Eriksen23 Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Hei. Har en bil hvor forrige eier knekte ene glødepluggen på så har en søt motorlampe som lyser konstant. Starter likevel godt sommer som vinter. Det jeg stusser på er om det med ei slik motorlampe vil gå gjennom eu kontroll da den ikke er farlig for bilens kjøring. Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Dette går ikke gjennom EU-kontroll. Lykke til med skruinga 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Nappe ut lampen? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Da vil den ikke lyse opp når du skrur på tenninga. Også en mangel på EU-kontroll. 3 Lenke til kommentar
Eriksen23 Skrevet 10. august 2017 Forfatter Del Skrevet 10. august 2017 Hm.Mulig å koble inn glødeplugg i serien på annet vis, for er vel bare motstanden som er endret som sensor reagerer på og gir utslag på? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Om det oppdages så.. Ikke at jeg vil oppfordre til det, men jeg betviler at det er så voldsomt mange verksteder som sjekker alle lampene. Så lenge bilen ellers fungere ok og det ikke er for høye utslipp så er det kanskje ikke akkurat verdens undergang om 1 glødeplugg er kaputt... Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Vel, pappa sin bil har gått igjennom kontrollen tre ganger med motorlys, så det er ikke garantert at det vil bli feil. Evt. kan motorlyset taes ut. Alle biler har forskjellige lyspærer i dashbordet, og kontrolløren kjenner ikke til alle, så det er stor sansynlighet for at den vil gå igjennom uten motorlys i det hele tatt. Jeg vet at jeg har to defekte pærer i min bil (ABS og oljetrykk), men det har ikke blitt anmerket på eu-kontroll 1 Lenke til kommentar
Eriksen23 Skrevet 10. august 2017 Forfatter Del Skrevet 10. august 2017 Litt dette jeg står igjen med. Virker som forskjellige verksteder har forskjellige prosedyrer og noen går igjennom andre ikke. men er jo disse nye kontrollene siden 2015 som jeg bekymre meg for. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Peker ingen fingre nå men det er mye rart som går gjennom EUkontroll om verkstedet er useriøse nok Lenke til kommentar
Eriksen23 Skrevet 10. august 2017 Forfatter Del Skrevet 10. august 2017 Har du et tips på et slikt Personlig syntes jeg akkurat lys på glødeplugg er en bagatell. Bilen starter fint på -15 grader, og er lite jeg kan gjøre med at forrige eier knakk en plugg. Kan selvfølgelig men er en gammel bil og kostnaden vil ikke lønne seg. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Vel, pappa sin bil har gått igjennom kontrollen tre ganger med motorlys, så det er ikke garantert at det vil bli feil. Evt. kan motorlyset taes ut. Alle biler har forskjellige lyspærer i dashbordet, og kontrolløren kjenner ikke til alle, så det er stor sansynlighet for at den vil gå igjennom uten motorlys i det hele tatt. Jeg vet at jeg har to defekte pærer i min bil (ABS og oljetrykk), men det har ikke blitt anmerket på eu-kontroll Det kommer an på årsmodellen. Slikt har vi oppslagsverk for på jobb og jeg sitter hjemme nå, men jeg mener at bil registrert fom 2001 skal ha anmerkning på OBD-lampe, bil reg før dette skal ikke ha anmerkning for samme feil. 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Har du et tips på et slikt Personlig syntes jeg akkurat lys på glødeplugg er en bagatell. Bilen starter fint på -15 grader, og er lite jeg kan gjøre med at forrige eier knakk en plugg. Kan selvfølgelig men er en gammel bil og kostnaden vil ikke lønne seg. Hvor i landet holder du til? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Vel, pappa sin bil har gått igjennom kontrollen tre ganger med motorlys, så det er ikke garantert at det vil bli feil. Evt. kan motorlyset taes ut. Alle biler har forskjellige lyspærer i dashbordet, og kontrolløren kjenner ikke til alle, så det er stor sansynlighet for at den vil gå igjennom uten motorlys i det hele tatt. Jeg vet at jeg har to defekte pærer i min bil (ABS og oljetrykk), men det har ikke blitt anmerket på eu-kontroll Det kommer an på årsmodellen. Slikt har vi oppslagsverk for på jobb og jeg sitter hjemme nå, men jeg mener at bil registrert fom 2001 skal ha anmerkning på OBD-lampe, bil reg før dette skal ikke ha anmerkning for samme feil. 2002 Mitsubishi Carisma. Bilen har OBD2-system. EU-kontrollen er alltid tatt hos NAF. Når det er sagt vil jeg tippe at en del verksteder rett og slett sjekker feilkoden som forårsaker motorlyset i stedet for å anmerke det med en gang. Det finnes biler der motorlyset kommer på pga. bagateller som at bilen er over service-intervall. Et seriøst verksted vil ikke anmerke dette som toer-feil. Motorlys behøver ikke å ha noe å si for hverken sikkerhet eller eksosutslipp. Jeg vil tippe at bilen til TS ikke vil få anmerkning på motorlys dersom det bare er en glødeplugg som er problemet. Men er du veldig beskymret er det bare å nappe ut pæren Det er ikke akkurat som om du prøver å skjule feil på bremser eller annet sikkerhetsutstyr. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Vel, pappa sin bil har gått igjennom kontrollen tre ganger med motorlys, så det er ikke garantert at det vil bli feil. Evt. kan motorlyset taes ut. Alle biler har forskjellige lyspærer i dashbordet, og kontrolløren kjenner ikke til alle, så det er stor sansynlighet for at den vil gå igjennom uten motorlys i det hele tatt. Jeg vet at jeg har to defekte pærer i min bil (ABS og oljetrykk), men det har ikke blitt anmerket på eu-kontroll Det kommer an på årsmodellen. Slikt har vi oppslagsverk for på jobb og jeg sitter hjemme nå, men jeg mener at bil registrert fom 2001 skal ha anmerkning på OBD-lampe, bil reg før dette skal ikke ha anmerkning for samme feil. 2002 Mitsubishi Carisma. Bilen har OBD2-system. EU-kontrollen er alltid tatt hos NAF. Når det er sagt vil jeg tippe at en del verksteder rett og slett sjekker feilkoden som forårsaker motorlyset i stedet for å anmerke det med en gang. Det finnes biler der motorlyset kommer på pga. bagateller som at bilen er over service-intervall. Et seriøst verksted vil ikke anmerke dette som toer-feil. Motorlys behøver ikke å ha noe å si for hverken sikkerhet eller eksosutslipp. Jeg vil tippe at bilen til TS ikke vil få anmerkning på motorlys dersom det bare er en glødeplugg som er problemet. Men er du veldig beskymret er det bare å nappe ut pæren Det er ikke akkurat som om du prøver å skjule feil på bremser eller annet sikkerhetsutstyr. På en 2002 med bensinmotor SKAL OBD varsellampe anmerkes som feil, helt uavhengig av hva som har fått lampa til å lyse. Lysende OBD-lampe er eget anmerkningspunkt, men det er ikke så mange år siden det ble slik. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Hiv på en effektmotstand der pluggen mangler og problemet vil forsvinne. Tror ikke ohm har så mye å si, så lenge det ikke er brudd (som det jo er nå) Rart at bilen din reagerer på dette. Hadde 4 ødelagte plugger på min Ford med fult brudd i alle, og fikk aldri noen feilkoder (men bilen var umulig å starte under -10) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå