Gå til innhold

Intel ruller 100 selvkjørende biler ut på veiene


Anbefalte innlegg

 

 

Hørt på makan til negativ prat. Tesla modell S er til nå den mest gjennomførte elbilen på markedet. For ikke å snakke om modell X. Så langt er det ingen bilprodusenter som er i nærheten på elbil. Det er en uomtvistelig sannhet. Hva som kan komme i fremtiden er en annen sak.

 

 

Selvsagt er jeg negativ, til å bli regelrett løyet opp i trynet av selgere som skal selge meg et produkt til mange hundre tusen kroner!

Selger deg førerassistentsystemer som "autopilot", firehjulstrekk som "unik drivlinje", og "ytelse uten sidestykke", på en bil som blir forbikjørt av flere andre modeller? Det er villedende markedsføring, svindel og blank løgn! Ikke hvit engang!

Hadde en bruktbilselger gjort det, hadde han blitt holdt for å være useriøs. Minst! Men når Tesla, Peugeot og Mazda gjør det, nei da er det plutselig helt greit.... Måtte gudene vite hvorfor....

 

 

Med subsidiene vi har i Norge på el-bil så får du helt sinnsykt mye for pengene om du går for en Tesla. Og da spesielt model 3.

 

Jeg syns ikke det. Sammenlignet med en "SkyActiv" Mazda, så blir det bare barnemat. Tenk hva du kan gjøre, med å kontrollere himmelen? Du har ditt eget system for å kontrollere været, og det er mobilt attpåtil!

Tenk deg en "SkyActiv" Mazda, med Solcellepanel! Du har alltid akkurat nok sol til å ha fremdrift nok til Mazdaen :) Det må jo være værkontroll de har puttet inn i bilen. Hva annet kan "SkyActiv" være for noe?

 

Fra spøk til revolver, jeg driver faktisk å ser på elbil. Dette har jeg funnet ut så langt:

 

*Renault ZOE så aktuell ut, helt til jeg fant ut at Carlos Ghosn fra Datsun/Nissan har klart å skrive "Z.E." inni ladeporten på Renault Zoe. Den er ikke utslippsfri, den slipper ut både støy, utslitte dekk, partikler fra dekk og vei, og avfall i form av utslitte deler, og til slutt en helt utslitt bil. Den er ikke "Zero Emission".

Jeg støtter ikke løgnhalser, så det blir ikke ZOE.

 

*Nissaen Leaf. Faller på samme grunnlag som ZOE. Pluss at den ser jævlig ut.

 

*Mod 3. Ambisiøs markedsføring fører til at jeg tør ikke stole på produktspesifikasjoner.

 

*Mod S. Samme som Mod 3.

 

*Mod X. Det kan ikke være mulig å åpne de måkevingedørene vinterstid, uten at kupeen faller full av snø! Forøvrig samme som Mod 3.

 

*eGolf. For lang leveringstid.

 

*Hyundai Ioniq. For lang leveringstid.

 

*BMW i3. BLÆÆH! Se på den da!?

 

*Kia Soul? Hmmm.... Hva er feil med Kia Soul? Ingenting egentlig. Den ligner på Geoff fra Top Gear :) Geoff er kul :)http://topgear.wikia.com/wiki/Geoff

 

Så der har du det. Fordi Tesla, Renault og Nissan har ansatt overpopulistiske markedsføringsfolk, så er eneste elbil i verden en Kia Soul :) Flaks for Kia =)

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Hva skjer med at IT-relaterte firmaer har en fetish for selvkjørende biler? Intel, Nvidia, Google, Apple

Silicon valley har sett det som sitt mål i livet å utfordre den etablerte bilindustrien, med microprosessorene sine som de mener bilene har i for liten grad i dag.

Silicon valley kan ikke å sette opp doble bærebruer, velge riktig kvalitet på skruer, Etablere tilstrekkelige jordingspunkt eller sette riktig pasning til kulelager.

Det er enkle ting, det sistnevnte, noe som har gjort at Silicon Valley har undervurdert utfordringen, og bygget verdens mest avanserte rustholk. Den etablerte bilindustrien ler nok sist likevel. De har ei mer moderat tilnærming til "smartifisering" av bilen. Men de kan å sette opp hjuloppheng, og de kan å velge rett skruer, så du slipper å skeivslite dekk som koster 20 000,- pr. sett, og du slipper rustne skruer, i glassfiberkarosseriet ditt. Silicon Valley kan i stor grad tolkes som "Tesla" i denne sammenheng.

Wow. Hvem tror du utvikler "microprosessorene" til VW, BMW osv. ?

 

Silicon Valley (om du ser det som en "ting", du er klar over at det er konkurrenter der, sant?), er interessert i å komme seg inn i nye markeder. Selvkjørende biler er stort nå og en såkalt snakkis eller w.e.. De utfordrer nok den etablerte industrien på noen måter, men de tjener mest penger på å tilføre sine CPUer, GPUer og smarte programmer til nye innovative kjøretøyer som f.eks. Tesla, Ford og Vauxhall sine nyeste tilkomster.

 

Du Bippe, er en Tesla-hater, og det er ok. Men dine argumenter er ikke gode nok til at vi normale skal kunne forholde oss til dem.

 

Silicon Valley er langt mere enn Tesla.

 

Hvis jeg er en Teslahater, så er du en hundebæsj. Det konkluderer diskusjonen. Jeg kan vurdere å ta opp tråden med noen som ikke tillegger meg meninger eller legger ord i munnen på meg.

Ok, det var kanskje å gå for langt å kalle deg Teslahater, det fins jo tross alt et elbil-firma til med tilknytning til Silicon Valley, men de har jo ikke gitt ut noen biler enda?

Å hate Tesla er helt greit, hundebæsj blir litt ... Godt argument!

 

Bilen, Tesla (Mod S) er en god bil. Problemet er at merket, Tesla, hyper den opp til så mye mer enn hva den er.

Så istedenfor å være en positiv overraskelse, som den virkelig kunne ha vært, så blir den bare en skuffelse i forhold til all hypen.

For med DEN hypen, så kan den ikke leve opp til forventningene. Ingen bil kan det.

Les bare første avsnitt på hjemmesida til Tesla. Jeg blir kvalm av sånt selvskryt, og det er ikke fordi det kommer fra Tesla. Det ville vært akkurat like kvalmt, uansett hvem det kom fra.

 

https://www.tesla.com/no_NO/models

 

"Model S er designet fra bunnen av og opp til å være den tryggeste og mest spennende sedanen på veien. Med ytelse uten sidestykke levert gjennom Teslas unike helektriske drivverk, akselerer Model S fra 0-100 km/t på ned til så lite som 2.7 sekunder. Model S kommer med Autopilot-muligheter designet til å gjøre kjøring på motorvei, ikke bare tryggere men også mindre stressende."

 

Du som var så opphengt i å knekke faktafeil, la oss fortsette med den rutinen:

 

*Ytelsen er alldeles ikke "uten sidestykke", det finnes et godt knippe kjøretøy med vesentlig høyere ytelse en Mod S. For ikke å snakke om tidligere fadeser med rolling-start på akselerasjonstest, og "sportsbilen" Roadster, der hvor batteriet gikk varmt etter to runder på banen. Hva slags sportsbil er det som går varm ved banekjøring? Tesla har allerede brukt opp kvoten sin når det gjelder selvskryt om ytelse. De burde holde kjeft, og levere istedenfor.

 

*"Teslas unike helelektriske drivverk". Hva er unikt? Det eneste unike jeg kan komme på er at (jeg tror) det meste er produsert in-house. Men prinsipielt, så er det ingneting unikt.

 

*"Model S kommer med Autopilot-muligheter" Litt råflott å kalle en førerassistent for "Autopilot"?

 

Dette gjør at bilen blir en skuffelse. Den yter ikke som den lover, den har ikke unikt drivverk, og den kjører ingen steder av seg selv fordi den ikke har autopilot.

Hadde Tesla bare hatt vett til å moderere selvskrytet, så hadde faktisk bilen vært imponerende.

 

Tidligere husker jeg også en epistel om "ekte rekkevidde". Den har de tydeligvis fjernet. Jeg kan bare spekulere i hvorfor. Kanskje fordi det ble vanskelig å skille ekte rekkevidde fra falsk rekkevidde? Eller kanskje fordi rekkevidden på dieselbiler var veldig veldig mye mer ekte. Hvem vet..... Borte er ihvertfall den "ekte" rekkevidden, og bra er det. Så nå har den bare rekkevidde.

 

De markedsfører også bilen som "premium". Hva nå enn "premium" er for noe.

Jeg misliker oppdiktede og helt meningsløse floskelord. Og alt for mange bilprodusenter er veldig flinke til å utvide ordboka med bare svada. Styrer konsekvent unna alle dem som gjør det. "SkyActiv teknologi".... Javel, himmelen blir aktiv over en ny Mazda..... kult.....

"BlueHDI".... Altså, Blå høytrykks direkteinnsprøytning? Tviler veldig sterkt på at noen komponenter i Peugeot sin innsprøytning faktisk er blå!

4matic? Hæ, Mercedes?

"Ekte rekkevidde"..... Javel, Tesla.... Da har vel Citroen min 3x ekte rekkevidde, som kommer 3 ganger så langt?

 

Hei Bippe.

 

Nå syns jeg vi snakker litt mere sak enn før, men nå legger vel du ting i munnen på andre?

Markedsføring er jo en merkelig ting og du har helt rett, de jævla firmaene som selger sine egne produkter - hvordan våger de?

 

For the record, eller for plata som det heter på godt norsk: Jeg har prøvd en Tesla S (veitafan hvilken S)i nøyaktig 11 minutter. Den akselerererte(rerte) som ingenting annet jeg har prøvd, og var behagelig å kjøre. Jeg kunne med angst og oppkast i munnen slippe rattet og la den kjøre litt selv (neida politiet, jeg hadde hendene der!).

 

Men den representerte for meg som inntil videre er avhengig av diesel pickup pga jobb..Fremtiden.

 

Jeg kjører 30-50000 Km i året og eg liker ikke å kjøre bil i det hele tatt. Det er drit kjedelig og jeg får ikke gjort annet enn å høre radio eller pusse på min nydelige sangstemme med å synge med Maynard James på Rosetta Stoned som er den beste sangen som noen gang har blitt skrevet av noen som helst (fullstendig sub-objektivt, jeg vet det så godt).

 

Disse selvkjørende bilene, gjerne helelektriske kan ikke komme fort nok på banen(veien) for meg.

 

Jeg er ingen fanboi om et merke eller det annet, jeg gir rett og slett faen, men det er bra det kommer, om det kommer fra California eller Grønland... Whatever. 

 

Nå er vi litt lost fra artikkelen, om det var den du kommenterte fra i starten av? Silicon Valley gjør mye fint, en god del drit, men vi sitter vel begge å skriver på noe derfra.

 

Peace and love, Rosetta Stoned. (Tool - 10.000 days (2005))

 

PS: Det er ikke sikkert dette konkluderer noe som helst, men håper vi er venner heretter og diskuterer uten å kalle hverandre ... ting.

Lenke til kommentar

Hei Bippe.

 

Nå syns jeg vi snakker litt mere sak enn før, men nå legger vel du ting i munnen på andre?

Markedsføring er jo en merkelig ting og du har helt rett, de jævla firmaene som selger sine egne produkter - hvordan våger de?

 

For the record, eller for plata som det heter på godt norsk: Jeg har prøvd en Tesla S (veitafan hvilken S)i nøyaktig 11 minutter. Den akselerererte(rerte) som ingenting annet jeg har prøvd, og var behagelig å kjøre. Jeg kunne med angst og oppkast i munnen slippe rattet og la den kjøre litt selv (neida politiet, jeg hadde hendene der!).

 

Men den representerte for meg som inntil videre er avhengig av diesel pickup pga jobb..Fremtiden.

 

Jeg kjører 30-50000 Km i året og eg liker ikke å kjøre bil i det hele tatt. Det er drit kjedelig og jeg får ikke gjort annet enn å høre radio eller pusse på min nydelige sangstemme med å synge med Maynard James på Rosetta Stoned som er den beste sangen som noen gang har blitt skrevet av noen som helst (fullstendig sub-objektivt, jeg vet det så godt).

 

Disse selvkjørende bilene, gjerne helelektriske kan ikke komme fort nok på banen(veien) for meg.

 

Jeg er ingen fanboi om et merke eller det annet, jeg gir rett og slett faen, men det er bra det kommer, om det kommer fra California eller Grønland... Whatever. 

 

Nå er vi litt lost fra artikkelen, om det var den du kommenterte fra i starten av? Silicon Valley gjør mye fint, en god del drit, men vi sitter vel begge å skriver på noe derfra.

 

Peace and love, Rosetta Stoned. (Tool - 10.000 days (2005))

 

PS: Det er ikke sikkert dette konkluderer noe som helst, men håper vi er venner heretter og diskuterer uten å kalle hverandre ... ting.

 

 

Jeg har også kjørt Model S. en S60, en P85D, og en DL (vettafaen hvilken batteripakke).

Alle gangene, så akselererte bilen dårligere, enn kjøretøyet jeg brukte for å komme til bilen. Og alle gangene var kjøretøyet jeg brukte for å komme til bilen, over 10 år gammel, og bruktpris under 80 000 kroner. Det var motorsykler, en Honda og en Suzuki.

Så "ytelse uten sidestykke", er rett og slett bare vås. Det finnes et uhorvelig antall motorsykler som går mye bedre, og det finnes en knippe biler som også går litt bedre.

 

Selvkjørende hadde vært kjempekult, hadde det bare vært sant. Men jeg kan ikke slippe rattet, og jeg kan heller ikke ta hodet bort fra kjøreprosessen, fordi så snart veien mangler midtstripe eller kvitstripe, så prøver jævelskapen å ta livet av meg! Livsfarlig, mye farligere enn helt maneull kjøring! Fordi med manuell kjøring så mister du ikke fokus i samme grad, du må kjøre hele tiden. Med "autopilot" så kan du faktisk drømme deg bort et minutt eller to, før den plutselig prøver å ta livet av deg. Du kan jo kjøre helt manuelt likevel, men hva er da poenget med "autopilot"? De selger det som "autopilot, det har å virke som autopilot.

 

"De jævla firmaene som prøver å selge"? Korriger til "De jævla firmaene som prøver å OVERselge" så skal jeg stå inne for påstanden også. Som sagt, Model S er god, men ikke så god som de skal ha det til. Og da blir jeg ikke fult så imponert over en bra elbil, som jeg blir skuffet over mannskiten som ikke leverer det jeg blir lovet.

Lenke til kommentar

Jeg har også kjørt Model S. en S60, en P85D, og en DL (vettafaen hvilken batteripakke).

Alle gangene, så akselererte bilen dårligere, enn kjøretøyet jeg brukte for å komme til bilen. Og alle gangene var kjøretøyet jeg brukte for å komme til bilen, over 10 år gammel, og bruktpris under 80 000 kroner. Det var motorsykler, en Honda og en Suzuki.

Så "ytelse uten sidestykke", er rett og slett bare vås. Det finnes et uhorvelig antall motorsykler som går mye bedre, og det finnes en knippe biler som også går litt bedre.

 

Selvkjørende hadde vært kjempekult, hadde det bare vært sant. Men jeg kan ikke slippe rattet, og jeg kan heller ikke ta hodet bort fra kjøreprosessen, fordi så snart veien mangler midtstripe eller kvitstripe, så prøver jævelskapen å ta livet av meg! Livsfarlig, mye farligere enn helt maneull kjøring! Fordi med manuell kjøring så mister du ikke fokus i samme grad, du må kjøre hele tiden. Med "autopilot" så kan du faktisk drømme deg bort et minutt eller to, før den plutselig prøver å ta livet av deg. Du kan jo kjøre helt manuelt likevel, men hva er da poenget med "autopilot"? De selger det som "autopilot, det har å virke som autopilot.

 

"De jævla firmaene som prøver å selge"? Korriger til "De jævla firmaene som prøver å OVERselge" så skal jeg stå inne for påstanden også. Som sagt, Model S er god, men ikke så god som de skal ha det til. Og da blir jeg ikke fult så imponert over en bra elbil, som jeg blir skuffet over mannskiten som ikke leverer det jeg blir lovet.

 

 

Sammenliknet du akkurat akselerasjonen på en motorsykkel med en bil? Ingen har da påstått at Tesla produserer racerbiler, det er verken målet eller meningen med disse bilene. Sammenlikner du derimot med en vanlig Sedan så går nok Tesla`n den en god gang :)

Lenke til kommentar

 

Jeg har også kjørt Model S. en S60, en P85D, og en DL (vettafaen hvilken batteripakke).

Alle gangene, så akselererte bilen dårligere, enn kjøretøyet jeg brukte for å komme til bilen. Og alle gangene var kjøretøyet jeg brukte for å komme til bilen, over 10 år gammel, og bruktpris under 80 000 kroner. Det var motorsykler, en Honda og en Suzuki.

Så "ytelse uten sidestykke", er rett og slett bare vås. Det finnes et uhorvelig antall motorsykler som går mye bedre, og det finnes en knippe biler som også går litt bedre.

 

Selvkjørende hadde vært kjempekult, hadde det bare vært sant. Men jeg kan ikke slippe rattet, og jeg kan heller ikke ta hodet bort fra kjøreprosessen, fordi så snart veien mangler midtstripe eller kvitstripe, så prøver jævelskapen å ta livet av meg! Livsfarlig, mye farligere enn helt maneull kjøring! Fordi med manuell kjøring så mister du ikke fokus i samme grad, du må kjøre hele tiden. Med "autopilot" så kan du faktisk drømme deg bort et minutt eller to, før den plutselig prøver å ta livet av deg. Du kan jo kjøre helt manuelt likevel, men hva er da poenget med "autopilot"? De selger det som "autopilot, det har å virke som autopilot.

 

"De jævla firmaene som prøver å selge"? Korriger til "De jævla firmaene som prøver å OVERselge" så skal jeg stå inne for påstanden også. Som sagt, Model S er god, men ikke så god som de skal ha det til. Og da blir jeg ikke fult så imponert over en bra elbil, som jeg blir skuffet over mannskiten som ikke leverer det jeg blir lovet.

 

 

Sammenliknet du akkurat akselerasjonen på en motorsykkel med en bil? Ingen har da påstått at Tesla produserer racerbiler, det er verken målet eller meningen med disse bilene. Sammenlikner du derimot med en vanlig Sedan så går nok Tesla`n den en god gang :)

 

Det står "akselerasjon uten sidestykke". Det står ingen forbehold om kjøretøyklasser, i sammenheng med påstanden. Hva om du står side on side med en motorsykkel? Hvis akselerasjonen er uten sidestykke, så har du tatt opp tøff bestilling....

Lenke til kommentar

Ikke noe forsøk på å unnskylde eller normalisere Tesla her, men markedsførere generelt er noen uærlige svin. Fancy nonsenseord og selektive sammenligninger er bare første vers i markedsføringsbibelen. Reklamebransjen burde generelt blitt strammet opp mye mer enn det de gjør i dag.

Lenke til kommentar

 

Hei Bippe.

 

Nå syns jeg vi snakker litt mere sak enn før, men nå legger vel du ting i munnen på andre?

Markedsføring er jo en merkelig ting og du har helt rett, de jævla firmaene som selger sine egne produkter - hvordan våger de?

 

For the record, eller for plata som det heter på godt norsk: Jeg har prøvd en Tesla S (veitafan hvilken S)i nøyaktig 11 minutter. Den akselerererte(rerte) som ingenting annet jeg har prøvd, og var behagelig å kjøre. Jeg kunne med angst og oppkast i munnen slippe rattet og la den kjøre litt selv (neida politiet, jeg hadde hendene der!).

 

Men den representerte for meg som inntil videre er avhengig av diesel pickup pga jobb..Fremtiden.

 

Jeg kjører 30-50000 Km i året og eg liker ikke å kjøre bil i det hele tatt. Det er drit kjedelig og jeg får ikke gjort annet enn å høre radio eller pusse på min nydelige sangstemme med å synge med Maynard James på Rosetta Stoned som er den beste sangen som noen gang har blitt skrevet av noen som helst (fullstendig sub-objektivt, jeg vet det så godt).

 

Disse selvkjørende bilene, gjerne helelektriske kan ikke komme fort nok på banen(veien) for meg.

 

Jeg er ingen fanboi om et merke eller det annet, jeg gir rett og slett faen, men det er bra det kommer, om det kommer fra California eller Grønland... Whatever. 

 

Nå er vi litt lost fra artikkelen, om det var den du kommenterte fra i starten av? Silicon Valley gjør mye fint, en god del drit, men vi sitter vel begge å skriver på noe derfra.

 

Peace and love, Rosetta Stoned. (Tool - 10.000 days (2005))

 

PS: Det er ikke sikkert dette konkluderer noe som helst, men håper vi er venner heretter og diskuterer uten å kalle hverandre ... ting.

 

 

Jeg har også kjørt Model S. en S60, en P85D, og en DL (vettafaen hvilken batteripakke).

Alle gangene, så akselererte bilen dårligere, enn kjøretøyet jeg brukte for å komme til bilen. Og alle gangene var kjøretøyet jeg brukte for å komme til bilen, over 10 år gammel, og bruktpris under 80 000 kroner. Det var motorsykler, en Honda og en Suzuki.

Så "ytelse uten sidestykke", er rett og slett bare vås. Det finnes et uhorvelig antall motorsykler som går mye bedre, og det finnes en knippe biler som også går litt bedre.

 

Selvkjørende hadde vært kjempekult, hadde det bare vært sant. Men jeg kan ikke slippe rattet, og jeg kan heller ikke ta hodet bort fra kjøreprosessen, fordi så snart veien mangler midtstripe eller kvitstripe, så prøver jævelskapen å ta livet av meg! Livsfarlig, mye farligere enn helt maneull kjøring! Fordi med manuell kjøring så mister du ikke fokus i samme grad, du må kjøre hele tiden. Med "autopilot" så kan du faktisk drømme deg bort et minutt eller to, før den plutselig prøver å ta livet av deg. Du kan jo kjøre helt manuelt likevel, men hva er da poenget med "autopilot"? De selger det som "autopilot, det har å virke som autopilot.

 

"De jævla firmaene som prøver å selge"? Korriger til "De jævla firmaene som prøver å OVERselge" så skal jeg stå inne for påstanden også. Som sagt, Model S er god, men ikke så god som de skal ha det til. Og da blir jeg ikke fult så imponert over en bra elbil, som jeg blir skuffet over mannskiten som ikke leverer det jeg blir lovet.

 

Jeg kjører ofte rakett eller i pod fra artilleriutskytning til de bilene jeg skal prøve ut.

 

Og jeg sammenligner alltid det jeg kjører dit med det jeg evt. skal prøve ut, og ikke noe som ligner.

 

F.eks. den gangen jeg tok hangarskipet til å prøve ut en Bentley som ifølge TopGear(gamle) kjørte som et hangarskip.

 

Det var jammen en skuffelse, spesielt manglende jagerfly på dekk.

Lenke til kommentar

 

 

Hei Bippe.

 

Nå syns jeg vi snakker litt mere sak enn før, men nå legger vel du ting i munnen på andre?

Markedsføring er jo en merkelig ting og du har helt rett, de jævla firmaene som selger sine egne produkter - hvordan våger de?

 

For the record, eller for plata som det heter på godt norsk: Jeg har prøvd en Tesla S (veitafan hvilken S)i nøyaktig 11 minutter. Den akselerererte(rerte) som ingenting annet jeg har prøvd, og var behagelig å kjøre. Jeg kunne med angst og oppkast i munnen slippe rattet og la den kjøre litt selv (neida politiet, jeg hadde hendene der!).

 

Men den representerte for meg som inntil videre er avhengig av diesel pickup pga jobb..Fremtiden.

 

Jeg kjører 30-50000 Km i året og eg liker ikke å kjøre bil i det hele tatt. Det er drit kjedelig og jeg får ikke gjort annet enn å høre radio eller pusse på min nydelige sangstemme med å synge med Maynard James på Rosetta Stoned som er den beste sangen som noen gang har blitt skrevet av noen som helst (fullstendig sub-objektivt, jeg vet det så godt).

 

Disse selvkjørende bilene, gjerne helelektriske kan ikke komme fort nok på banen(veien) for meg.

 

Jeg er ingen fanboi om et merke eller det annet, jeg gir rett og slett faen, men det er bra det kommer, om det kommer fra California eller Grønland... Whatever. 

 

Nå er vi litt lost fra artikkelen, om det var den du kommenterte fra i starten av? Silicon Valley gjør mye fint, en god del drit, men vi sitter vel begge å skriver på noe derfra.

 

Peace and love, Rosetta Stoned. (Tool - 10.000 days (2005))

 

PS: Det er ikke sikkert dette konkluderer noe som helst, men håper vi er venner heretter og diskuterer uten å kalle hverandre ... ting.

 

 

Jeg har også kjørt Model S. en S60, en P85D, og en DL (vettafaen hvilken batteripakke).

Alle gangene, så akselererte bilen dårligere, enn kjøretøyet jeg brukte for å komme til bilen. Og alle gangene var kjøretøyet jeg brukte for å komme til bilen, over 10 år gammel, og bruktpris under 80 000 kroner. Det var motorsykler, en Honda og en Suzuki.

Så "ytelse uten sidestykke", er rett og slett bare vås. Det finnes et uhorvelig antall motorsykler som går mye bedre, og det finnes en knippe biler som også går litt bedre.

 

Selvkjørende hadde vært kjempekult, hadde det bare vært sant. Men jeg kan ikke slippe rattet, og jeg kan heller ikke ta hodet bort fra kjøreprosessen, fordi så snart veien mangler midtstripe eller kvitstripe, så prøver jævelskapen å ta livet av meg! Livsfarlig, mye farligere enn helt maneull kjøring! Fordi med manuell kjøring så mister du ikke fokus i samme grad, du må kjøre hele tiden. Med "autopilot" så kan du faktisk drømme deg bort et minutt eller to, før den plutselig prøver å ta livet av deg. Du kan jo kjøre helt manuelt likevel, men hva er da poenget med "autopilot"? De selger det som "autopilot, det har å virke som autopilot.

 

"De jævla firmaene som prøver å selge"? Korriger til "De jævla firmaene som prøver å OVERselge" så skal jeg stå inne for påstanden også. Som sagt, Model S er god, men ikke så god som de skal ha det til. Og da blir jeg ikke fult så imponert over en bra elbil, som jeg blir skuffet over mannskiten som ikke leverer det jeg blir lovet.

 

Jeg kjører ofte rakett eller i pod fra artilleriutskytning til de bilene jeg skal prøve ut.

 

Og jeg sammenligner alltid det jeg kjører dit med det jeg evt. skal prøve ut, og ikke noe som ligner.

 

F.eks. den gangen jeg tok hangarskipet til å prøve ut en Bentley som ifølge TopGear(gamle) kjørte som et hangarskip.

 

Det var jammen en skuffelse, spesielt manglende jagerfly på dekk.

 

Nå er du bare usaklig. Hangarskipprodusenter har aldri skrytt av verken toppfart, akselerasjon eller bekvemmeligheter som en Bentley, så å forvente det av et hangarskip er bare.... søkt....

Tesla sktryter faktisk av å ha akselerasjon "uten sidestykke", så å sammenligne dem med Suzukien min er helt rimelig.

Det er fortsatt ett helt sekund som skiller Suzukien, og Teslaen..... Tesla er bare på tredjeplass. Suzuki er på første, tyngdekraften er på andre...... Ja for Elon skrøt faktisk av å ha en bil som var raskere enn tyngdekraften.

For en idiotisk påstand! Sånt sier du ikke, uten å ha en Suzuki GSX-R1000 K5/6.....

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar

Ikke noe forsøk på å unnskylde eller normalisere Tesla her, men markedsførere generelt er noen uærlige svin. Fancy nonsenseord og selektive sammenligninger er bare første vers i markedsføringsbibelen. Reklamebransjen burde generelt blitt strammet opp mye mer enn det de gjør i dag.

 

Ja, om de hadde vært ærlige hadde det ikke vært en bransje. 

 

Men så fins det forespørsel og behov. (uansett hvor kunstige som de er)

Lenke til kommentar

 

 

 

Hei Bippe.

 

Nå syns jeg vi snakker litt mere sak enn før, men nå legger vel du ting i munnen på andre?

Markedsføring er jo en merkelig ting og du har helt rett, de jævla firmaene som selger sine egne produkter - hvordan våger de?

 

For the record, eller for plata som det heter på godt norsk: Jeg har prøvd en Tesla S (veitafan hvilken S)i nøyaktig 11 minutter. Den akselerererte(rerte) som ingenting annet jeg har prøvd, og var behagelig å kjøre. Jeg kunne med angst og oppkast i munnen slippe rattet og la den kjøre litt selv (neida politiet, jeg hadde hendene der!).

 

Men den representerte for meg som inntil videre er avhengig av diesel pickup pga jobb..Fremtiden.

 

Jeg kjører 30-50000 Km i året og eg liker ikke å kjøre bil i det hele tatt. Det er drit kjedelig og jeg får ikke gjort annet enn å høre radio eller pusse på min nydelige sangstemme med å synge med Maynard James på Rosetta Stoned som er den beste sangen som noen gang har blitt skrevet av noen som helst (fullstendig sub-objektivt, jeg vet det så godt).

 

Disse selvkjørende bilene, gjerne helelektriske kan ikke komme fort nok på banen(veien) for meg.

 

Jeg er ingen fanboi om et merke eller det annet, jeg gir rett og slett faen, men det er bra det kommer, om det kommer fra California eller Grønland... Whatever. 

 

Nå er vi litt lost fra artikkelen, om det var den du kommenterte fra i starten av? Silicon Valley gjør mye fint, en god del drit, men vi sitter vel begge å skriver på noe derfra.

 

Peace and love, Rosetta Stoned. (Tool - 10.000 days (2005))

 

PS: Det er ikke sikkert dette konkluderer noe som helst, men håper vi er venner heretter og diskuterer uten å kalle hverandre ... ting.

 

 

Jeg har også kjørt Model S. en S60, en P85D, og en DL (vettafaen hvilken batteripakke).

Alle gangene, så akselererte bilen dårligere, enn kjøretøyet jeg brukte for å komme til bilen. Og alle gangene var kjøretøyet jeg brukte for å komme til bilen, over 10 år gammel, og bruktpris under 80 000 kroner. Det var motorsykler, en Honda og en Suzuki.

Så "ytelse uten sidestykke", er rett og slett bare vås. Det finnes et uhorvelig antall motorsykler som går mye bedre, og det finnes en knippe biler som også går litt bedre.

 

Selvkjørende hadde vært kjempekult, hadde det bare vært sant. Men jeg kan ikke slippe rattet, og jeg kan heller ikke ta hodet bort fra kjøreprosessen, fordi så snart veien mangler midtstripe eller kvitstripe, så prøver jævelskapen å ta livet av meg! Livsfarlig, mye farligere enn helt maneull kjøring! Fordi med manuell kjøring så mister du ikke fokus i samme grad, du må kjøre hele tiden. Med "autopilot" så kan du faktisk drømme deg bort et minutt eller to, før den plutselig prøver å ta livet av deg. Du kan jo kjøre helt manuelt likevel, men hva er da poenget med "autopilot"? De selger det som "autopilot, det har å virke som autopilot.

 

"De jævla firmaene som prøver å selge"? Korriger til "De jævla firmaene som prøver å OVERselge" så skal jeg stå inne for påstanden også. Som sagt, Model S er god, men ikke så god som de skal ha det til. Og da blir jeg ikke fult så imponert over en bra elbil, som jeg blir skuffet over mannskiten som ikke leverer det jeg blir lovet.

 

Jeg kjører ofte rakett eller i pod fra artilleriutskytning til de bilene jeg skal prøve ut.

 

Og jeg sammenligner alltid det jeg kjører dit med det jeg evt. skal prøve ut, og ikke noe som ligner.

 

F.eks. den gangen jeg tok hangarskipet til å prøve ut en Bentley som ifølge TopGear(gamle) kjørte som et hangarskip.

 

Det var jammen en skuffelse, spesielt manglende jagerfly på dekk.

 

Nå er du bare usaklig. Hangarskipprodusenter har aldri skrytt av verken toppfart, akselerasjon eller bekvemmeligheter som en Bentley, så å forvente det av et hangarskip er bare.... søkt....

Tesla sktryter faktisk av å ha akselerasjon "uten sidestykke", så å sammenligne dem med Suzukien min er helt rimelig.

Det er fortsatt ett helt sekund som skiller Suzukien, og Teslaen..... Tesla er bare på tredjeplass. Suzuki er på første, tyngdekraften er på andre...... Ja for Elon skrøt faktisk av å ha en bil som var raskere enn tyngdekraften.

