Duqe Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Jakter på en billig strømforsyning med lav DB, 300-400w er alt jeg trenger. Lurte derfor på om noen har noen erfaringer? så at psdata.no har en q-tec 350w under 27db, er det bra? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Ville nok ikke valgt Q-tec PSU. Fordelen er at den er rimlig, men du får det du betaler for. Fare for at du ender opp med en ustabil maskin. Gå heller for Aopen PSU 350W, som er identisk med Fortron/source 350W. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) KJøp en billig strømforsyning på 300 - 500 W, gjerne med 2 vifter. Du skrur opp og setter på 2 passende motstander på viftene. Hvis du alt har en viftestyringsmekanisme (rheobus) kan du koble det på der. Men husk å skru av strømmen på strømforsyninga før du begynner å kutte ledninger der, høyspenning ;-) Passende motstander. En vanlig vifte bruker vel rundt 1,2 W. Spenningen på viftene pleier å være 12 V. Altså 0,1 Ampere. For å få ned støynivået til under 20 dB, pleier det å holde med å skru ned strømmen på vifta til rundt 60% av det orginale. Endret 7. desember 2003 av FiskePinna Lenke til kommentar
pertm Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg ville helle kjøpt en strømforsyning med 12cm f.eks en av de microplex har. Ikke kjøp q-tec, har hørt mye negativt om den på forumet... Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 hvis du ikke vil mekke så mye med strømmen så bytter du vifta i psu'n med en 20db papst Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Hva med denne "QTechnology PA-QT-02350 Papst Series 18-23.5dBA 350W ATX" koster 600 hos databutikken Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hva med denne da? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...=MISTFSP35060PN Litt lyst å investere i en stille strømforsyning selv, gjerne denne da, men gidder liksom ikke bruke penger på det før jul i tillegg til til at jeg har andre prosjekter å bruke penger på Lenke til kommentar
essess Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg også tenkte på en sånn strømforsyning, men så så jeg at Komplett hadde dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl , og det har en identisk psu (Fortron Source) i følge testen på Hardware.no som det er referert til nede på siden. Dermed kan jeg få meg et kulere kabinett samtidig. Kommer jo selvfølgelig an på hva du har fra før, men for mitt vedkommende ser dette mye bedre ut enn det jeg har fra før. Lenke til kommentar
snole Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Styr unna Q-Tec. Den er ikke helt bra (ustabile spenninger osv.) Støy kan dempes ved hjelp av en noisekiller. Den justerer viften etter temperaturen i PSU'en. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Hvis du skal ha ny strømforsyning, kan jeg på det hjerteligste anbefale Fortron/Source. Oppgis til å være under 20dB ved vanlig bruk, overdøves av mine 19dB vifter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå