Gå til innhold

hjelp til defragmentering

Anbefalte innlegg

hmm, jeg skal ta defragmentering på en av diskene mine men får opp feil at det er noen filer som ikke kunne defragmenteres, så står det at jeg skal se i loggen for å se dem filene, men loggen er tom.. Og jeg får ikke kjørt defragmentering på noen av diskene mine, noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slå av alt av bakgrunnsprogrammer som kjører, evt. kjør msconfig og deaktiver alle oppstartsalternativer, da vil ingen bakgrunnsprogrammer starte, for deretter og kjøre defrag.

Dette vil nok hjelpe tror jeg.

Diverse windows filer vil nok allikevel ikke ikke kunne flyttes, da disse må kjøre.

Lenke til kommentar

Diskeeper for Windows NT can't seem to defragment $Extend files. Is Diskeeper broken?

Windows 2000 and Windows XP support a newer version of the NTFS file system. Some references call it NTFS 5, but in reality the revision level stored on the disk is 3. Regardless, it is a new version of NTFS and it has some new features.

The old metadata files, such as the MFT, Root Directory, Volume data and other vital files, are still on an NTFS volume with the same names they had under Windows NT 4.0. To make NTFS easier to extend for Windows 2000 and in the future, Microsoft put all the metadata extensions in a special, hidden directory named $Extend.

The files commonly found in the $Extend directory are:

• $Extend$Quota

• $Extend$ObjId

• $Extend$Reparse

$Extend$UsnJrnl

As these files are NTFS metadata files; they cannot be safely defragmented while the system is up and running. The boot-time defragmenter may defragment them if needed while, for example, doing an MFT defragmentation or directory consolidation, but no special features are available in Diskeeper to force these files to be defragmented.

As a matter of fact, the $Extend$UsnJrnl file gets so much activity that it would be nearly impossible to keep it defragmented, even if the defragmentation APIs would allow it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...