Bull_Dogg Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hva slags kabel må jeg ha mellom to switcher?????? Jeg har rett å slett ingen peiling på slikt, men jeg må ha forbindelse mellom meg og de andre dataene i huset. Må jeg ha krysset(crossed) eller en vanlig rett kabel?? Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Det er ofte ein kryssa inngang på switchen(og ein knapp for å aktivere det). Du brukar kryssa på den eine av dei. Gode switchar finn ut av slikt sjølv. Skulle tru at du kan bruke ein ukryssa kabel. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Eg bruker alltid kryssa kabel av gammal vane og for å skille uplink og drop Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Eg bruker alltid kryssa kabel av gammal vane og for å skille uplink og drop Men mellom to switcher, kan jeg bruke en rett kabel mellom dem uten å bruke uplink? hva er egentlig uplinken til? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 akurat det digger jeg med min lille 8port cnet switch til 400kr ... den detekterer slikt selv Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 akurat det digger jeg med min lille 8port cnet switch til 400kr ... den detekterer slikt selv hvem selger den? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 autosensing ja, men jeg vet ikke om det gjelder upplinken, du kan jo prøve. Men det koster jo relativt lite for en 10cm krysset kabel... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 uplink er eit navn på forbindelsen mellom to swicher/hubber På eldre swicher, så er det ofte ein egen uplink port (gjerne port 1) med ein brytar der man velger mid/mid-x. Hviss du skal bruke ukryssa kabel, så må den eine brytaren stå som mid og den andre som mid-x. Nyare swicher har ingen uplink port, og har vanlegvis autosense (d.v.s automatisk kryss/ukryss) på alle portane. Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Hvilke switcher har sånn autodetect da? og hvilken burde jeg kjøpe meg? Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 som du sikkert har fått svar på, kan du bruke ukrysset kabel. Når det gjelder valg av switch ville jeg, av gammel vane, gått for 3com sine switcher. Tar jeg ikke helt feil klarer plus-serien (fra 500,- og opp) og finne ut mode selv. Selv bruker jeg standard-serien som er 100-150,- billigere, og setter kabeln i uplink på den ene siden. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 unex og dlink er også billig og bra Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Vurderer å kjøpe meg en switch selv, og lurer på om SMC sine switcher er noe tess. Det er snakk om denne 5-porteren: HER med "auto MDI-X". Er den noe bra? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 akurat det digger jeg med min lille 8port cnet switch til 400kr ... den detekterer slikt selv hvem selger den? kjøpte den for minst et år siden på komplett. Da kostet den ca . 400kr. Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Er det noen switcher dere vil anbefale meg å kjøpe? de må kunne tåle en kabel på ca 25 m Lenke til kommentar
rwu Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 se den andre posten din...(!) Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=6&s=pl Kongeswitchen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå