LinnTh478 Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Hei, jeg flyttet inn i en hybel den 1.august og utleier sa da at hun skulle vise hvordan kombi-mikrobølgeovnen fungerte. når vi gikk i gjennom leiligheten glemte hun å informer meg om hvordan den fungerte så jeg spurte hun i ettertid og da sa hun at jeg måtte finne bruksanvisningen på nettet selv. men når jeg søkte opp mikroovnen fantes det ikke noe bruksanvisning til den så jeg sa i fra til henne og hun sjekket det opp selv uten noe hell og lykke. så da kom hun opp til meg og prøvde å finne ut av det, men endte opp med at hun sa jeg måtte prøve meg frem og etter å ha gjort dette forstår jeg fortsatt ingenting. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
xRun Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Kan være at en venn kan se på den mikroen, eller evt. post produsentens navn, modellnavn, evt. modellnummer (står vanligvis bakpå), så kan kanskje noen her tegne og forklare litt. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Ta bilde av den. Du kan også skaffe deg en kjæreste, han vil klare å finne ut av det... 5 Lenke til kommentar
Woods Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Hva gjør jeg? Vel.. du kan jo starte med å poste navnet på microen? 1 Lenke til kommentar
LinnTh478 Skrevet 11. august 2017 Forfatter Del Skrevet 11. august 2017 det er en At316/ Whirlpool, gammel modell. har en kjæreste jeg, men han vet heller ikke hvordan den fungerer. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Du kan laste ned bruksanvisning her. http://www.whirlpool.no/support-og-service/bruksanvisning.content.html Lenke til kommentar
LinnTh478 Skrevet 11. august 2017 Forfatter Del Skrevet 11. august 2017 har allerede prøvd det, fant ingenting. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Kan se ut som at AT316 er det samme som MT232. Søkte på "Whirlpool AT316" og flere av sitene som oppgir å ha manualen til denne, viser meg manualen til MT232. - Søk opp MT232 fra linken til CiaroScuro og se om microen 'din' har funksjonene som er vist i manualen. Om ikke det stemmer 100% så vil jeg likevel tro at du vil få oversikt over det meste, Whirlpool sine microer mener jeg er relativt likt oppbygget mtp. funksjoner, ikoner etc. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Skriv AT316/WH i søkefeltet for typebetegnelse. Klikk Søk Velg "Send forespørsel" Kanskje du er heldig Lenke til kommentar
LinnTh478 Skrevet 11. august 2017 Forfatter Del Skrevet 11. august 2017 Kan se ut som at AT316 er det samme som MT232. Søkte på "Whirlpool AT316" og flere av sitene som oppgir å ha manualen til denne, viser meg manualen til MT232. - Søk opp MT232 fra linken til CiaroScuro og se om microen 'din' har funksjonene som er vist i manualen. Om ikke det stemmer 100% så vil jeg likevel tro at du vil få oversikt over det meste, Whirlpool sine microer mener jeg er relativt likt oppbygget mtp. funksjoner, ikoner etc. MT232 er ikke lik som AT316, MT har hjul å slikt, men det har ikke AT. den har masse rare knapper bare og et hjul for å stille inn tid. skjønner ikke hva jeg skal trykke på om jeg feks vil steke baguetter. står mellom crisp eller grilling. sist gang jeg prøvde så ble de steinharde når de ble kalde. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 Baguetter blir harde når de står ute og blir kalde ja, spesielt hvis du har varmet dem. Spis dem tidligere? Eller dekk dem til så de ikke tørker ut og blir så harde. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 -Hjul- på mikrobølgeovn? ^^, høres ut som noe Petter Smart har laget ^^ Ta bilde av den og last opp til oss, vi skal nok finne ut av det! Lenke til kommentar
LinnTh478 Skrevet 12. august 2017 Forfatter Del Skrevet 12. august 2017 Baguetter blir harde når de står ute og blir kalde ja, spesielt hvis du har varmet dem. Spis dem tidligere? Eller dekk dem til så de ikke tørker ut og blir så harde. de sto ikke ute å ble kalde,men de ble spist med en gang. Den ene baguetten ble hard ettersom den ble spist sist. vet ikke helt hvordan den første var siden det ikke var jeg som spiste de, men han mente den også var hard. Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Snakk om first world problem... Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 (endret) Trådstarter: Har ikke vært borti den eksakte før. Det er rart det ikke står noen "power" knapp på den. I så fall skulle du trykke på "power", så du får et tallnivå på skjermen. Deretter vri på knappen til du får ønsket tid.Det står jo øverst til høyre, ser jeg nå, men jeg antár at det er "av og på"-knapp? Jeg antar at hvis du bare skrur den på, og vrir på knappen, så stiller den inn tid, ikke sant? I så fall antar jeg også at du må velge program -før- du vrir på knappen. Jeg ser det står et virrvarr av forskjellige program der. Men de kan jo være nyttige hver for seg. Jeg sér det står "Defrost" - som jo betyr "Tining". Denne antar jeg du burde bruke når du tiner baguetter. Prøv med 1 minutt først, og deretter 1 minutt til de er ferdig. Defrost er vanligvis ganske svak effekt. Men bruker du for mye kraft når du tiner, så blir resultatet tørr på utsiden og bløt inni. Brukes den riktig, så blir nok baguettene "fluffy" og fine. Må bare trene litt. "Crisp" tenker jeg er fin å bruke til frossenpizzaer (og små hjemmelagde). Har brukt den funksjonen før, og pizzaen ble helt suverén. Jeg sér det er 2 indikatorlamper ved siden av knappen. Kan tenke meg det er 2 effektnivåer, kanskje 3. "Grill" kan jeg tenke meg gir samme effekt som grilling i ovnen, men det -er- jo en mikrobølgeovn ... så jeg tviler på at den har 100% ekte grilleffekt. Den ville jeg eksperimentért litt med. Kanskje lagt inn en tint bit med laks eller kotelett i 3 minutter for å se hva som skjer med den. Dog jeg ser det står Crisp 2 steder på den. Det synes jeg er rart. Den øverste knappen antár jeg er til mat, den nederste står jo ved siden av knapper som sér ut er til drikker og lignende. "Steam" var en rar funksjon. "Beverage" er også ukjent. Kan tenke meg at "Beverage" er til å varme kaffe, te og lignende. Men "Steam" klarer jeg ikke å engang antá noe. "Reheat" er jo enkel. Antár at den også mest brukes til oppvarming av drikke, men også av enkle retter.Det er rart det ikke er noen ren "power" knapp på den, som en gammeldags. Men men, den virker fin og avansért. Bare du lærer å bruke den, så skal du nok se du kan lage litt av hvert med den. Snakk om first world problem... I forhold til selve problémstillingen, ja ^^ Hvorfor kjøper utleier noe sånt når hun ikke forstår hvordan den fungérer selv en gang .. mangel på solid lederskap Kan tenke meg hun fikk den i julegave og ikke ville bruke den selv ^^ Men i forhold til tråden, så trenger alle en "safe haven" fra verdens problemer ^^ Jeg er sikker på at selv i fattige strøk, så har de problemer som er trivielle i forhold til livsstilen, for å gi hjernen litt ro og hvile, skape avstand til alt som er fælt. Jeg selv elsker first world problems ^^ Endret 13. august 2017 av Taurean Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Prøv denne bruksanvisningen, ikke helt den samme mikroen, men ikke helt ulik heller: http://docs.whirlpool.eu/_doc/AT325N.pdf Lenke til kommentar
LinnTh478 Skrevet 13. august 2017 Forfatter Del Skrevet 13. august 2017 Trådstarter: Har ikke vært borti den eksakte før. Det er rart det ikke står noen "power" knapp på den. I så fall skulle du trykke på "power", så du får et tallnivå på skjermen. Deretter vri på knappen til du får ønsket tid. Det står jo øverst til høyre, ser jeg nå, men jeg antár at det er "av og på"-knapp? Jeg antar at hvis du bare skrur den på, og vrir på knappen, så stiller den inn tid, ikke sant? I så fall antar jeg også at du må velge program -før- du vrir på knappen. Jeg ser det står et virrvarr av forskjellige program der. Men de kan jo være nyttige hver for seg. Jeg sér det står "Defrost" - som jo betyr "Tining". Denne antar jeg du burde bruke når du tiner baguetter. Prøv med 1 minutt først, og deretter 1 minutt til de er ferdig. Defrost er vanligvis ganske svak effekt. Men bruker du for mye kraft når du tiner, så blir resultatet tørr på utsiden og bløt inni. Brukes den riktig, så blir nok baguettene "fluffy" og fine. Må bare trene litt. "Crisp" tenker jeg er fin å bruke til frossenpizzaer (og små hjemmelagde). Har brukt den funksjonen før, og pizzaen ble helt suverén. Jeg sér det er 2 indikatorlamper ved siden av knappen. Kan tenke meg det er 2 effektnivåer, kanskje 3. "Grill" kan jeg tenke meg gir samme effekt som grilling i ovnen, men det -er- jo en mikrobølgeovn ... så jeg tviler på at den har 100% ekte grilleffekt. Den ville jeg eksperimentért litt med. Kanskje lagt inn en tint bit med laks eller kotelett i 3 minutter for å se hva som skjer med den. Dog jeg ser det står Crisp 2 steder på den. Det synes jeg er rart. Den øverste knappen antár jeg er til mat, den nederste står jo ved siden av knapper som sér ut er til drikker og lignende. "Steam" var en rar funksjon. "Beverage" er også ukjent. Kan tenke meg at "Beverage" er til å varme kaffe, te og lignende. Men "Steam" klarer jeg ikke å engang antá noe. "Reheat" er jo enkel. Antár at den også mest brukes til oppvarming av drikke, men også av enkle retter. Det er rart det ikke er noen ren "power" knapp på den, som en gammeldags. Men men, den virker fin og avansért. Bare du lærer å bruke den, så skal du nok se du kan lage litt av hvert med den. Snakk om first world problem... I forhold til selve problémstillingen, ja ^^ Hvorfor kjøper utleier noe sånt når hun ikke forstår hvordan den fungérer selv en gang .. mangel på solid lederskap Kan tenke meg hun fikk den i julegave og ikke ville bruke den selv ^^ Men i forhold til tråden, så trenger alle en "safe haven" fra verdens problemer ^^ Jeg er sikker på at selv i fattige strøk, så har de problemer som er trivielle i forhold til livsstilen, for å gi hjernen litt ro og hvile, skape avstand til alt som er fælt. Jeg selv elsker first world problems ^^ Takk for all hjelp. Nei, gud bedre vite hvorfor hun putter inn noe sånt uten å vite hvordan det fungerer og legger hele den oppgaven på meg. Prøv denne bruksanvisningen, ikke helt den samme mikroen, men ikke helt ulik heller: http://docs.whirlpool.eu/_doc/AT325N.pdf tusen takk, hjalp mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå