Gå til innhold

Beste medium/high-end TVer (30000 - 50000)? Vurderer LG OLED65B7V

Anbefalte innlegg

Har funnet ut det var på tide å bytte ut den nå snart 12 år gamle TVen med noe annet da vi faktisk bruker en god del tid med å se film og TV-serier i hjemmet.

Lurte på hva som er ett godt alternativ her. Ønsker det selvsagt så rimelig som mulig, men dersom det er noe nærmere det øvre sjiktet som virkelig skiller seg ut med verdi for pengene så er jeg ikke imot å bruke litt ekstra i denne runden.

Bruk vil hovedsaklig være vanlig kabel-TV, Netflix, sport og noe Playstation. Gjerne noe som har bra innebygget lyd da jeg ikke har spesielt lyst å kjøpe anlegg utenom.

Jeg har sett på LG OLED65B7V som ser ut som ett bra valg, men lurte på om andre der ute som følger litt mer med har noen gode alternativer eller er dette ett bra valg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Superfornøyd med c7'en min. Liker personlig den mørke rammen og rette foten bedre enn lys ramme og curvet fot på b7. Men smak og behag selvsagt ?

Edit: lyden er forresten overraskende bra men det blir jo selvsagt ikke i nærheten av noe skikkelig. E7 har vel lydlist nederst på tven, men 15k ekstra er ikke den lyden verdt.

Lydplanke uaktuelt?

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Superfornøyd med c7'en min. Liker personlig den mørke rammen og rette foten bedre enn lys ramme og curvet fot på b7. Men smak og behag selvsagt

Edit: lyden er forresten overraskende bra men det blir jo selvsagt ikke i nærheten av noe skikkelig. E7 har vel lydlist nederst på tven, men 15k ekstra er ikke den lyden verdt.

Lydplanke uaktuelt?

Noe Banding på din C7 ? Er et kjent fenomen på 2017 har en kompis som har prøvd 2 E7 med skuffende panel resultat.

Lenke til kommentar

Superfornøyd med c7'en min. Liker personlig den mørke rammen og rette foten bedre enn lys ramme og curvet fot på b7. Men smak og behag selvsagt

Lydplanke uaktuelt?

Ahh, ja, forstod forskjellen mellom B, C og E hovedsaklig bare er utseende og materiellet TVen er laget i? Skal inn å ta en titt på de ulike TVene en dag for å se hva jeg synes selv.

Etter å ha lest rundt litt mer virker det som en lydplanke vil være lurt å investere i ja. Trodde først dette var noe veldig "gimmicky" greier, men ser det blir anbefalt av ulike tester å kjøpe til TVer, så kommer nok til å gjøre det. Noe å anbefale her? Bør vel kjøre en ny tråd på det tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Har c6 65",kjøpte for 25k på Power black Friday. Veldig fornøyd! Husk at DnB har mastercard dealen hos power et par ganger i året. Får 20% rabatt da. Blir en del når det er så store summer.

Ja, stemmer det, har benyttet meg av det før, tror jeg bør gjøre det igjen her. Takk for tips (påminnelse)!

Lenke til kommentar

Har c6 65",kjøpte for 25k på Power black Friday. Veldig fornøyd! Husk at DnB har mastercard dealen hos power et par ganger i året. Får 20% rabatt da. Blir en del når det er så store summer.

Ja, stemmer det, har benyttet meg av det før, tror jeg bør gjøre det igjen her. Takk for tips (påminnelse)!

Ja, utfordringen er bare å ha tålmodighet å vente, da en (med mindre man kjenner noen innad) ikke kan vite når disse tilbudene kommer. Kjøpte nytt kjøkken på power og en del hvitevarer for 2 mnd siden, helgen etter kom DNB 20 prosent dealen. Nå fikk vi ganske bra priser fra før, da vi kjøpte ting samlet, utrolig hvor gode deals de kan gi hvis du tar med et pristilbud fra en viss stor konkurrent. Meen tilbudet fra DNB gjelder jo selv om du har fått rabatter, med rabattene kommer 20 prosent rabatt til i tillegg. Så er jo en gullgruve hvis man har noen større kjøp i planene sine.

