Redaksjonen. Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Det skriver Sveinung Rotevatn, stortingsrepresentant for Venstre, i denne kronikken.Noreg har dei beste moglegheiter for å blomstre i ei globalisert og høgteknologisk verd Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Dagens svada fra en politiker. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 TL;DR? Det må bli lettere å si opp folk og lettere å ha folk i midlertidig stilling, og arbeidsledige må få sterkere krav til å forlate bransje, hjem og familie hvis det finnes behov for dem et annet, mindre attraktivt sted. Lenke til kommentar
Abel46 Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 TL;DR? Det må bli lettere å si opp folk og lettere å ha folk i midlertidig stilling, og arbeidsledige må få sterkere krav til å forlate bransje, hjem og familie hvis det finnes behov for dem et annet, mindre attraktivt sted. Akkurat ja! Stem Høyre / Frp Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Hvis det ikke er utvetydelig internett-tydelig, kan jeg klargjøre at det er en betydelig divergens mellom min overforstående tolkning og mitt personlige verdigrunnlag. Men jeg regner med at det er tydelig allerede. Lenke til kommentar
Dreamspace Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Foreslår at vi slutter å bruke ordet "delingsøkonomi", da det ikke er noe deling i denne økonomien. Vi kan heller bare kalle det for "oppdragsøkonomi". Det eneste disse bedriftene gjør er å knytte oppdragsgiver A til resurs B, og tilbyr bedre priser ved å omgå lover og forskrifter. De tilbyr fleksibilitet på bekostning av stabilitet. Greit nok om du er på utkikk etter ekstrajobb, men hva blir å skje om hele jobbmarkedet konvergerer mot dette? Der mesteparten av befolkningen må konkurrere mot hverandre på samme type oppdrag(Det som ikke er automatisert), og det eneste som skiller massene er pris (slik som Fiverr er i dag) Personlig satser jeg på maksimal automatisering, og en form for borgerlønn. Folk har rett og slett ikke råd til å måtte flytte eller omskolere seg hvert 5 år, dersom jobbmarkedet går til helvete der de bor. Norge er et såpass lite land at dette kan gjennomføres, dersom vi får selskaper som kan selge tjenester globalt (og øke skatteinntektene betraktelig). Vi har uansett en vanskelig og interessant framtid i vente. 3 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Hvis det ikke er utvetydelig internett-tydelig, kan jeg klargjøre at det er en betydelig divergens mellom min overforstående tolkning og mitt personlige verdigrunnlag. Men jeg regner med at det er tydelig allerede. Eg trur kanskje begge dykk to var sarkastiske. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Eg trur kanskje begge dykk to var sarkastiske. Muligens i tre innlegg på rad. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå