Gå til innhold

Du har brukt tre tellende forsøk

Dundarmiks

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skulle melde meg inn på emner via studentweb da jeg skal gjenoppta en bachelor utdanning.

Men så ser jeg at studentweb sier at jeg har brukt opp mine tre gjeldende tellende forsøk på to emner, betyr dette at jeg ikke får fullført min bachelor?

Jeg har sendt mail til en studieveileder, men nå er det helg så forventer ikke svar før mandag.

Håper på hjelpende svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har tre forsøk på å stå faget.

Dersom du har brukt opp disse forsøkene, så må du søke om å ta faget. Typisk da er at du må forklare hvorfor du kommer til å stå denne gangen, siden du har strøket 3 ganger tidligere.

Om du ikke får tatt faget, så er det potensielt noen andre fag som oppfyller kravet i forhold til bacheloren?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Du kan ta tilsvarende emne som privatist/enkeltemnestudent ved et annet universitet dersom du skulle stryke på fjerdegangseksamen. Er forøvrig veldig vanlig at folk må gå opp til eksamen en fjerde gang, men det må søkes ekstra om, som nevnt over. 

Kommer det til stykket at du må ta emnet ved et annet studiested, sørg for å gjøre dette etter konsultasjon med studieveileder. Det er ikke gitt at emner kan bli innpasset, selv om de ligner hverandre i emnetittel og studieplan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...