Gå til innhold

Slik fungerer kjernevåpen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her tror jeg dere bommer litt? Så vidt jeg kan se er det snakk om ca 350 milliarder dollar.

Hehe... selvom noen hundretall millioner jo er en pen slant penger, så hørtes det litt lite ut i denne sammenhengen.

I øvrigt er det en skriveleif her:

"Fusjonsvåpen er mer energirike per vektenhet enn fusjonsvåpen"

Sistnevnte våpentype skal være fisjonsvåpen, vil jeg anta...
Lenke til kommentar

Vil det i praksis være mulig for land som Russland, Kina og Nord-Korea å kunne plassere en atombombe i en helt vanlig container og så sende denne container som ordinær frakt (via "Linjegods" el) i det ordinære internasjonale transportsystem til USA (eller eventuelt smugle dette inn i USA vhja u-båt)? Hvis denne container har en innebygd mobiltelefon, så kan beskjed om sprengning sendes via det ordinære internasjonale mobilnettet (eller en kodet beskjed som sier at den skal sprenge om feks en måned og da med mulighet til å kunne sende flere slike beskjeder på nytt).

Lenke til kommentar

Vil det i praksis være mulig for land som Russland, Kina og Nord-Korea å kunne plassere en atombombe i en helt vanlig container og så sende denne container som ordinær frakt (via "Linjegods" el) i det ordinære internasjonale transportsystem til USA (eller eventuelt smugle dette inn i USA vhja u-båt)? Hvis denne container har en innebygd mobiltelefon, så kan beskjed om sprengning sendes via det ordinære internasjonale mobilnettet (eller en kodet beskjed som sier at den skal sprenge om feks en måned og da med mulighet til å kunne sende flere slike beskjeder på nytt).

Donald sin kommentar blir da. "Linjegods are some bad people. The american people will go to a fast and furious war with linjegods. Linjegods will wish they never existed and they will cease to exist.actually the earth as we know it outside the american people will be terminated"

Alternativt kan en tenke seg at kimjongjing vil kollaborere med samsung som er sure på grunn av en korrupsjonssak og lure en morobombe inn i innpakningen til den nye samsung note. Mottoet blir da: sist gang med batteriene var bare oppvarming. Lets nukem. Så pass på neste gang du bestiller på komplett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg antar at alle containere undersøkes med geigerteller før lasting. Som en kuriositet kan jeg nevne at norske mottak for metallavfall har geigertellere i mottaket, og at innkommende lastebiler kontrolleres. Jeg hørte om et tilfelle der alarmen gikk fordi sjåføren hadde vært på sykehus dagen før og fortsatt hadde radioaktiv kontrastvæske i kroppen... 

Lenke til kommentar

Atomvåpen er ikke noe å spøke med. Hvis f.eks Nord-Korea skulle klare å bombe Los Angeles med 17 millioner innbyggere og som er verdens teknologi-hovedstad,ja da vil det bli en konjunktur nedgang og økonomisk katastrofe som vil få børskrakket på Wall Street i 1929 til å blekne i forhold. For ikke å snakke om de ufattelige menneskelige lidelsene. Det er derfor vi må arbeide for en å avskaffe atomvåpnene som kan føre til menneskenes undergang iløpet av noen få minutter.

Lenke til kommentar

"USA planlegger å bruke 400 millioner kroner på å vedlikeholde sine atomvåpen og tilhørende infrastruktur."

Her tror jeg dere bommer litt? Så vidt jeg kan se er det snakk om ca 350 milliarder dollar.

200 millioner var vel det dei ville ha på Kjeller for å dele noen staver i to, før forsendelse til "Sellafield"

Dette kunne de fått til ved å ofre en polakk og kr 50 på ei baufil  :dribble:

Lenke til kommentar

"USA planlegger å bruke 400 millioner kroner på å vedlikeholde sine atomvåpen og tilhørende infrastruktur."

200 millioner var vel det dei ville ha på Kjeller for å dele noen staver i to, før forsendelse til "Sellafield"

Dette kunne de fått til ved å ofre en polakk og kr 50 på ei baufil  :dribble:

Tror Uran er litt hardt for å sage med baufil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...