Erlend Tangeraas Lygre Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Viser seg som det venstrevridde meningstyranniet de blir beskyldt for å være.KRONIKK: Alt kan diskuteres i Google. Utenom kjønnskvotering. Da er det på huet og rævva ut (Ekstra) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Er det venstrevridd å sparke folk for de minste overtramp? Jeg har alltid oppfattet det som noe høyresiden har forfektet. AtW 2 Lenke til kommentar
Lars Fosdal Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 En annen vinkel: http://fortune.com/2017/08/09/google-diversity-memo-wojcicki/ Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 En annen vinkel: http://fortune.com/2017/08/09/google-diversity-memo-wojcicki/ Joda, det er greit nok å "take action" sånn jeg ser det. Det er bare det at å sparke fyren er for mye "action". AtW Lenke til kommentar
Lars Fosdal Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 En annen vinkel: http://fortune.com/2017/08/09/google-diversity-memo-wojcicki/ Joda, det er greit nok å "take action" sånn jeg ser det. Det er bare det at å sparke fyren er for mye "action". AtW Jeg er ikke enig. Det var et grovt overtramp. http://www.businessinsider.com/female-google-employee-responds-to-james-damore-memo-2017-8?r=US&IR=T&IR=T Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 En annen vinkel: http://fortune.com/2017/08/09/google-diversity-memo-wojcicki/ Joda, det er greit nok å "take action" sånn jeg ser det. Det er bare det at å sparke fyren er for mye "action". AtW Jeg er ikke enig. Det var et grovt overtramp. http://www.businessinsider.com/female-google-employee-responds-to-james-damore-memo-2017-8?r=US&IR=T&IR=T Nei, det er det ikke, det er ikke noe "grovt overtramp", ei heller er det slik som det framstilles av denne personen at det eneste man kan gjøre med det er å gi folk sparken. Dette er ikke barnehagen, det er ikke slik at hard og umiddelbar straff er det eneste folk forstår. AtW Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Ganske snurrig sak. Virker som veldig mange leser mer inn i memoet enn det trolig er dekning for, og jeg synes det er noe absurd å se at det kan vekke så sterke reaksjoner å påpeke at biologiske forskjeller kan være en del av forklaringen på at det er færre kvinner i enkelte yrker, og motsatt. Gjengivelsen fremstår i mange tilfeller relativt lite velvillig, og jeg synes artikkelen "Lars" over her linker til er et godt eksempel når det beskriver det som et "anti-diversity Memo", til tross for at han som skrev det flere steder understreker at mangfold er bra. Jeg stusser også på de som ser på dette som et "angrep" på dem selv, fordi jeg tror de rett og slett ikke forstår budskapet. Ved å si at kvinner og menn på gruppenivå fordeles noe ulikt med tanke på interesser eller evner har man selvfølgelig ikke sagt at det ikke finnes mange kvinner som egner seg som IT-ingeniører osv. men at det trolig helt naturlig vil være færre som velger dette. Man kan være uenig eller enig i påstanden, men når man tar den så ille opp tror jeg man har missforstått veldig mye. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Ganske snurrig sak. Virker som veldig mange leser mer inn i memoet enn det trolig er dekning for, og jeg synes det er noe absurd å se at det kan vekke så sterke reaksjoner å påpeke at biologiske forskjeller kan være en del av forklaringen på at det er færre kvinner i enkelte yrker, og motsatt. Gjengivelsen fremstår i mange tilfeller relativt lite velvillig, og jeg synes artikkelen "Lars" over her linker til er et godt eksempel når det beskriver det som et "anti-diversity Memo", til tross for at han som skrev det flere steder understreker at mangfold er bra. Jeg stusser også på de som ser på dette som et "angrep" på dem selv, fordi jeg tror de rett og slett ikke forstår budskapet. Ved å si at kvinner og menn på gruppenivå fordeles noe ulikt med tanke på interesser eller evner har man selvfølgelig ikke sagt at det ikke finnes mange kvinner som egner seg som IT-ingeniører osv. men at det trolig helt naturlig vil være færre som velger dette. Man kan være uenig eller enig i påstanden, men når man tar den så ille opp tror jeg man har missforstått veldig mye. På meg virker det som du leser mindre inn i memoet enn det er dekning for. Det står mer en "biologiske forskjeller kan være en forklaring" og "mangfold er bra", spesielt om man leser budskapet og ikke bare innholdet. Og endel av holdningene som framstilles er ikke konsekvensløse. AtW Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Ganske snurrig sak. Virker som veldig mange leser mer inn i memoet enn det trolig er dekning for, og jeg synes det er noe absurd å se at det kan vekke så sterke reaksjoner å påpeke at biologiske forskjeller kan være en del av forklaringen på at det er færre kvinner i enkelte yrker, og motsatt. Gjengivelsen fremstår i mange tilfeller relativt lite velvillig, og jeg synes artikkelen "Lars" over her linker til er et godt eksempel når det beskriver det som et "anti-diversity Memo", til tross for at han som skrev det flere steder understreker at mangfold er bra. Jeg stusser også på de som ser på dette som et "angrep" på dem selv, fordi jeg tror de rett og slett ikke forstår budskapet. Ved å si at kvinner og menn på gruppenivå fordeles noe ulikt med tanke på interesser eller evner har man selvfølgelig ikke sagt at det ikke finnes mange kvinner som egner seg som IT-ingeniører osv. men at det trolig helt naturlig vil være færre som velger dette. Man kan være uenig eller enig i påstanden, men når man tar den så ille opp tror jeg man har missforstått veldig mye. På meg virker det som du leser mindre inn i memoet enn det er dekning for. Det står mer en "biologiske forskjeller kan være en forklaring" og "mangfold er bra", spesielt om man leser budskapet og ikke bare innholdet. Og endel av holdningene som framstilles er ikke konsekvensløse. AtW Tvilsomt. Det understrekes såpass grundig at det er snakk om generelle tendenser som kan være en forklaring på forskjellene, og ikke noe som trenger å gjelde kolleger ved google: Note, I’m not saying that all men differ from all women in the following ways or that these differences are “just.” I’m simply stating that the distribution of preferences and abilities of men and women differ in part due to biological causes and that these differences may explain why we don’t see equal representation of women in tech and leadership. Many of these differences are small and there’s significant overlap between men and women, so you can’t say anything about an individual given these population level distributions. I hope it’s clear that I'm not saying that diversity is bad, that Google or society is 100% fair, that we shouldn't try to correct for existing biases, or that minorities have the same experience of those in the majority. My larger point is that we have an intolerance for ideas and evidence that don’t fit a certain ideology. I’m also not saying that we should restrict people to certain gender roles; I’m advocating for quite the opposite: treat people as individuals, not as just another member of their group (tribalism). https://medium.com/@Cernovich/full-james-damore-memo-uncensored-memo-with-charts-and-cites-339f3d2d05f (forutsatt at jeg faktisk har funnet det riktige memoet) Jeg tror disse avsnittene forklarer ganske godt hensikten ved å diskutere biologiske forskjeller, og at det ikke er et angrep på kvinner i industrien, fordi det understrekes at det er store variasjoner internt i gruppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå