Gå til innhold

Nødlader/batteribank det ikke tar timesvis å lade opp?

wacz

Anbefalte innlegg

For to år siden kjøpte jeg en nødlader gjennom en crowdfunding-side. Den heter Quarter og er produsert av Beaver Electronics i Shenzhen i Kina. Det flotte med denne laderen er at den kan lades med en MagSafe ladekabel som følger med MacBook. Det gjør at den fullades til 5000 mAh på bare 45 minutter. Navnet spiller på at den kan lade en iPhone 6 til 100% etter selv å bare ha ladet i ett kvarter med MagSafe-laderen.

Jeg visste at den kom til å ta kvelden på ett eller annet punkt, og fant dessverre tidlig ut at selskapet jeg kjøpte av ikke virker å eksistere lengre. Jeg har ikke funnet noen andre som  selger det heller. Og nå har det altså skjedd, den vil ikke lade lengre, ikke engang med vanlig micro-usb, som jo tar myye lengre tid. 

Og her kommer vi til denne trådens kjerne: Nødladere til mobiler/nettbrett har i dag gjerne plass til opp mot 20.000 mAh eller mer, men eneste mulighet for å lade dem er gjennom micro-usb. Nå vet jeg ikke hva maksgrensen er for hvor mye strøm som kan gå gjennom en slik kabel/plugg, men om så jeg bruker ladekabelen som følger med, eller en kontakt som for eksempel følger med en iPad, har jeg erfaring med at det alltid tar mellom 6-8, og noen ganger også 10 timer å lade opp (avhengig av antall mAh så klart).

Jeg har hatt en del slike nødladere opp gjennom årene, og den jeg bruker nå (utenom Quarter) er på 10.200 mAh. Setter jeg den på når jeg legger meg i elleve-tiden på kvelden er den enda ikke fulladet når jeg står opp og drar på jobb 7 timer senere.

TL;DR Er det noen som vet om nødladere som ikke koster skjorta, med minst 5000 mAh, og som kan lades med (helst medfølgende) kabel/plugg som ikke er micro-usb? Eller medfølgende micro-usblader som ikke tar hele natten?

Endret av wacz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver vel ikke hva du skal lade. Det kan ha betydning for valg av powerbank.

Du må vel over på usb-c.

Samsung EB-PG950 er sannsynligvis den som kommer nærmest Quarter.

Ellers finnes det diverse ca 10000mAh usb-c powerbanker som kan lades opp på ca 4 timer. Pris fra 250 inkl frakt fra Kina for en Xiaomi.

Felles for disse er at du må ha en usb-c veggadapter i tillegg.

Lenke til kommentar

Javisst, det er altså en iPhone 6 jeg er interessert i å lade. USB-C høres ikke dumt ut nei. Den pluggen klarer jo en del strøm. Ellers vet jeg det finnes noen med en medfølgende rund plugg, men ville bare se om noen hadde tips før jeg begynner å leite på måfå selv. Skal sjekke ut det som er nevnt i posten ovenfor.

Endret av wacz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...