For en idiotisk påstand! Sånt sier du ikke, uten å ha en Suzuki GSX-R1000 K5/6.....

 

Ok, kanskje du skulle revurdere noe annet i livet ditt - siden du både postet og editerte svaret ditt i.l.a. 4 minutt etter jeg svarte deg nettopp?

 

En Suzuki blablabla går neppe 40 knop på havet. Få deg et hangarskip. Kulan ned, det tar deg til JAmaica der du kan chille, ja man.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hei Bippe.

 

Nå syns jeg vi snakker litt mere sak enn før, men nå legger vel du ting i munnen på andre?

Markedsføring er jo en merkelig ting og du har helt rett, de jævla firmaene som selger sine egne produkter - hvordan våger de?

 

For the record, eller for plata som det heter på godt norsk: Jeg har prøvd en Tesla S (veitafan hvilken S)i nøyaktig 11 minutter. Den akselerererte(rerte) som ingenting annet jeg har prøvd, og var behagelig å kjøre. Jeg kunne med angst og oppkast i munnen slippe rattet og la den kjøre litt selv (neida politiet, jeg hadde hendene der!).

 

Men den representerte for meg som inntil videre er avhengig av diesel pickup pga jobb..Fremtiden.

 

Jeg kjører 30-50000 Km i året og eg liker ikke å kjøre bil i det hele tatt. Det er drit kjedelig og jeg får ikke gjort annet enn å høre radio eller pusse på min nydelige sangstemme med å synge med Maynard James på Rosetta Stoned som er den beste sangen som noen gang har blitt skrevet av noen som helst (fullstendig sub-objektivt, jeg vet det så godt).

 

Disse selvkjørende bilene, gjerne helelektriske kan ikke komme fort nok på banen(veien) for meg.

 

Jeg er ingen fanboi om et merke eller det annet, jeg gir rett og slett faen, men det er bra det kommer, om det kommer fra California eller Grønland... Whatever. 

 

Nå er vi litt lost fra artikkelen, om det var den du kommenterte fra i starten av? Silicon Valley gjør mye fint, en god del drit, men vi sitter vel begge å skriver på noe derfra.

 

Peace and love, Rosetta Stoned. (Tool - 10.000 days (2005))

 

PS: Det er ikke sikkert dette konkluderer noe som helst, men håper vi er venner heretter og diskuterer uten å kalle hverandre ... ting.

 

 

Jeg har også kjørt Model S. en S60, en P85D, og en DL (vettafaen hvilken batteripakke).

Alle gangene, så akselererte bilen dårligere, enn kjøretøyet jeg brukte for å komme til bilen. Og alle gangene var kjøretøyet jeg brukte for å komme til bilen, over 10 år gammel, og bruktpris under 80 000 kroner. Det var motorsykler, en Honda og en Suzuki.

Så "ytelse uten sidestykke", er rett og slett bare vås. Det finnes et uhorvelig antall motorsykler som går mye bedre, og det finnes en knippe biler som også går litt bedre.

 

Selvkjørende hadde vært kjempekult, hadde det bare vært sant. Men jeg kan ikke slippe rattet, og jeg kan heller ikke ta hodet bort fra kjøreprosessen, fordi så snart veien mangler midtstripe eller kvitstripe, så prøver jævelskapen å ta livet av meg! Livsfarlig, mye farligere enn helt maneull kjøring! Fordi med manuell kjøring så mister du ikke fokus i samme grad, du må kjøre hele tiden. Med "autopilot" så kan du faktisk drømme deg bort et minutt eller to, før den plutselig prøver å ta livet av deg. Du kan jo kjøre helt manuelt likevel, men hva er da poenget med "autopilot"? De selger det som "autopilot, det har å virke som autopilot.

 

"De jævla firmaene som prøver å selge"? Korriger til "De jævla firmaene som prøver å OVERselge" så skal jeg stå inne for påstanden også. Som sagt, Model S er god, men ikke så god som de skal ha det til. Og da blir jeg ikke fult så imponert over en bra elbil, som jeg blir skuffet over mannskiten som ikke leverer det jeg blir lovet.

 

Jeg kjører ofte rakett eller i pod fra artilleriutskytning til de bilene jeg skal prøve ut.

 

Og jeg sammenligner alltid det jeg kjører dit med det jeg evt. skal prøve ut, og ikke noe som ligner.

 

F.eks. den gangen jeg tok hangarskipet til å prøve ut en Bentley som ifølge TopGear(gamle) kjørte som et hangarskip.

 

Det var jammen en skuffelse, spesielt manglende jagerfly på dekk.

 

Nå er du bare usaklig. Hangarskipprodusenter har aldri skrytt av verken toppfart, akselerasjon eller bekvemmeligheter som en Bentley, så å forvente det av et hangarskip er bare.... søkt....

Tesla sktryter faktisk av å ha akselerasjon "uten sidestykke", så å sammenligne dem med Suzukien min er helt rimelig.

Det er fortsatt ett helt sekund som skiller Suzukien, og Teslaen..... Tesla er bare på tredjeplass. Suzuki er på første, tyngdekraften er på andre...... Ja for Elon skrøt faktisk av å ha en bil som var raskere enn tyngdekraften.

For en idiotisk påstand! Sånt sier du ikke, uten å ha en Suzuki GSX-R1000 K5/6.....

 

Ok, kanskje du skulle revurdere noe annet i livet ditt - siden du både postet og editerte svaret ditt i.l.a. 4 minutt etter jeg svarte deg nettopp?

 

En Suzuki blablabla går neppe 40 knop på havet. Få deg et hangarskip. Kulan ned, det tar deg til JAmaica der du kan chille, ja man.

 

Suzuki har aldri markedsført sjøegenskapene på Suzukien, så at den skal flyte har jeg heller ikke forventet.

Lenke til kommentar

Tesla sktryter faktisk av å ha akselerasjon "uten sidestykke", så å sammenligne dem med Suzukien min er helt rimelig.

Det er fortsatt ett helt sekund som skiller Suzukien, og Teslaen..... Tesla er bare på tredjeplass. Suzuki er på første, tyngdekraften er på andre...... Ja for Elon skrøt faktisk av å ha en bil som var raskere enn tyngdekraften.

For en idiotisk påstand! Sånt sier du ikke, uten å ha en Suzuki GSX-R1000 K5/6.....

Model S P100DL aksellererer med i gjennomsnitt 1,2 G, (topp 1,4 G) fra 0-100 km/t.

 

Jeg synes Rosetta har et poeng. "Uten sidestykke" må sees i kontekst. Altså sammenligne med noe sammenlignbart. Altså hverken kanonkuler, hangarskip, motorsykler, eller romskip. En bil må sammenlignes med en annen bil og helst noe som har litt lignende bruksområde. Jeg synes det blir for søkt å sammenligne en 7-seters sedan med en tohjuling eller formula 1-bil for den saks skyld. Sidestykket bør etter min mening være minimum noe som er masseprodusert, er lov til å kjøre av hvermansen på offentlig vei, med familien med seg. Det nærmeste sidestykket til toppmodellen til Tesla, med hensyn på aksellerasjon, er 2-seteren Porche 918 spyder 4,6L V8 el-hybrid med Weissach-pakke (slankekur). Wiki-liste. Den er visstnok den eneste masseproduserte gateregistrerbare bilen som akser fra P100DL, men selv det synes jeg er litt søkt ettersom både pris og antall seter er ganske forskjellig. Tesla hyper mye, men akkurat dette uten sidestykke-argumentet griner jeg ikke akkurat over. Skulle jeg vært veldig kresen på det så hadde jeg helst sett at de la ved en fotnote med hva de legger i det.

 

Ikke noe forsøk på å unnskylde eller normalisere Tesla her, men markedsførere generelt er noen uærlige svin. Fancy nonsenseord og selektive sammenligninger er bare første vers i markedsføringsbibelen. Reklamebransjen burde generelt blitt strammet opp mye mer enn det de gjør i dag.

Ja, om de hadde vært ærlige hadde det ikke vært en bransje.

Trist innstilling! Det er fult mulig å markedsføre noe uten å lyve eller dra for hardt i manipulasjons-spakene. Vi har allerede et lovverk men det virker som det tas for lite bokstavelig så alt for mye ullent tull slipper gjennom.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Model S P100DL aksellererer med i gjennomsnitt 1,2 G, (topp 1,4 G) fra 0-100 km/t.

 

Jeg synes Rosetta har et poeng. "Uten sidestykke" må sees i kontekst. Altså sammenligne med noe sammenlignbart. Altså hverken kanonkuler, hangarskip, motorsykler, eller romskip. En bil må sammenlignes med en annen bil og helst noe som har litt lignende bruksområde. Jeg synes det blir for søkt å sammenligne en 7-seters sedan med en tohjuling eller formula 1-bil for den saks skyld. Sidestykket bør etter min mening være minimum noe som er masseprodusert, er lov til å kjøre av hvermansen på offentlig vei, med familien med seg. Det nærmeste sidestykket til toppmodellen til Tesla, med hensyn på aksellerasjon, er 2-seteren Porche 918 spyder 4,6L V8 el-hybrid med Weissach-pakke (slankekur). Wiki-liste. Den er visstnok den eneste masseproduserte gateregistrerbare bilen som akser fra P100DL, men selv det synes jeg er litt søkt ettersom både pris og antall seter er ganske forskjellig. Tesla hyper mye, men akkurat dette uten sidestykke-argumentet griner jeg ikke akkurat over. Skulle jeg vært veldig kresen på det så hadde jeg helst sett at de la ved en fotnote med hva de legger i det.

 

Trist innstilling! Det er fult mulig å markedsføre noe uten å lyve eller dra for hardt i manipulasjons-spakene. Vi har allerede et lovverk men det virker som det tas for lite bokstavelig så alt for mye ullent tull slipper gjennom.

 

 

Både bil og motorsykkel kjører på vei, og har samme grunnleggende funksjon: persontransport. De har forskjellig antall hjul, ellers er de prinsipielt helt like. Du treffer motorsykler rett som det er i lyskryss, og når Teslaeierens største guilty-pleasure er å vinne lyskryssrace, så er det dumt å markedsføre "akselerajson uten sidestykke", når du faktisk løper en høyst reell mulighet for å tape lyskryssrace, mot en dreven motorsyklist. Å sammenligne rakett og hangarskip er bare søkt, de har prinsipielt forskjellige funksjoner, opererer i vilt forskjellige domener. Bil og motorsykkel opererer i samme domene, og gjør prinsipielt samme oppgave.

Lenke til kommentar

Greit, jeg leser hva du skriver, men vi blir nok ikke enige. Regner du motorsykkel og leddbuss som ellers prinsippielt helt like også? Helt greit å sidestille når bussleverandøren lover aksellerasjon uten sidestykke?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Greit, jeg leser hva du skriver, men vi blir nok ikke enige. Regner du motorsykkel og leddbuss som ellers prinsippielt helt like også? Helt greit å sidestille når bussleverandøren lover aksellerasjon uten sidestykke?

Bussleverandøren lover ikke akselerasjon uten sidestykke, fordi de har ei mer jordnær tilnærming av begrepet "ærlighet".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...