Da kan du jo investere i tv og en god lydplanke. Kjøpte JBL 400 lydplanken på black friday og, var nedsatt til 3 000 kr en dag , fra 6 000.

Men det beste kjøpet jeg har gjort er Sony MDR 1000x bluetooth hodetelefonene. De er veldig godt priset nå, og med 20 prosent er det et kupp. Endt opp med å bruke de (i tillegg til nesten hele tiden utendør) også mye foran tven hjemme. Spesielt på kvelden når moren min legger seg tidlig / bikkja vil ha litt fred / jeg vil ha en fest i ørene mine. 

Lykke til uansett, om du venter helt til black friday, følg med på forumet her i den BF tråden - alltid noen meget gode tilbud en ikke har fått med seg. C6 LG tven jeg kjøpte i fjor hadde jeg ikke tenkt til. Samsung KS7500 65 tommeren var på tilbud hele uken - dagen før jeg skulle kjøpe fikk jeg en melding fra en på forumet som hadde noen kontakter og kunne fortelle meg at den skulle komme på et meget bra dagstilbud på lørdagen - så slo til da. 

Lenke til kommentar

Lydplanke uaktuelt?

Noe Banding på din C7 ? Er et kjent fenomen på 2017 har en kompis som har prøvd 2 E7 med skuffende panel resultat.

Ikke lagt merke til noe, men har ikke drevet kjørt test bilder og surr for å finne feil. umulig å ikke se om man først ser noe  :p

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Power dealen kommer typisk en gang i kvartalet eller noe rundt der. Var vel en nå i juni eller juli (husker ikke nøyaktig), men forvent en ila september, muligens oktober. Du kan også vente til Black Friday. Jeg kjøpte min E6 til 20k da (nedsatt fra 37, så kanondeal). 

Lenke til kommentar

Lydplanke uaktuelt?

Ikke lagt merke til noe, men har ikke drevet kjørt test bilder og surr for å finne feil. umulig å ikke se om man først ser noe  :p

2016 OLED serien har i alle fall hatt noe banding problemer men disse problemene forkom oftest i større grad hos 65" en 55".

Selv om banding på min C65" og flere andres så er det snakk om mindre ujevnheter på ekstreme tester som jeg aldri hat sett til i reel film titting men kun ved 0-5% grå slides hvor attpåtil kamera med lavere lukkertid blir brukt for å sjekke panelet.

For å si det sånt tror jeg du finner langt mer ujevnheter og feil i tv lotteriet som Samsung driver med, spesielt med sine bunnbelyste LED/LCD skjermer.

Lenke til kommentar

Power dealen kommer typisk en gang i kvartalet eller noe rundt der. Var vel en nå i juni eller juli (husker ikke nøyaktig), men forvent en ila september, muligens oktober. Du kan også vente til Black Friday. Jeg kjøpte min E6 til 20k da (nedsatt fra 37, så kanondeal).

Var for en måned siden, er igjen fra torsdag førstkommende til lørdag. Fikk epost nå :)

Lenke til kommentar

Lydplanke uaktuelt?

2016 OLED serien har i alle fall hatt noe banding problemer men disse problemene forkom oftest i større grad hos 65" en 55".

Selv om banding på min C65" og flere andres så er det snakk om mindre ujevnheter på ekstreme tester som jeg aldri hat sett til i reel film titting men kun ved 0-5% grå slides hvor attpåtil kamera med lavere lukkertid blir brukt for å sjekke panelet.

For å si det sånt tror jeg du finner langt mer ujevnheter og feil i tv lotteriet som Samsung driver med, spesielt med sine bunnbelyste LED/LCD skjermer.

2017 Oled tvr har desverre værre Banding problemer, hadde et håp det ble forbredret men vi er tilbake til år 2015 med Oled problemer.

Lenke til kommentar

2017 Oled tvr har desverre værre Banding problemer, hadde et håp det ble forbredret men vi er tilbake til år 2015 med Oled problemer.

Verre banding og ingen 3D, snakk om nedtur for 2017 lineup. Jeg blir vist bare mer og mer fornøyd med min C6 gitt.

Samme grunnen jeg gikk for min G6 noen 3D god biter fortsatt i høst som Guardian of the galaxy 2 og overraskelsen Terminator 2 3D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...