Gå til innhold

Snart lanseres et nytt «Amiga-system»


Anbefalte innlegg

Stilig; jeg tviler ikke på at det er andre enn meg her som er oppvokst med Amiga i en eller annen form (Amiga 1200 her).

 

Selv bruker jeg WinUAE til alt Amiga-relatert. En av ulempene med en del Amiga platform-spill var at du hoppet med oppover-tasten, derfor har jeg bindet oppover tasten til en av Xbox One tastene (A, B, X, Y), slik at det minner mer om tradisjonelle Sega/Nintendo spill på den måten =)

 

Min A4000 gikk dessverre i søpla (hulk) for noen år siden da et intetanende familiemedlem tok det for gammelt skrap i et flyttesjau. Men Amiga-ånden og WinUAE lever i beste velgående. :-)

 

PS. Takk for tipset!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvilket forsøk siden 1985 er dette ? Nr 399403 ?

 

Gjesp

 

Siden 1995 er kanskje mer relevant å si. Fra 85 til 95 stod jo Commodore - og på slutten Escom - for maskinene. 

 

Forskjell her er jo at dette er en aktør som allerede selger populære oppgraderingskort for Amiga. Slik sitt er grunnteknologien her ikke en nyutvikling, men en variant av det eksisterende. Det tror jeg kan bli en viktig forskjell.

 

Tror jeg kunne skrevet en bok om alle no kjem/solgt/kjøpt/merkevarepåbærtur/nyeeiere C64/Amiga/Commodore artikler over flere tiår.

Endret av fo2re
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Morsom ide, men hvor mange er villige til å betale for en Amiga-klone i dag?

 

Vet ikke, dette er ikke noe masse produksjon ennå for å si det slik, slik jeg har forstått det blir disse hånd loddet. Så selv Vampire produksjon er hobby greie. Man får kjøpt A1200 plast deksler, slik at du burde kunne få maskin som ser ut som ekte Amiga. Ekte Amiga blir fort veldig dyrt, må huske på at blitt ett samler marked, og mange gamle Amiga'er blir kastet eller slutter å virke, så det har blitt vanskeligere og vanskeligere å få takk i. ny produksjon er naturlig progresjon, når man ser hvor mye noen er villig til betale for gammel maskin.

Lenke til kommentar

 

Morsom ide, men hvor mange er villige til å betale for en Amiga-klone i dag?

Vet ikke, dette er ikke noe masse produksjon ennå for å si det slik, slik jeg har forstått det blir disse hånd loddet. Så selv Vampire produksjon er hobby greie. Man får kjøpt A1200 plast deksler, slik at du burde kunne få maskin som ser ut som ekte Amiga. Ekte Amiga blir fort veldig dyrt, må huske på at blitt ett samler marked, og mange gamle Amiga'er blir kastet eller slutter å virke, så det har blitt vanskeligere og vanskeligere å få takk i. ny produksjon er naturlig progresjon, når man ser hvor mye noen er villig til betale for gammel maskin.

 

Mitt Vampire kort til A600'n var håndloddet, men framover så blir korta produsert i fabrikk/automatikk. Rett og slett pga antall kjøpere har oversteget det Apollo Team forventa, og har kapasitet til å møte.

 

Jeg kommer til å kjøpe standalone versjonen når den kommer, da gammel hardware som A1200, 500 og 600 vil ryke før eller siden, på tross av vedlikehold, bytte av caps og batteri.

 

fo2ore har ett poeng at det har vært mange "just 2 more weeks" situasjoner i Amiga, men i dette tilfelle har Apollo Team levert mange kort til brukere. I tillegg så har dei endelig tatt inn over seg at den lange ventetiden og plundrete bestillingsprosessen ikke fungerte med den store pågangen. Derfor har dei satt igang factory production og i framover blir korta solgt via kjente Amiga webshops som har godt renome´.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...