bshagen Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 (endret) Tenkte dette kunne være litt interessant å se, hva folk mener er såkalte "konebiler" eller som engelskmennene kaller det; "hairdresser car"Reglene er enkle:Post et bilde av en bil, uten kommentar - og vent på svar. Bilen diskuteres helt til noen poster en ny bil Endret 9. august 2017 av bshagen Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. august 2017 Forfatter Del Skrevet 9. august 2017 Starter med første bil 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Ja og nei. Ser en god del damer som kjører disse, men duverden det er jo en skikkelig gøy bil jo. Ja, i rette versjonen da. :-D Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 (endret) Mercedes Benz SLK Føler det er samme hvilket årstall. Ja, du kan vel også få disse med litt motor, men allikevel. Syns Mini kan være veldig jentete bil/konebil, men hvis man kommer seg på Cooper Works-modellene er det jo en sinnatagg! Endret 9. august 2017 av Vertical^ 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 (endret) Synes konebil er litt vagt. Det jeg definerer som en konebil er litt mer spesielle biler jeg ikke hadde blitt overrasket om det var en kvinne som kjørte. SLK, Fiat 500 og Mini Cooper er definitiv på den listen. Rikmannskonebil/businessladybil? Endret 9. august 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Er man sikker på seg selv og fokuserer på hva man selv har lyst på, så er det vel samme faen hva andre kaller konebil synes nå jeg. Å være nedlatende mot en eller annen type bil fordi man synes den er jentete eller lite maskulin synes jeg ofte kan bli litt patetisk. Blir litt som å tro at du er stor og tøff fordi du kjører Hummer H2. Bare.. nei. Kjøp og kjør det du føler for, finn en bil som gir deg et stort smil om munnen og la alle de usikre småguttene få mene hva de vil om de er så desperate for å bevise maskulinitet, eller hva enn poenget er. Er man genuint glad i bil så klarer man også å respektere de fleste biler for hva de er eller hva de er gode på i stedet for å bare fokusere på barnslige fordommer. 6 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 (endret) Her er min kones konebil. Det er hun som har flest barn i bilen, så greit at hun har litt stål rundt de. Jeg kjøpte en Avensis for et par år siden, tenkte at det kunne være noe for henne. Der tok jeg feil. Hun nektet å kjøre den. Jeg gjesper bare jeg ser på bilen, sa hun. Jojo, jeg var jo enig...Så definisjonen av en konebil? Det kommer vel an på kjerringen det. Endret 9. august 2017 av fikse 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Er man sikker på seg selv og fokuserer på hva man selv har lyst på, så er det vel samme faen hva andre kaller konebil synes nå jeg. Å være nedlatende mot en eller annen type bil fordi man synes den er jentete eller lite maskulin synes jeg ofte kan bli litt patetisk. Blir litt som å tro at du er stor og tøff fordi du kjører Hummer H2. Bare.. nei. Kjøp og kjør det du føler for, finn en bil som gir deg et stort smil om munnen og la alle de usikre småguttene få mene hva de vil om de er så desperate for å bevise maskulinitet, eller hva enn poenget er. Er man genuint glad i bil så klarer man også å respektere de fleste biler for hva de er eller hva de er gode på i stedet for å bare fokusere på barnslige fordommer. Amen til den. Men samtidig så er det jo litt interessant sosialt eksperiment å se hva andre definerer som en konebil. Eller hur? 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. august 2017 Forfatter Del Skrevet 9. august 2017 Ser definitivt mange damer som kjører slike biler ja, Pajero, Land Cruiser etc Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 (endret) Ser definitivt mange damer som kjører slike biler ja, Pajero, Land Cruiser etc Jeg tenker iallfall slik at det er smart at den som har (mest) unger med seg også kjører den bilen som tåler en smekk. Jeg har igrunn lurt litt på dette med damer som kjører store biler. For her vi bor, vest for Bergen (så langt vest at måkene snakker engelsk), er det faktisk en god slump damer som kjører nokså store 4WD-biler. Excursion, LC, Pajero, en god del av de er pimpet og hevet opp hos diverse ombyggingsfirma. Parkeringsplassen rundt barnehagen (rart med det, men det er flest damer som leverer unger) er flusst i slike doninger som ikke er spesielt lett å lirke inn i en parkeringsluke. Er det slik ellers i landet? Må spørre siden etter at jeg fikk en haug med unger så er man gjerne litt mer låst til heimen og ikke farter like mye rundt som før... Endret 9. august 2017 av fikse 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. august 2017 Forfatter Del Skrevet 9. august 2017 Så hvorfor kan ikke far rase rundt i en liten sportsbil? 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. august 2017 Forfatter Del Skrevet 9. august 2017 Hahah, er Lamboen til Bieber eller noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå