med. Kortversjonen av historien er: Nå virker ikke skjermen lenger, den har gått i sort. Telefonen må låses opp både med fingeravtrykk og personlig kode. På mobilen er det lagret tilsammen flere tusen bilder og videoer, og disse kunne jeg tenke meg å få ut på harddisk. Den smartløsningen som følger med den nye S8+ jeg kjøpte, fungerer naturligvis ikke, fordi den krever en handling på Note 4 som er umulig uten at man har normal funksjon på mobilen. Jeg prøvde også med kabel mellom PC og mobil for å se om jeg kunne ta ut filene via mappesystemet, men den kom opp blank ettersom telefonen ikke er låst opp. Finnes den noen magiske ord jeg kan si, noen trylleformler jeg ikke har tenkt på eller andre knep som på magisk vis kan få filene overført til PC? All hjelp som fører til problemløsning vil være av uvurderlig betydning. Med vennlig hilsen Asbjørn K. Ski Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 (endret) Da har du testet ut om skjermen ikke registrer tastetrykk? Svart skjerm må ikke bety at touch også er ute av funksjon. Altså låse opp slik du pleier, med å trykke på de skjermområdene som tilsvarer der du pleier å trykke. Et bilde/video på nett, som viser talltastaturet, kan kanskje friske opp omtrent hvor på svart skjerm du må trykke. Deretter koble den til USB. Andre kan sikkert gi andre mer avanserte tips. Endret 12. august 2017 av plankeby 2 Lenke til kommentar
AK73 Skrevet 12. august 2017 Forfatter Del Skrevet 12. august 2017 Da har du testet ut om skjermen ikke registrer tastetrykk? Svart skjerm må ikke bety at touch også er ute av funksjon. Altså låse opp slik du pleier, med å trykke på de skjermområdene som tilsvarer der du pleier å trykke. Deretter koble den til USB. Joda, jeg har sjekket det, skjermen er helt død på alle måter. Da uhellet var et faktum, virket skjermen, men kun i den egenskap at jeg kunne se diverse mapper og app-ikoner. Skjermen hadde på det tidspunktet ingen berøringsfølsomhet. Etterhvert ladet den ut, og da jeg slo den på igjen etter lading, var skjermen sort, og fremdeles uten berøringsfølsomhet. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 (endret) Du har ikke registrert den med Samsung konto? For da,kan man "fjernåpne" den på Find my mobile/ finn min telefon. Forøvrig så er jo poenget med sikkerheten du har satt oppnådd, så uten andre registreringer for å låse opp via ekstern metode, er det kun å bytte skjerm igjen. Selv har jeg alltid minnekort i for foto/video , da det vil overleve det meste. Selv klok av skade fra en mobil uten minnekort mulighet.... Endret 12. august 2017 av plankeby Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 MicroSD kort har det også med å plutselig dø/bli korrupt. Har man tusenvis av bilder på en mobil uten noen backup kan man skylde på sin egen dumhet (no offence). Både apple,microsoft,google og samsung har bildesync til cloud. Det er mange muligheter for å unngå dette. Og om man sende telefonen på reprasjon vil det garantert medføre at det wipes og resettes. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 Med en MHL kabel kan du se skjermen på en annen skjerm via HDMI. USB adapter til mus/tastatur så kan du styre. Usikker på om du kan ta begge samtidig, kommer vel an på MHL kabelen i det minste. I verste fall burde du kunne alternere keyboard/hdmi for å steg for steg komme til å parre en bluetooth mus/keyboard og så etter det bruke hdmi/bluetooth. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 Med en MHL kabel kan du se skjermen på en annen skjerm via HDMI. USB adapter til mus/tastatur så kan du styre. Usikker på om du kan ta begge samtidig, kommer vel an på MHL kabelen i det minste. I verste fall burde du kunne alternere keyboard/hdmi for å steg for steg komme til å parre en bluetooth mus/keyboard og så etter det bruke hdmi/bluetooth. Støtter MHL kabel, at jeg ikke tenkte på det. Da bør vel kombinasjon fingeravtrykk og så passord på ekstern skjerm løse dette. Så kan du deaktivere passord M.m. Et eksempel: Har noen rundt deg en nyere bil kobles kabelen i der og du har en ekstern touchskjerm. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 (endret) MHL eller få aktivert screen mirror på noe vis så du får bildet opp på en smart-tv eller chromecast. Så en usb otg kabel så du kan bruke mus\tastatur til navigering. Har du root og custom bootloader (som man burde på en Note 4 i dag) kan du nok hente ut alt via ADB kommandoer på en pc. Forøvrig, legg inn Google Photos neste gang. Gratis ubegrenset automatisk backup av alle bildene dine. Endret 12. august 2017 av Complexity Lenke til kommentar
AK73 Skrevet 12. august 2017 Forfatter Del Skrevet 12. august 2017 Hjertelig takk for mange svar på problemet. Noen av de tingene dere nevner skjønner jeg ikke fjæra av, lite oppdatert på slike ting, men en ting har jeg prøvd som var foreslått her, og det var dette med Samsung Account og Finn min enhet. Jeg fikk låst opp telefonen via den tror jeg, for ikonet endret i alle fall fra rødt til grønt. Men når jeg prøver å gå inn i mappestrukturen til mobilen på Min Datamaskin, så får jeg fremdeles ingen tilgang. Blankt. Det skal sies at alle bilder og videoer ligger i telefonminnet, ikke på minnekort. Hadde så vært tilfellet, hadde saken vært løst av seg selv. NB! På S8'en koblet jeg meg opp mot Google Photo samme dag som jeg kjøpte den ;-) Lenke til kommentar
AK73 Skrevet 12. august 2017 Forfatter Del Skrevet 12. august 2017 Med en MHL kabel kan du se skjermen på en annen skjerm via HDMI. USB adapter til mus/tastatur så kan du styre. Usikker på om du kan ta begge samtidig, kommer vel an på MHL kabelen i det minste. I verste fall burde du kunne alternere keyboard/hdmi for å steg for steg komme til å parre en bluetooth mus/keyboard og så etter det bruke hdmi/bluetooth. Den ene laptop'en vi har her, har HDMI-kobling. I så tilfelle kan jeg vel koble telefonen til pc via MHL, hvor jeg har full styring med mus og tastatur i samme slengen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 Med en MHL kabel kan du se skjermen på en annen skjerm via HDMI. USB adapter til mus/tastatur så kan du styre. Usikker på om du kan ta begge samtidig, kommer vel an på MHL kabelen i det minste. I verste fall burde du kunne alternere keyboard/hdmi for å steg for steg komme til å parre en bluetooth mus/keyboard og så etter det bruke hdmi/bluetooth.Den ene laptop'en vi har her, har HDMI-kobling. I så tilfelle kan jeg vel koble telefonen til pc via MHL, hvor jeg har full styring med mus og tastatur i samme slengen? Nei, overhodet ikke. Laptopen din har HDMI utgang, ikke inngang, og mus og tastatur er ikke over HDMI. Lenke til kommentar
AK73 Skrevet 12. august 2017 Forfatter Del Skrevet 12. august 2017 Med en MHL kabel kan du se skjermen på en annen skjerm via HDMI. USB adapter til mus/tastatur så kan du styre. Usikker på om du kan ta begge samtidig, kommer vel an på MHL kabelen i det minste. I verste fall burde du kunne alternere keyboard/hdmi for å steg for steg komme til å parre en bluetooth mus/keyboard og så etter det bruke hdmi/bluetooth.Den ene laptop'en vi har her, har HDMI-kobling. I så tilfelle kan jeg vel koble telefonen til pc via MHL, hvor jeg har full styring med mus og tastatur i samme slengen? Nei, overhodet ikke. Laptopen din har HDMI utgang, ikke inngang, og mus og tastatur er ikke over HDMI. Mistenkte det :-/ Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Derfor jeg nevnte bilstereo som eksempel da nyere har hdmi inngang. Prøv også på TV og se om det går å taste der via fjernkontroll eller et usb tastatur på TV, hvis Tv er fra siste 5 år. Nå ser det jo ut til at du fikk åpnet telefonen via Samsung konto? Lenke til kommentar
AK73 Skrevet 14. august 2017 Forfatter Del Skrevet 14. august 2017 Derfor jeg nevnte bilstereo som eksempel da nyere har hdmi inngang. Prøv også på TV og se om det går å taste der via fjernkontroll eller et usb tastatur på TV, hvis Tv er fra siste 5 år. Nå ser det jo ut til at du fikk åpnet telefonen via Samsung konto? Stemmer, men jeg tror kanskje problemet her er at telefonen ikke er satt opp for fjernstyring. Vet ikke, men i alle fall finner jeg ingen måte å sikkerhetskopiere filene via fjernstyring. Så det ser ut som om MHL er neste steg. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Finn en venn som har maken telefon, og sett hans skjerm over midlertidig. Tar ikke mange minuttene Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Sjekket https://photos.google.com/ Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 (endret) Derfor jeg nevnte bilstereo som eksempel da nyere har hdmi inngang. Prøv også på TV og se om det går å taste der via fjernkontroll eller et usb tastatur på TV, hvis Tv er fra siste 5 år. Nå ser det jo ut til at du fikk åpnet telefonen via Samsung konto? Stemmer, men jeg tror kanskje problemet her er at telefonen ikke er satt opp for fjernstyring. Vet ikke, men i alle fall finner jeg ingen måte å sikkerhetskopiere filene via fjernstyring. Så det ser ut som om MHL er neste steg. MHL/HDMI kabel koster lite, verdt å prøve. Poenget er å deaktivere tastelås og fingeravtrykk, hvis telefonen tillater det. Så du kan koble den til pc. Bilstereo med hdmi er best, da har man en skjerm med touch og du får navigert 100% som på telefonens skjerm. Ta en tur til en bilforhandler å prøvekjør en bil med slik radio som kriseløsning, eller spør om å teste det hos bilforhandleren. Er du på en større arbeidsplass hør om noen har nyere bil med mhl/hdmi, det er standard på flere modeller siste 2-3 år. Fjernstyring m.m. må settes opp på forhånd. Endret 14. august 2017 av plankeby 1 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Litt spent på hvordan det gikk med trådstarter sitt problem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå