Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vannintregning audi a6 00 mod

Anbefalte innlegg

Hei. Som overskriften sier så har jeg et vannproblem. Nå som det regner så fylles bilen opp med vann i dørken, høyre side bak. Dette er en a6 00 mod sedan. Er det noen kanaler en plass som kan være tette? Og hvor er i så fall disse?

Er lite tegn til vann når jeg skal inn i bilen, men etter 1km når jeg er ved butikken så flyter vannet i bilen. Det er snakk om 4-5liter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilen har ikke takluke, der er ikke rust annet enn litt overflate ved hjulbuer. Ikke vært sveiset på. Mener å ha hørt om noen kanaler som kan bi tette, og at vannet kan komme inn via midtkonsollen. Men finner veldig lite på nettet om dette. Så hadde håpet om noen her inne har vært bortig lignende. Kan å nevne at det kun er vann på høyre side.

Lenke til kommentar

Da har jeg tatt ut batteriet å den plata under som på filmen. Der var det ikke vann å den dreneringen var åpen å det var rent under. Noen som vet om andre plasser det er slik drenering? Er meldt mye regn framåver nå, å er redd for å ødelegge ting inni bilen. Det er vann på høyre side både foran å bak. Mest bak. Har ca 4-5 liter inne nå. Men har hatt bortimot 10 liter. Det kommer ikke inn når jeg står parkert. Kun når jeg starter motoren å skal kjøre. Det er ikke minket kjøleveske, det var det første jeg sjekket.

Lenke til kommentar

Da har jeg sakket med verksted, det er en kjent feil på denne bilen. Det er drenering i hjulbue bak samt ved baklyktene. Der kan det samles vann, å når bilen svinger så kommer det inn. Selv om det er tørt i bagasjerommet. Skal sjekke når været lysner litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...