ExcuseMyMandarin Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Hei! Først og fremst, jeg er FOR alle vaksiner. Jeg og samboeren skal ta den første vaksinen med vår datter i morgen, både jeg og mor er for alle vaksiner, men det har kommet opp et lite dilemma, søsteren til dama har 3 barn, så når vi lurer på noe, spør vi ofte henne. Da det kom opp at vi skulle ta rotavirus vaksine i morgen, så sier henne at hennes yngste sønn (1 år), grein og var helt fra seg i flere dager etter vaksinen. Er det slik at rotavirus vaksinen har en høy andel med barn som får bivirkninger? Er det slik at vi kan eventuelt utsette vaksinen til vi skal på ferie eller annet neste år? Bør vi vurdere å droppe den helt? At dama har lest på nett, hjelper jo også svært lite, du hører jo om de få som har bivirkninger, ikke om alle tilfellene det har gått greit i. Er ikke ute etter hets, men er en bekymret far.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Den ble tatt her i huset i går. Ingen problemer med ungen her iallefall.. Sover og er veldig fornøyd!! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 https://www.fhi.no/nettpub/vaksinasjonsveilederen/vaksiner-mot-de-enkelte-sykdommene/rotavirusvaksinasjon---veileder-for/ Det er bare å lese der å veie opp potensielle ulemper med potensielle fordeler. Død er en potensiell ulempe med å ikke ta vaksinen, irritabilitet og diare er en potensiell ulempe med å ta den. Hva som faktisk skjer vet man aldri.. Lenke til kommentar
ExcuseMyMandarin Skrevet 9. august 2017 Forfatter Del Skrevet 9. august 2017 Takk for svar, er relativt kjent med fordeler og ulemper, er mer usikker om det er verdt å ta vaksinen om 30% får bivirkninger. Jeg jobber dessverre nå i Oslo, og må pendle godt over en time hver vei hver dag, og med familien til dama på ferie, så er hun alene 10-11 timer om dagen til jeg begynner i ny jobb om noen uker. Det jeg tenker på, er at om hun får bivirkninger, så har dama en helvettes jobb med å forsøke å roe henne ned.. Men ja, ulempene er jo dessverre mye større ved å ikke ta den, selv om det er ingen registrerte dødsfall i Norge i nyere tid pga. rotavirus. Vi skal følge alle andre vaksiner, så det er ikke snakk om å være en vaksinemotstander, hadde dama sagt nei til vaksiner, hadde jeg satt foten ned og sagt at det er uaktuelt å ikke følge vaksineplanen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Det står at 11-12% får bivirkninger, nærmest samtlige uvaksinerte barn får sykdommen ut fra det jeg kan se. Hva med å heller utsette det til familien til da a er tilbake fra ferie? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Datteren min fikk bivirkninger av den vaksinen. Sønnen min, som er fire år eldre, fikk rotavirus. Bivirkningene er verdt det! 1 Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Datteren min fikk denne. Ble litt febervarm utover kvelden så vi ga henne en paracet og la henne. Virket helt fin dagen etterpå og har ikke merket noen flere bivirkninger. 1 Lenke til kommentar
ExcuseMyMandarin Skrevet 5. september 2017 Forfatter Del Skrevet 5. september 2017 Kan forresten meddele at datteren vår tok vaksinen, og fikk ingen bivirkninger. Hun sov litt lenger enn normalt i luren etter vaksinen, men det var alt, og kan vell ikke kalles en bivirkning.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå