Gå til innhold

"cable managment" bak tvbenk


Anbefalte innlegg

Med mild OCD og ekstremt mye duppdietter på tv benken så ser jeg meg nødt til å gjøre noe med kabel HEL**** på baksiden. Jeg har en bestå tvbenk fra ikea uten særlig muligheter for kabel håndtering og må derfor til med noe på baksiden, gjerne en brei men veldig smal kabelkanal, eller noe form for kurv hvor kablene kan pakkes nedi. 

 

Noen som har funnet noen gode løsninger her og kan komme med tips? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, mange løsninger. Hadde vært enklere å svare hvis du hadde et bilde eller to. En slik sak man tvinner rundt kablene funker greit og ser ganske bra ut hvis det er "perfekt" mengde kabler inni.

 

Vill helst ha noe som er festet til baksiden av tvbenken, kan jo alltids feste en slik også med puter og strips men ikke helt den løsningen jeg er på jakt etter. 

 

Ang bilde, tenker du da på tvbenk og oppsett? Eller bare benken? 

Lenke til kommentar

Har en ikea TV benk hvor jeg har benyttet hullbor for å få litt alternative føringsveier.  I tillegg benytter jeg en av skuffene som 'koblingspunkt' for strøm/nett. 

 

Bruker borrelåsbånd til kabelhåndtering, lei strips.

 

EDIT: Har også forsøkt å redusere antall duppeditter og kabler i stuen (og kontoret).  Har databod og benytter streaming via steam link/chromecast/sonos for å slippe å ha benken full.

Endret av process
Lenke til kommentar

Tja, mange løsninger. Hadde vært enklere å svare hvis du hadde et bilde eller to. En slik sak man tvinner rundt kablene funker greit og ser ganske bra ut hvis det er "perfekt" mengde kabler inni.

 

Vill helst ha noe som er festet til baksiden av tvbenken, kan jo alltids feste en slik også med puter og strips men ikke helt den løsningen jeg er på jakt etter. 

 

Ang bilde, tenker du da på tvbenk og oppsett? Eller bare benken?

 

Egentlig bare bak så jeg kan se hvordan ledningene ligger/ se rotet. Det er mange fine bokser og ting på Ebay som kan funke. Har surra med altfor mye kabelpynting oppigjennom så jeg har testet det meste, frem til jeg kjøpte meg skylapper for et par fem år siden :p

 

Edit; Kanskje et bilde fra inni benken også, kan hende det går an å gjøre noe lurt så det blir helt rent bak også. Er vel ønskelig at ledningene skal være mer eller mindre usynlige.

Endret av Soseks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...