Bluebeans Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg trenger script til å laste ned ting. Altså en input og en button, man skriver urlen til fila og inputen også blir den lasta ned, åssen fikser man det? Lenke til kommentar
moesen Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Går inn i Linux og trykker aterm/xterm/eterm og i f.eks aterm trykker du inn "wget url". Hvis du har Linux Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg har ikke linux Lenke til kommentar
hajejan Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Det der var ekstremt vanskelig å forstå. Dessuten: om du ikke skal drive dette vha en database eller liknende, hvorfor bruker du ikke bare en vanlig html-linke? hj Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 hajejan, jeg skal ikke ha det scriptet, en venn ba meg finne et. Jeg trenger det ikke. Her er eksempel: Når man da trykker på last ned så laster man ned fil.mpg Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 putt dette på en html side: <a href="http://linken.du.vil/laste/ned/her.mpg">Høyreklikk og velg save as</a> deretter åpne siden i nettleseren du bruker Lenke til kommentar
moesen Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) php kode <?php <input name="url" type="text" id="url" value="http://"> : Filens URL<br> #også noe her da...Som sier noe med at $url=Det-du-tastet-inn <a href="$url">Last ned</a> ?> Bare ett forsøk Endret 7. desember 2003 av moesen Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg skal ikke ha noe html, og enhver idiot kan jo linke med <a>. Jeg skal ha no lignende det moesen har fiksa. Lenke til kommentar
StoreLars Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Dette scriptet skal laste ned en link på ditt web område? Eller ned på brukerens hdd? Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Det skal laste ned fra internett, ikke nødvendigvis akkurat fra et spesielt webområde. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Skal da ikke være så vanskelig og lage en liten kode som laster ned noe. Lite effektivitet i forumet kanskje? Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg men jeg kan verken HTML eller PHP. Lenke til kommentar
StoreLars Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Det skal laste ned fra internett, ikke nødvendigvis akkurat fra et spesielt webområde. Nei, mente ikke det Du finner en fil du skal laste ned til serveren din? Det scriptet kjøres på en server ( windows etter det jeg har skjønt ) og når du åpner opp siden får du opp en liten boks som du legger inn linken til filen du skal laste ned og en "Last ned" knapp. Når du trykker på den last ned knappen så laster den da ned til den pc'en du kjørte scriptet fra eller ned til serveren som kjører scriptet? Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Skal da ikke være så vanskelig og lage en liten kode som laster ned noe. Lite effektivitet i forumet kanskje? Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg men jeg kan verken HTML eller PHP. helt greit, du skjønte iallfall hva jeg mente. Jeg har ingen server, men hosten jeg har er linux. De filene skal lastes ned på hardisken min. Altså ca. det du mente StoreLars. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 har du tenkt å bruke php til dette? hvis ikke har det strengt tatt lite med php å gjøre hvis du installerer perl kan jeg lage et slikt skript til deg. Lenke til kommentar
StoreLars Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Skal da ikke være så vanskelig og lage en liten kode som laster ned noe. Lite effektivitet i forumet kanskje? Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg men jeg kan verken HTML eller PHP. helt greit, du skjønte iallfall hva jeg mente. Jeg har ingen server, men hosten jeg har er linux. De filene skal lastes ned på hardisken min. Altså ca. det du mente StoreLars. Kan du prøve og ta dette en gang til? Ut i fra meg så skal du bare lage linker du, til nedlastninger. Hva skal du lage? Noe spesiellt? Hva vil du fram til. Jeg er forvirret Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 han vil frem til en windowsvariant av wget Lenke til kommentar
moesen Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hva er php-koden for "last-ned" liksom... Eller som sier at: bla bla bla=$variabel <?php <input name="url" type="text" id="url" value="http://"> : Filens URL<br> #også noe her da...Som sier noe med at $url=Det-du-tastet-inn <a href="$url">Last ned</a> ?> Da kan man vel bare sette inn? forandre noe da sikkert, men det er enkelt og lage det i perl fordi man bare tar system "wget $url" Vet ikke helt hvordan det blir i php.. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Dette ble visst verre en jeg hadde tenkt. Først skal man skrive adressen til den fila som skal lastes ned. Så trykker man en knapp kalt last ned eller noe sånt. Da skal det komme opp: Åpne, lagre osv. Fila lagres på harddisken. Lar dette seg gjøre i php eventuelt javascript??? Lenke til kommentar
moesen Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Dette ble visst verre en jeg hadde tenkt.Først skal man skrive adressen til den fila som skal lastes ned. Så trykker man en knapp kalt last ned eller noe sånt. Da skal det komme opp: Åpne, lagre osv. Fila lagres på harddisken. Lar dette seg gjøre i php eventuelt javascript??? Det lar seg sikkert gjøre i php, og/eller javascript. jeg kan det riktignok ikke med det må da være mulig. Har du ikke Perl på pc'n? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå