Myst Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 (endret) Trådtittelen var den beste jeg kom på i farta, så ikke skyt meg. Jeg trenger litt juridisk hjelp på en situasjon jeg er i. På slutten av juni leverte jeg oppsigelse på leieforholdet for Sted 1, og har oppsigelsestid fram til september. Jeg flyttet ut av det rommet samme tid, men fikk lov å lagre tingene mine i kjelleren. Jeg betalte leie for august i begynnelsen av måneden. I går skulle jeg hente dem og fikk beskjed at par andre skulle flytte inn. Han ene hadde allerede kommet og valgt seg rommet mitt. Jeg ga ham da mine nøkler til huset og utleiemegleren kom kort tid etter det. Siden nye leieboeren flyttet i rommet mitt, var vi enig at leieforholdet mitt var helt avsluttet og jeg ikke skulle betale leie for september og få tilbake depositumet. MEN, spørsmålet blir da: hva skjer med husleien jeg allerede har betalt? Vet fra før at utleiere ikke kan ha dobbeltleie og regner med at kontrakten for han nye er gyldig fra disse dager siden han flyttet inn i går. Hvilke juridiske regler gjelder her? Har jeg krav på å få del av husleien min tilbakebetalt? Ærlig talt vet jeg ikke hva de har blitt enige om og glemte i farta å prate om detaljene i går. Vurderer å stikke innom stedet og spørre om hvor mye leie han skal betale for august. Det lille jeg kan om dobbeltleie tilsier da at enten må jeg få tilbakebetaling eller så må vedkommende bo gratis denne måneden. Takk på forhånd for alle svar. EDIT: FANT SVAR ANNET STED. TRÅDEN ER LØST. SVARET ER JA, MAN FÅR TILBAKEBETALT DEN PERIODEN MAN IKKE BOR DER. SIER UTLEIER NOE ANNET, IKKE TRO PÅ DET, STÅ PÅ DITT! Endret 12. august 2017 av Myst 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå