øyværing Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Hei. Som overskriften sier så har jeg et vannproblem. Nå som det regner så fylles bilen opp med vann i dørken, høyre side bak. Dette er en a6 00 mod sedan. Er det noen kanaler en plass som kan være tette? Og hvor er i så fall disse? Er lite tegn til vann når jeg skal inn i bilen, men etter 1km når jeg er ved butikken så flyter vannet i bilen. Det er snakk om 4-5liter! Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Er det takluke kan det være feil med avrenning av vann rundt takluke. Er det utført noen sveisejobber på bilen? Kan det være rusthull eller lignende i bunn av bilen, slik at regnvann som spruter opp under bilen trenger inn? Lenke til kommentar
øyværing Skrevet 10. august 2017 Forfatter Del Skrevet 10. august 2017 Bilen har ikke takluke, der er ikke rust annet enn litt overflate ved hjulbuer. Ikke vært sveiset på. Mener å ha hørt om noen kanaler som kan bi tette, og at vannet kan komme inn via midtkonsollen. Men finner veldig lite på nettet om dette. Så hadde håpet om noen her inne har vært bortig lignende. Kan å nevne at det kun er vann på høyre side. Lenke til kommentar
øyværing Skrevet 10. august 2017 Forfatter Del Skrevet 10. august 2017 Om det regner i dag å er tørt i morgen, så kommer vannet først når jeg bynner å kjøre. Om veien er våt eller tørr, så det må jo være oppsamlet en plass før det kommer inn Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Under panseret, rett under frontruta på hver side pleier det å være drenering som kan gå tett pga. løv, barnåler og annen dritt. Da kan det komme inn bl.a. via luftinntak til kupévifte/AC. Lenke til kommentar
øyværing Skrevet 10. august 2017 Forfatter Del Skrevet 10. august 2017 Ok takk. Vet du nøyaktig hvor? Dette skal sjekkes. Fungere en trykkluftpistol til dette. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Varierer litt fra bil til bil men pleier å være helt ut til sidene rett under frontruta. Kan godt hende det er under andre ting. På min bil sitter det "filtre" over dreneringshullene som kan tas ut og renses. Lenke til kommentar
øyværing Skrevet 11. august 2017 Forfatter Del Skrevet 11. august 2017 Tusen takk for hjelpen. Dette skal sjekkes i dag. Lenke til kommentar
øyværing Skrevet 11. august 2017 Forfatter Del Skrevet 11. august 2017 Da har jeg tatt ut batteriet å den plata under som på filmen. Der var det ikke vann å den dreneringen var åpen å det var rent under. Noen som vet om andre plasser det er slik drenering? Er meldt mye regn framåver nå, å er redd for å ødelegge ting inni bilen. Det er vann på høyre side både foran å bak. Mest bak. Har ca 4-5 liter inne nå. Men har hatt bortimot 10 liter. Det kommer ikke inn når jeg står parkert. Kun når jeg starter motoren å skal kjøre. Det er ikke minket kjøleveske, det var det første jeg sjekket. Lenke til kommentar
øyværing Skrevet 11. august 2017 Forfatter Del Skrevet 11. august 2017 Da har jeg sakket med verksted, det er en kjent feil på denne bilen. Det er drenering i hjulbue bak samt ved baklyktene. Der kan det samles vann, å når bilen svinger så kommer det inn. Selv om det er tørt i bagasjerommet. Skal sjekke når været lysner litt. Lenke til kommentar
øyværing Skrevet 14. august 2017 Forfatter Del Skrevet 14. august 2017 Problem funnet, men det tok tid. Det er en luftkanal som munner ut under framsetet, når jeg kjører kommer vannet støtvis ut der. Denne kanalen har drenering ved h forhjul, som kan bli tett av veistøv å salt osv. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå