rofl2 Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Jeg forsøker å bestille dette produktet: MIATONE Wireless Bluetooth CSR 4.0 USB Adapter Dongle for PC men får det ikke til. Har forsøkt både Amazon og eBay men det har ikke nyttet. Jeg lurer på om det kan ha noe med at jeg bestiller fra Norge, men jeg har aldri hatt dette problemet tidligere så jeg mistenker det er noe som er umulig å gjøre noe med, annet enn å finne et annet sted å bestille fra. Men hvor? Det er vel ganske enkelt en Bluetooth sender, og det burde vel ikke være noe problem, eller? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Må du ha akkurat den? Noen selgere sender ikke til Norge. På Ebay kan du se det hvis du går inn på "Postage and payment" fanen. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Jeg vet ikke, men ikke alle butikker sender til Norge. Her er den på aliexpress: https://www.aliexpress.com/store/product/Mini-USB-Bluetooth-Adapter-V-4-0-Dual-Mode-Wireless-Dongle-Wholesale-CSR-4-0-USB/109695_1950632649.html Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 10. august 2017 Forfatter Del Skrevet 10. august 2017 Jeg vet ikke, men ikke alle butikker sender til Norge. Her er den på aliexpress: https://www.aliexpress.com/store/product/Mini-USB-Bluetooth-Adapter-V-4-0-Dual-Mode-Wireless-Dongle-Wholesale-CSR-4-0-USB/109695_1950632649.html Jeg kom også til at jeg sannsynligvis kan bruke andre varianter, og kjøpte noe av merket Trust som selges av Jula. prøver akkurat nå å installere den. Kommer tilbake hit når jeg vet mere. Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 10. august 2017 Forfatter Del Skrevet 10. august 2017 (endret) Jeg vet ikke, men ikke alle butikker sender til Norge. Her er den på aliexpress: https://www.aliexpress.com/store/product/Mini-USB-Bluetooth-Adapter-V-4-0-Dual-Mode-Wireless-Dongle-Wholesale-CSR-4-0-USB/109695_1950632649.html Jeg kom også til at jeg sannsynligvis kan bruke andre varianter, og kjøpte noe av merket Trust som selges av Jula. prøver akkurat nå å installere den. Kommer tilbake hit når jeg vet mere. Nå vet jeg det, og liker det ikke: Får ikke lyd i hodetelefoner Sony 1000 MDR 1000X. Jeg har lastet ned driver for Trust og installerte, jeg bare lurer på om parring av enheten har gått feil, men jeg har prøvet om igjen ute at noe har endret seg. Noen som vet om ting man kan prøve for å finne ut av det? .................. Nå blir det vel vanskelig å fortsette med XP: https://www.techlicious.com/how-to/how-to-fix-bluetooth-pairing-problems/ Bluetooth har vel aldri vært noe for XP, og det ser for meg ut som at det ikke er stort å håpe for heller. Det ser jo ut som det fremdeles er drivere for USB dongler, men for meg ser det problematisk ut. Jeg må gå i tenkeboksen. Ken jeg bruke Win7, eller ta den helt ut for Win10? Skal konferere lit med noen som vet mere enn meg om dette. Når det gjelder det jeg holdt på med tidligere i dag: Det jeg har installert er CSR Harmony Wireless Software stack.msi. Filen heter 18187_03_10 og når jeg starter den rapporteres det: Discovery modus AV SCMS-T deactivated Ingen informasjon om hva dette handler om finnes ikke. Dette finner jeg: http://helpguide.sony.net/mdr/1000x/v1/en/contents/TP0001176138.html. Det kan være pairing som mangler, det var faktisk det første jeg gjorde i dag men det har tydeligvis ikke fungert. Men damestemmen er oppklart, håper den forsvinner snart. I min alder blir det slitsomt i lengden å slite med slike problemer, jeg burde nå kunne sitte og bare nyte mitt opium;) Jeg hadde egentlig ikke tenkt at hodetelefonen skulle brukes til annet en støydempning når jeg flyr - men når jg først hadde den i huset ville jeg gjerne ha benyttet den til mere, og en Buetooth dongle i tv'n ville vært bra, jeg trenger ofte hodeltf. på tv oså. Endret 10. august 2017 av rofl2 Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 10. august 2017 Forfatter Del Skrevet 10. august 2017 (endret) Nå har jeg vært oppe siden 6:00 i morges og nå har vi begynt på ny dag og klokken er 12:41 Jeg svetter meg i hjel, hsr hold på med forsøk på å installere en NETGEAR trådløs dongle slik jeg har på en XP maskin , på en Win7 maskin. Men der har det stoppet opp. Jg er 87 år gammel og svett og sliten men må bare legge meg nå før jeg dauer. Jeg skjønne ikke hvorfor det skal være så vanskelig, dette er det verste jeg har vært borti helt siden 1977! Jeg har brukt en time på å skrive på siden til Netgear men det ble bare surr tilslutt, det jo så forbasket kronglete. For bare en liten dongle, og ett program? Det burde ikke være mulig å få problemer med det! Et eksempel på hvor vanskelig det er: Jeg ville forsøke å legge inn en henvendelse til Netgear på hjemmesiden deres. Det var et formular til å fylle ut, med en liste over produktkoder man skulle velge fra. Og der var fullt av produkter, men det jeg har, med kode WPS, manglet selvsagt. Hvordan går det an å gjøre så dårlig jobb? Er de ikke vel bevart? Jeg tror firma som f.eks.Microsoft, ASUS, MSI, Acer etc. går ringer rundt Netgear , jeg tror faktisk ikke de er på banen engang. Jeg tror ikke de bryr seg om omdømme, men jeg synes de er noen sinker. Det er lov å ha sin mening om produsenter man har dårlig erfaring med. Så da kunne jeg heller ikke fylle ut formularet. Endret 12. august 2017 av rofl2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 Sjekk ut Bluesoleils bluetooth-software. Den har hjulpet meg og fungerer veldig bra selv på de billigste Biltema-donglene. Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 12. august 2017 Forfatter Del Skrevet 12. august 2017 Sjekk ut Bluesoleils bluetooth-software. Den har hjulpet meg og fungerer veldig bra selv på de billigste Biltema-donglene. Netgear er en nettverksdings og den har jeg lagt tilside. Men TRUST fra Jula skulle jo være en Bluetooth dings, den får jeg altså ikke parret med SONY 1000 hodetelefon. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 Tror Bluesoleil har en prøveversjon du kan teste med Trust-en. Kanskje det fungerer bedre. Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 12. august 2017 Forfatter Del Skrevet 12. august 2017 Tror Bluesoleil har en prøveversjon du kan teste med Trust-en. Kanskje det fungerer bedre. Jeg tror det er programmet fra Bluesoleil jeg bruker nå: CSR Harmony Wireless Stack.msi. For å benytte Bluetooth forbindelse med hodetelefon regner jeg med å bruke en Trust Bluetooth stick fra Jula. Og setter de tre parametrene til Discovery: PÅ. SCMS-T aktivert Enhetstype Stasjonær. Hver gang jeg vil installere blir programmet avinstallert, dvs. fjernet, Og så fortsetter programmet forfra med installasjon igjen. Jeg får også beskjed om at programmet finner ny hardware, og det må jo være Trust-pinnen. Så ds skulle det vel være klappet og klart? Høres ikke sånn ut – og nå kan det jo være pairingen som er problemet, men hvordan går jeg frem for å forsikre meg om at jeg får parringen riktig på plass? Jeg kan jo ikke utelukke at det er parringen jg har fått til, men såvit jeg skjønner skal se være mulig å gjenta dette flere gange (det ville jo være merkelig om ikke det skulle være mulig!) Men jag famler altså i blinde og det er foreløpig ikke et glimt av lys i enden av tunnelen. Det er nærmest sinnssykt at man skal kunne holde på i timevis, time etter time for å få på plass noe som man skulle tro burde være relativt enkelt hvis man ikke gjør noe helt korka? Mange timer i går, og begynner å bli endel tid i dag også. Har aldri opplevd tilnærmet så mye plunder for så banale saker. Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 (endret) Støtter disse donglene hd lyd etc? Hvis ikke blir det jo litt tafatt å parre de med mdr1000 Endret 12. august 2017 av Nwader Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 12. august 2017 Forfatter Del Skrevet 12. august 2017 Støtter disse donglene hd lyd etc? Hvis ikke blir det jo litt tafatt å parre de med mdr1000 Hva mener du, hd lyd etc? Jeg skrev jo Bluetooth - det er jo hva MDR 1000 også er? Det står jo svart på hvitt i mitt innlegg ovenfor ditt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 Bluetooth har en haug av standarder for lydoverføring. Jeg datt av lasset der for evigheter siden. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 Gjør deg selv en tjeneste og kjøp en slik: https://www.amazon.co.uk/dp/B0166QUQXC/ref=asc_df_B0166QUQXC43852003/?tag=pric097-21&creative=22374&creativeASIN=B0166QUQXC&linkCode=df0&smid=A3P5ROKL5A1OLE Vanlige Bluetooth dongles gir PCen Bluetooth hardware, og alt av parring og overføring styres av OSet gjennom driversoftware for pluggen. Denne derimot håndterer Bluetooth-tilkoblingen selv, og fungerer som et vanlig USB lydkort opp mot det den er plugget i. USB lydkort er MYE enklere, universalt støttet, og mer stabile enn Bluetooth-mottakere. Den er dermed plug and play med alt som støtter USB lydkort, inkludert spillkonsoller, mobiltelefoner, og alt mulig. Har en selv, bruker med MDR1000x. Parret den én gang og brukt den i ørten timer av dagen i månedsvis. 100% stabil, 0% tull. Trenger jeg å bruke hodetelefonene på mobil eller en annen PC kan jeg flytte over pluggen uten å parre på nytt, siden de er parret med pluggen direkte. Pluggen støtter også aptX, som er et av de lydformatene som sedsberg prøver å forklare deg - aptX gir både bedre lydkvalitet og lavere latency. Du får dog ikke koblet noe annet (mus, tastatur) til PCen med denne adapteren - den er kun for lyd. Den finnes forøvrig i norge, men det er billigere å få den levert med bud fra UK, MVA og frakt medregnet, enn å kjøpe den i norge. Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 13. august 2017 Forfatter Del Skrevet 13. august 2017 Gjør deg selv en tjeneste og kjøp en slik: https://www.amazon.co.uk/dp/B0166QUQXC/ref=asc_df_B0166QUQXC43852003/?tag=pric097-21&creative=22374&creativeASIN=B0166QUQXC&linkCode=df0&smid=A3P5ROKL5A1OLE Vanlige Bluetooth dongles gir PCen Bluetooth hardware, og alt av parring og overføring styres av OSet gjennom driversoftware for pluggen. Denne derimot håndterer Bluetooth-tilkoblingen selv, og fungerer som et vanlig USB lydkort opp mot det den er plugget i. USB lydkort er MYE enklere, universalt støttet, og mer stabile enn Bluetooth-mottakere. Den er dermed plug and play med alt som støtter USB lydkort, inkludert spillkonsoller, mobiltelefoner, og alt mulig. Har en selv, bruker med MDR1000x. Parret den én gang og brukt den i ørten timer av dagen i månedsvis. 100% stabil, 0% tull. Trenger jeg å bruke hodetelefonene på mobil eller en annen PC kan jeg flytte over pluggen uten å parre på nytt, siden de er parret med pluggen direkte. Pluggen støtter også aptX, som er et av de lydformatene som sedsberg prøver å forklare deg - aptX gir både bedre lydkvalitet og lavere latency. Du får dog ikke koblet noe annet (mus, tastatur) til PCen med denne adapteren - den er kun for lyd. Den finnes forøvrig i norge, men det er billigere å få den levert med bud fra UK, MVA og frakt medregnet, enn å kjøpe den i norge. Det var litt av et svar, om du har rett, og det tror jeg, er jo dette helt supert. Jge kunne jobbet meg ihjel uten å komme noen vei med dette på egen hånd, tror jeg. Vil det være mulig å flytte pluggen til tv, vil den fungere der? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Vil det være mulig å flytte pluggen til tv, vil den fungere der? Den fungerer de steder som støtter USB lydkort, så da kommer det vel an på TVen. Aner ikke om TVer generelt, eller din spesielt, støtter det. Tviler vel litt Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Jeg vil tro Trust enheten skal være kompatibel med Windows 7. Kan være at den er defekt eller vanskelig. På TV vil jeg tro at en må koble til en analog hodetelefonutgang. Må i såfall ha en trådløs sender som er beregnet for analog hodetelefonutgang. Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 13. august 2017 Forfatter Del Skrevet 13. august 2017 Jeg vil tro Trust enheten skal være kompatibel med Windows 7. Kan være at den er defekt eller vanskelig. På TV vil jeg tro at en må koble til en analog hodetelefonutgang. Må i såfall ha en trådløs sender som er beregnet for analog hodetelefonutgang. Det tror jeg du har rett i, og det vil nok bli enklere å få til også. Slik sender har jeg jo allerede. Men jeg vil gjerne kunne bruke MDR 1000 trådløst. Får se litt på det. Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 13. august 2017 Forfatter Del Skrevet 13. august 2017 (endret) Jeg vil tro Trust enheten skal være kompatibel med Windows 7. Kan være at den er defekt eller vanskelig. På TV vil jeg tro at en må koble til en analog hodetelefonutgang. Må i såfall ha en trådløs sender som er beregnet for analog hodetelefonutgang. Det tror jeg du har rett i, og det vil nok bli enklere å få til også. Slik sender har jeg jo allerede. Men jeg vil gjerne kunne bruke MDR 1000 trådløst. Får se litt på det. Et enkelt spørsmål: Kan man splitte en optisk utgang og finnes det en konverter til analog signal? Nå mister jeg den analoge lyd fra tv når jeg plugger inn en optisk lydplanke. Jeg ønsker å kunne benytte hodetlf. samtidig som planken gir lyd. Dette fordi jeg noen ganger trenger hodetlf. for å oppfatte det som sies. Til dette ville jeg altså trenge både en splitter go en converter. Får prøve å google litt. Denne splitter: http://tinyurl.com/yakuvxyj (Kr. 39) Jeg må kopiere linken til MSWord for at det skal fungere. Da er det bare konverter optisk -analog som mangler Endret 13. august 2017 av rofl2 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Jeg vil tro Trust enheten skal være kompatibel med Windows 7. Kan være at den er defekt eller vanskelig. På TV vil jeg tro at en må koble til en analog hodetelefonutgang. Må i såfall ha en trådløs sender som er beregnet for analog hodetelefonutgang. Det tror jeg du har rett i, og det vil nok bli enklere å få til også. Slik sender har jeg jo allerede. Men jeg vil gjerne kunne bruke MDR 1000 trådløst. Får se litt på det. Et enkelt spørsmål: Kan man splitte en optisk utgang og finnes det en konverter til analog signal? Nå mister jeg den analoge lyd fra tv når jeg plugger inn en optisk lydplanke. Jeg ønsker å kunne benytte hodetlf. samtidig som planken gir lyd. Dette fordi jeg noen ganger trenger hodetlf. for å oppfatte det som sies. Til dette ville jeg altså trenge både en splitter go en converter. Får prøve å google litt. Denne splitter: http://tinyurl.com/yakuvxyj (Kr. 39) Jeg må kopiere linken til MSWord for at det skal fungere. Da er det bare konverter optisk -analog som mangler Fant en optisk til analog her (jeg har ikke vurdert om dette er et bra produkt eller ikke): https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/receiver-og-forsterker/FIIOD03/fiio-d-a-konverterer-dac-d03k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå