^aM^ Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 hey hey jeg vil jerne slette alt på min pc som jeg har hørt må jeg da starte pc i dos eller noe sånt hvordan jør jeg det?? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Skaff deg en oppstarts diskett. Boot fra denne. Deretter kjører du kommandoen: format c:\ Men vær klar over at da blir alt (Les: rubbel & bit) på stasjonen c:\ borte, og du må legge det inn på nytt. Litt arbeid der og mao. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Skaff deg en oppstarts diskett. Boot fra denne. Deretter kjører du kommandoen: format c:\ Men vær klar over at da blir alt (Les: rubbel & bit) på stasjonen c:\ borte, og du må legge det inn på nytt. Litt arbeid der og mao. ehm. og hva hvis han kjører ntfs filsystem? og ikke har bootdisk som leser ntfs? ^aM^: hvis du bruker win95/98/me så er prosedyren til Cerwell riktig. Kjører du derimot windows xp eller 2000, er det enklest å bare sette inn windows cdn å starte maskina på nytt. Da vil den boote fra cd (hvis det er satt opp slikt i BIOS) og du kan bare følge instruksjonene. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Skaff deg en oppstarts diskett. Boot fra denne. Deretter kjører du kommandoen: format c:\ Men vær klar over at da blir alt (Les: rubbel & bit) på stasjonen c:\ borte, og du må legge det inn på nytt. Litt arbeid der og mao. ehm. og hva hvis han kjører ntfs filsystem? og ikke har bootdisk som leser ntfs? ^aM^: hvis du bruker win95/98/me så er prosedyren til Cerwell riktig. Kjører du derimot windows xp eller 2000, er det enklest å bare sette inn windows cdn å starte maskina på nytt. Da vil den boote fra cd (hvis det er satt opp slikt i BIOS) og du kan bare følge instruksjonene. Det er ikke hvis du har home Edition, den har FAT32 som standard. Lenke til kommentar
jaskorpe Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) har vel ingenting å seie kva filsystem du har. format c: formaterer på nytt. til fat32!!!!! skjerpings folkens. eg bruker ikkje eingong windows og likevel veit eg det. P.S Fantastisk bruk av emnefeltet!!!! Endret 7. desember 2003 av jaskorpe Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) har vel ingenting å seie kva filsystem du har. format c: formaterer på nytt. til fat32!!!!! skjerpings folkens. eg bruker ikkje eingong windows og likevel veit eg det. P.S Fantastisk bruk av emnefeltet!!!! Jo, det har noe å si. Windows 9x kan ikke lese ntfs. Dersom den ikke leser c: da kan den heller ikke formatere den. ^aM^: Jeg fant en side med en link til en NTFS-bootdisk som lar deg lese NTFS partisjoner. Link: http://www.howto.cc/modules.php?op=modload...eq=getit&lid=12 Gå ned til NTFS Boot Disk Endret 7. desember 2003 av TCi Lenke til kommentar
mozz Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Det har ikke noe å si hva du har fra før hvis du skal legge inn XP. Boot opp med xp cd'en og følg veiledningen. Fot i hose. Lenke til kommentar
tjuksa Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 fdisk (!) knuser alt og alle Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 fdisk (!)knuser alt og alle så lenge du ikke snakker om den i linux, NEI. Skulle likt å sett at du klarer å opprette en NTFS partisjon med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå