Gå til innhold

Dos?

^aM^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skaff deg en oppstarts diskett.

Boot fra denne.

Deretter kjører du kommandoen:

format c:\

Men vær klar over at da blir alt (Les: rubbel & bit) på stasjonen c:\ borte, og du må legge det inn på nytt.

Litt arbeid der og mao.

ehm. og hva hvis han kjører ntfs filsystem? og ikke har bootdisk som leser ntfs?

;)

^aM^: hvis du bruker win95/98/me så er prosedyren til Cerwell riktig.

Kjører du derimot windows xp eller 2000, er det enklest å bare sette inn windows cdn å starte maskina på nytt. Da vil den boote fra cd (hvis det er satt opp slikt i BIOS) og du kan bare følge instruksjonene.

Lenke til kommentar
Skaff deg en oppstarts diskett.

Boot fra denne.

Deretter kjører du kommandoen:

format c:\

Men vær klar over at da blir alt (Les: rubbel & bit) på stasjonen c:\ borte, og du må legge det inn på nytt.

Litt  arbeid der og mao.

ehm. og hva hvis han kjører ntfs filsystem? og ikke har bootdisk som leser ntfs?

;)

^aM^: hvis du bruker win95/98/me så er prosedyren til Cerwell riktig.

Kjører du derimot windows xp eller 2000, er det enklest å bare sette inn windows cdn å starte maskina på nytt. Da vil den boote fra cd (hvis det er satt opp slikt i BIOS) og du kan bare følge instruksjonene.

Det er ikke hvis du har home Edition, den har FAT32 som standard.

Lenke til kommentar
har vel ingenting å seie kva filsystem du har. format c: formaterer på nytt. til fat32!!!!! skjerpings folkens. eg bruker ikkje eingong windows og likevel veit eg det.

P.S Fantastisk bruk av emnefeltet!!!!

Jo, det har noe å si. Windows 9x kan ikke lese ntfs. Dersom den ikke leser c: da kan den heller ikke formatere den.

^aM^:

Jeg fant en side med en link til en NTFS-bootdisk som lar deg lese NTFS partisjoner.

Link: http://www.howto.cc/modules.php?op=modload...eq=getit&lid=12

Gå ned til NTFS Boot Disk

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...