bshagen Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Er nok som Nizzen sier, at en BIOS-oppdatering fikset det Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Throttler den så lavt? Er det ikke 20C offset i tillegg? Og microkoden (om feil og mangler) ligger på AMD, ikke HK-produsenten, om dette er tilfellet såklart Tviler sterkt på at det er 20 eller 27C offset på avmålingene mine, for er det det så idler cpu'en under romtempratur:P Blir ikke overrasket om det er tilfellet at temp måleren rapporterer at det er under romtemperatur... Årsaken er at denne typen temp sensorer er helt unøyaktige når du er langt unna det "kritiske" punktet, men varmere det blir, jo mer nøyaktige blir dem. Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Ved idle så ligger cpu rundt 38-40c og ved full load så ligger cpu rundt 67-68c. Kansje jeg skal bestille noe aftermarket kjølepasta å erstate den pastaen som alerede var på kraken x62'en? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Ved idle så ligger cpu rundt 38-40c og ved full load så ligger cpu rundt 67-68c. Kansje jeg skal bestille noe aftermarket kjølepasta å erstate den pastaen som alerede var på kraken x62'en? Ja. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 skiftet ut originalpastaen på kraken x62 med noctua pasta og ligger på 33 idle og rundt 68 på full load. Vurderer å kjøpe noctua luftkjøler som dekker mere av prosessoren. Var i utgangspunktet det jeg skulle ha men var forsinket inn på lager så kjøpte kraken. Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 skiftet ut originalpastaen på kraken x62 med noctua pasta og ligger på 33 idle og rundt 68 på full load. Vurderer å kjøpe noctua luftkjøler som dekker mere av prosessoren. Var i utgangspunktet det jeg skulle ha men var forsinket inn på lager så kjøpte kraken. Hvilkne frekvenser raporterer Ryzen Master når du er på full load ved 68c? Jeg blir begrenset til ca 3.5GHz under de omstendighetene. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 (endret) etter 15m med prime 95 Er noen grader kaldere i dag enn forrige gang jeg målte. New Bitmap Image (2).bmp Endret 4. september 2017 av Lugmeister Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Ja da er thermal grizzly ett eller annet bestilt. Fikk rambrikkene idag og de viser seg å være Samsung E-die, får ikke systemet til å være stabilt på mer en 2800MHz, men det er med alle instillingene i BIOS på auto(forutenom ram hastigheten). Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. september 2017 Forfatter Del Skrevet 5. september 2017 Ja da er thermal grizzly ett eller annet bestilt. Fikk rambrikkene idag og de viser seg å være Samsung E-die, får ikke systemet til å være stabilt på mer en 2800MHz, men det er med alle instillingene i BIOS på auto(forutenom ram hastigheten). Set SOC "volt" høyere Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Ja da er thermal grizzly ett eller annet bestilt. Fikk rambrikkene idag og de viser seg å være Samsung E-die, får ikke systemet til å være stabilt på mer en 2800MHz, men det er med alle instillingene i BIOS på auto(forutenom ram hastigheten). Set SOC "volt" høyere Kanskje RAM brikkene bare kjører på 1.2v også. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. september 2017 Forfatter Del Skrevet 5. september 2017 Ja da er thermal grizzly ett eller annet bestilt. Fikk rambrikkene idag og de viser seg å være Samsung E-die, får ikke systemet til å være stabilt på mer en 2800MHz, men det er med alle instillingene i BIOS på auto(forutenom ram hastigheten). Set SOC "volt" høyere Kanskje RAM brikkene bare kjører på 1.2v også. 1.4v dram manuelt er lurt, for å være sikker på at det ikkje er for lite spenning Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Trodde det var anbefalt å holde spenningen på 1.35v? Å er det noen måte å lese av hvilken spenning ram får når jeg er inne i OS? Sorry for så mange dumme spørsmål, men jeg har ikke drevet med klokking og tweaking på 10år. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. september 2017 Forfatter Del Skrevet 5. september 2017 Trodde det var anbefalt å holde spenningen på 1.35v? Å er det noen måte å lese av hvilken spenning ram får når jeg er inne i OS? Sorry for så mange dumme spørsmål, men jeg har ikke drevet med klokking og tweaking på 10år. Opp til 1.5v er ingen problem. Dette er innafor verdiene intel anbefaker. 1.4v er alle de beste brikkene. 4266mhz + Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 (endret) Ved SOC på 1.2 og DRAM A/B/C/D på 1.4 så kunne jeg boote og kjøre stresstest og benchmark på 2933, men 3066 ville ikke POST engang. Jeg så nesten ikke forbedringer i det hele tatt mellom 2800 og 2933. Endret 5. september 2017 av Truls84 Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Dummy Dies? Threadripper examined Lenke til kommentar
mer-hw Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 En god oversikt på hovedkort til X399 gjort av anandtech.com http://www.anandtech.com/show/11685/amd-threadripper-x399-motherboards Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Dummy Dies? Threadripper examined Ser mer ut som om det AMD kaller dummy dies er bare dies som ikke er fungerende, siden socketen (SP3r2) er rewired i forhold til hvordan EPYC (SP3) er wired. Det er det eneste logiske her. Hvorfor skal de lyve om noe sånt. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 (endret) Dummy Dies? Threadripper examined Ser mer ut som om det AMD kaller dummy dies er bare dies som ikke er fungerende, siden socketen (SP3r2) er rewired i forhold til hvordan EPYC (SP3) er wired. Det er det eneste logiske her. Hvorfor skal de lyve om noe sånt. Ingen aning, men ja. Quote: Are they connected "electrically" ? Derbauer sa ja. Endret 15. september 2017 av funkweb Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. september 2017 Forfatter Del Skrevet 16. september 2017 Threadripper 1950x serveren min: 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå