CreatureCanis Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg ønsker meg faktisk en harddisk... og nytt skjermkort... og sånn thermavake (eller hvordan det staves igjen) sak som måler temp på cpu, ram, skjermkort,++ Men siden familien min er ultra-n00b med data maskiner så er sånt bare waste og ønske seg derifra... men men... Lenke til kommentar
pertm Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Går fort unna med matte leksene for noen, så 1+1 blir ofte 1 når begge hodene slår seg sammen for å kalkulere ut svaret Synes at det er rart at jenter er så sky innen data for de jeg vet om har en tendens til å være like flinke som mange gutter jeg kjenner. Ikke alle jente vennene deres som ønsker seg harddisk og sånnt til jul vel? Jeg er enig i at det er få jenter som tør å drive med data og egentlig litt rart. Men det er vel litt det at en del jenter er mer redde for å fikle med en datamaskin enn de fleste gutter. Den jenta som har imponert meg mest her på forumet er DrSpawn bare se på det som er på denne worklogen til prosjktet hennes. Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 jeg mener å ha lest at 10-15% av de på TG er jenter pluss at det er omkring 700 jenter på besøk der hver dag. konklusjon: TG er et sted å showe med cs skills og skjekke damer! (der kommer jeg til å triver ) sjekke damer på tg? hmm.. have fun =/ Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Hehe... TG er jo en flott sjekke plass det tenker jeg... *seforseg* (Sier hun som faktisk ikke har vert på noe LAN før...) Lenke til kommentar
Xell Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Den jenta som har imponert meg mest her på forumet er DrSpawn bare se på det som er på denne worklogen til prosjktet hennes. Måtte ta en titt på SSB, og fant ut at audun også kan være kvinne-navn (om dog svært uvanlig), men har alltid trodd at DrSpawn her er gutt!? Noen som kan verifisere? Lenke til kommentar
ways Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Den jenta som har imponert meg mest her på forumet er DrSpawn bare se på det som er på denne worklogen til prosjktet hennes. Måtte ta en titt på SSB, og fant ut at audun også kan være kvinne-navn (om dog svært uvanlig), men har alltid trodd at DrSpawn her er gutt!? Noen som kan verifisere? Vi snakkes storegutt fra gjesteboken på siden HANS. er det bevis nok? vet ikke? Lenke til kommentar
dennisnl Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Få av jente-nerdene er noe å se på uansett... de sitter chatter på irc for og sjekke opp gutter(for da veit ikke guttene hvor stygge de er)... ivertfall min erfaring =) men ja noen pene jenter også da som driver med data.... men ikke mange uheldigvis Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Vi har blandt annet en mannskultur og en kvinnekultur(guttekultur-jentekultur).Ofte koliderer disse kulturene sammen som ender med oppløsnig i parrforhold.Det er også en tiltrekning mellom disse to kulturene.Data hører under mannskulturen.Hva en typisk Jente/kvinne kultur ønsker med data? Irc-bestille varer(klær-reiser-etc.)Pc som arbeidsplass. jenter/kviner som er spessielt interrisert i data er havner litt utafor sin jente/kvinne kultur.De er litt utafor. Jeg håper at begge kulturene oppløses etterhvert. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Veldig enig med den siste setningen. Personlig er jeg blandt disse som er litt (mye?) uttafor. Jeg har utdanning innen elektonikk, med hovedvekt på digitalteknikk og datamaskinarkitektur. Jeg trives best med å jobbe med dataen enn på den (e.i. maskina ståråpen 99.9% av tida). Jeg synes casemodding er en trolig morsom og kreativ aktivitet, og når jeg er på lan-parties er jeg minimalt på irc (det får jeg nok av hjemme). Men jeg tror at "fordommene" holder veldig mange tilbake. Jeg tror det er flere jenter enn man tror som trives med også denne delen av dataen, men ingen vil være uttafor så holder de seg selv tilbake. Det blir på en måte det samme som at mange gutter er interisert i data fordi "alle" kammeratene er det. Statistisk sett er det nok litt rett, men statistikken holder nok litt igjenn på sannheten. Få mennesker (spesiellt ungdom) ønsker å skille seg ut og bli sett på som et avvik. Det beste er hvsi fler og fler lærer at det er ikke uttafor å være deg selv. Det er helt normalt. Lenke til kommentar
Rave-danser Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 syns det er veldig tøft når viser interesse for data.. skulle gjerne sett flere har merket en forandring de siste årene. vet om flere jenter som spiller feks. cs nå enn for 3 år siden:). Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 hvis dere vil sjekke opp damer å sånn,hvorfor ikke bare droppe dataen en stund og heller gå ut av rommet og ut på by'n f.eks? må jo være det beste.. for det er faktisk ikke alltid damene kommer til en som aldri er ute.. just a reminder! hilsen en som har både data og dame:P hehe.. Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 (endret) Penta er da ikke stygg Eller er det bare meg........ Endret 20. desember 2003 av Zuul Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 No offence penta, men det er bare deg. Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 (endret) No offence penta, men det er bare deg. Ja vel, men det er tydelig åssen damer du liker Endret 20. desember 2003 av Zuul Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 går det an med off-topic i løst og fast? Det er mye "løst og fast" på damer spør du meg Lenke til kommentar
falut Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Jeg trur det er flere jenter som sitter med data enn oss gutter trur.. Siden data er en mannsdominert hobby og at jenter kan være ganske kyniske mot hverandre, så er det sikkert mange jenter som ikke tørr å si at de sitter masse med datan fordi de ikke vil bli hengt ut på noen måter og bli kallt både det ene og det andre... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Går fort unna med matte leksene for noen, så 1+1 blir ofte 1 når begge hodene slår seg sammen for å kalkulere ut svaret Synes at det er rart at jenter er så sky innen data for de jeg vet om har en tendens til å være like flinke som mange gutter jeg kjenner. Ikke alle jente vennene deres som ønsker seg harddisk og sånnt til jul vel? Jeg er enig i at det er få jenter som tør å drive med data og egentlig litt rart. Men det er vel litt det at en del jenter er mer redde for å fikle med en datamaskin enn de fleste gutter. Den jenta som har imponert meg mest her på forumet er DrSpawn bare se på det som er på denne worklogen til prosjktet hennes. WTF.. Er DRspawn ei dame? nå skal jeg si deg at jeg ble imponert ..Trodde ikke at noen dame kunne gjøre noe sånt eller hadde innteresse for det GOD JUL til både damene og gutta mvh BalleMann Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 xell skrev: Det beste er hvsi fler og fler lærer at det er ikke uttafor å være deg selv. Det er helt normalt. Enig Kultur er sterke saker på godt og vondt.Den former oss og skaper vane og trygghet.Vår ensomhet driver oss inn i kulturenFinne venner og kjærster. Hjemme hos oss har mannskulturen ikke blitt dyrket,men den påvirker oss noe. Det beste er hvsi fler og fler lærer at det er ikke uttafor å være deg selv. Det er helt normalt. Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Hmm... jau... kan si de fleste av veninnene mine egentlig bare instresserer seg for internett og chatting. I klassen i fjor var vi bare jenter (formgivingsklasse) og da ble jeg sett på som litt nørd bare fordi jeg kunne tyde specsa på en PC og skrive html koder... Jau, det var den gang... nå har jeg det festlig på IKT linje og det virker som en ny verden har åpnet seg for meg... eh... hehe... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 damer skulle det vert mange fler av. På min linje, vk2 media og design er det fler jenter en gutter. jeg tror blandingen gjør at miljøet er så bra. Det er ALDRI mobbing! Kunne ikke vert bedre. Så gutter og jenter samla er best tror jeg. Fks når jeg spiller cs og en jente kommer inn, blir humøret i cs så mye bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå