funkweb Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Altså å gå fra 3200 til 4000MHz har så lite å si i spill, du får kanskje alt fra 1 til 3 FPS ekstra. Kommer an på spillet. I CPU intensive spill betyr også minne ytelsen mer. De fleste spill så gir ikke 4000MHz mye mer enn hva tilsvarende 3200 gir. Det er FÅ spill som gjør at høyere minne ytelser gir *litt* mer FPS. Alt i alt, det lønner seg for de fleste å handle fornuftig enn å betale høy pris for så lite. Lenke til kommentar
Über Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Hva er konsensus? TR eller X299? Hva skal du bruke den til? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. september 2017 Forfatter Del Skrevet 1. september 2017 Altså å gå fra 3200 til 4000MHz har så lite å si i spill, du får kanskje alt fra 1 til 3 FPS ekstra. Kommer an på spillet. I CPU intensive spill betyr også minne ytelsen mer. De fleste spill så gir ikke 4000MHz mye mer enn hva tilsvarende 3200 gir.Det er FÅ spill som gjør at høyere minne ytelser gir *litt* mer FPS. Alt i alt, det lønner seg for de fleste å handle fornuftig enn å betale høy pris for så lite. Ved sli, så blir minnebåndbredde enda viktigere. Vi har vel det på threadripper... Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Hva er konsensus? TR eller X299? Hva skal du bruke den til? Kjente jeg hadde litt lyst på et nytt leketøy.... 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. september 2017 Forfatter Del Skrevet 1. september 2017 Hva er konsensus? TR eller X299? Hva skal du bruke den til? Kjente jeg hadde litt lyst på et nytt leketøy.... God nok unskyldning det 2 Lenke til kommentar
mer-hw Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 (endret) Ble det gjort noen tester av riggen Nizzen? Endret 2. september 2017 av mer-hw Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. september 2017 Forfatter Del Skrevet 2. september 2017 Ble det gjort noen tester av riggen Nizzen? Er mye å teste om dagen, men kommer ut tester og sammenlikninger etterhvert ja 1 Lenke til kommentar
mer-hw Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 God stemning. Litt spent på x299 vs x399 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Da fikk jeg endelig Threadripperen opp og gå... Og hu og hei hvilken forskjell det ble fra Xeon W3520 (Core i7 920) og til Threadripper, ikke ett kjøp jeg angrer på. Ble også positivt overasket over tempen og strømforbruket også. 2 Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Da fikk jeg endelig Threadripperen opp og gå... Og hu og hei hvilken forskjell det ble fra Xeon W3520 (Core i7 920) og til Threadripper, ikke ett kjøp jeg angrer på. Ble også positivt overasket over tempen og strømforbruket også. Jeg oppgraderte og fra x58 og til x399 og jeg deler dine meniger 100%. x58 varmet opp rommet jeg har dataen på, det gjør ikke x399, meget fornøyd=) Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Da fikk jeg endelig Threadripperen opp og gå... Og hu og hei hvilken forskjell det ble fra Xeon W3520 (Core i7 920) og til Threadripper, ikke ett kjøp jeg angrer på. Ble også positivt overasket over tempen og strømforbruket også. Jeg oppgraderte og fra x58 og til x399 og jeg deler dine meniger 100%. x58 varmet opp rommet jeg har dataen på, det gjør ikke x399, meget fornøyd=) Har dere overklokket ripperene da? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 (endret) Nei, akkurat nå ruller ripperen min stock... Bortsett fra at jeg har Corsair 3200 brikkene mine kjørende på rundt 3000 akkurat nå. Jeg har heller ikke Game Mode i drift, så 1950x'en kjører for full pupp. EDIT: Men eneste problemet jeg har med Threadripper oppsettet er fakeRAID mulighetene, eller rettere sagt mangelen på fakeRAID. Skrur jeg på RAID i BIOS så forsvinner ALLE diskene fra boot menyen, og har heller ikke RaidXpert2 menyen uten å måtte fikle rundt litt. Herjer jeg og får booten fra Legacy to UEFI dukker denne opp, men her er Create Array knappen grået ut, og jeg har fortsatt ingen mulighet til å sette en ikke RAID disk som boot disk. Dette gjelder i allefall ASUS Zenith Extreme. Endret 3. september 2017 av 007CD Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Hmmm... ser dessverre ett mønster her? (Ref. når Ryzen kom ut).HK-produsentene/Bios-utviklere legger fokus på Intel og anstrenger seg (for?)lite med AMD. Det hjelper heller ikke at "entusiastene" kun legger fokus på overklokking og spilltester. Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Tror ikke det er vits i å overklokke, hvis jeg belaster alle kjærner 100% så når jeg 67c. Threadripper har thermal throttling på 67c iirc. Når det kommer til mangler i BIOS så kan det ha noe med AMD sin del av den utvikklingen å gjøre og. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 (endret) Throttler den så lavt? Er det ikke 20C offset i tillegg? Og microkoden (om feil og mangler) ligger på AMD, ikke HK-produsenten, om dette er tilfellet såklart Endret 3. september 2017 av bshagen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Throttler den så lavt? Er det ikke 20C offset i tillegg? Og microkoden (om feil og mangler) ligger på AMD, ikke HK-produsenten, om dette er tilfellet såklart OK, så det er feil i microcode at Bios har problem med å vise RAID? Trur ikke det. Men at det må være ett samarbeid mellom utviklere hos AMD og bios-kodere, det er sikkert. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. september 2017 Forfatter Del Skrevet 3. september 2017 Throttler den så lavt? Er det ikke 20C offset i tillegg? Og microkoden (om feil og mangler) ligger på AMD, ikke HK-produsenten, om dette er tilfellet såklart Asus fikset biffen med offset på Corsair hovedkortet. Liten biosoppdatering, og temp offset var en saga av blått Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Throttler den så lavt? Er det ikke 20C offset i tillegg? Og microkoden (om feil og mangler) ligger på AMD, ikke HK-produsenten, om dette er tilfellet såklart OK, så det er feil i microcode at Bios har problem med å vise RAID?Trur ikke det. Men at det må være ett samarbeid mellom utviklere hos AMD og bios-kodere, det er sikkert. Jeg aner ikke om dette ligger på HK-siden eller CPU-chipsetsiden, derfor jeg skrev "om så er tilfelle" Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Selve tråden angående RAID problemet er nevnt her om det skulle være interressant lesning: https://rog.asus.com/forum/showthread.php?95506-RAID-Support Uansett, regner med at dette gjør at man må vurdere ett nyere NV skjermkort og Passthrough til en Windows VM... Så får Windows tygge på noe som sitter på ZFS istedet. Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Throttler den så lavt? Er det ikke 20C offset i tillegg? Og microkoden (om feil og mangler) ligger på AMD, ikke HK-produsenten, om dette er tilfellet såklart Tviler sterkt på at det er 20 eller 27C offset på avmålingene mine, for er det det så idler cpu'en under romtempratur:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå