Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

et anlegg som spiller rått, maks 15k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du ha en sub og forsterker til 15 tusen eller tenker du å bytte ut alle høytalere i dører med noen som spiller bedre? Trenger du ny spiller og?

Må ha mere informasjon her. Gjerne hvilken bil det gjelder også.

alt sammen? er en volvo 240 sedan, å har lest att eg burde ha bassporter opp igjennom hatte hylla
Lenke til kommentar

Tenker du bør vurdere å kjøpe litt brukt om du skal få et "rått" anlegg til 15k.

holder ikkje 15 tusen til 2x12, monoblokk, frontsett ?forsterker , spiller og kabler?

Om du i snitt får ting til halv pris brukt, får du ei dobbelt så heftig monoblokk....

Lenke til kommentar

Tenker du bør vurdere å kjøpe litt brukt om du skal få et "rått" anlegg til 15k.

holder ikkje 15 tusen til 2x12, monoblokk, frontsett ?forsterker , spiller og kabler?

Om du i snitt får ting til halv pris brukt, får du ei dobbelt så heftig monoblokk....
da blir det nåkk monoblokk brukt vertfall :) har du tips til bassere? og spiller?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

mono = en (sub)

Mono = én kanal på forsterkeren. Går fint an å koble subbene sammen og la monoblokken kjøre begge så lenge den er kraftig nok. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du bør kjøpe brukt i den prisklassen for å få noe virkelig bra.

Angående kabel så ville jeg brukt batterikabel fra biltema, de kommer i lengder på 6 meter.

Kjøper du stinger-kabel må gjøre et kompromiss med lydkvalitet, dess rimeligere kabler du finner dess bedre forsterker og høytaler får du råd til :)

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Du bør kjøpe brukt i den prisklassen for å få noe virkelig bra.

Angående kabel så ville jeg brukt batterikabel fra biltema, de kommer i lengder på 6 meter.

Kjøper du stinger-kabel må gjøre et kompromiss med lydkvalitet, dess rimeligere kabler du finner dess bedre forsterker og høytaler får du råd til :)

for det bli nåkk vertfall monlblokl brukt, for det er dyrt, eg har sånn egentli litt lyd en forsterker kan sjekke merke viss du vil, og et par ground zero 7x10 høytalere som eg kjøpte på tv boden for noen uker siden, men eg har det ikkje i bilen enda da. så egentli trenger eg frontsett,kabler,monoblokk,bassere og spiller. det med kabel er ikkje biltemasine kabler veldig stive?
Lenke til kommentar

mono = en (sub)

Mono = én kanal på forsterkeren. Går fint an å koble subbene sammen og la monoblokken kjøre begge så lenge den er kraftig nok.
aha for eg har ett lite bilanlegg inne med 4x12 og de kjører eg på en monoblokk Endret av skidoo69
Lenke til kommentar

hva tror dere om 2 lib 1222 da?

Tror 1 er nok i massevis med mindre du ønsker å få hørselsskade :) gå hellet for en bedre spiller og høyttalere enn overkill bass.
men det er i en 240 sedan, var derfor eg tenkte på 2 :) har du noen tips til en bra spiller?

og er det noen som har hørt på et anlegg meg bassporter opp gjennom hattehylla, hvordan er det?

og elementet fra eller mot seteryggen?

Endret av skidoo69
Lenke til kommentar

Det er så mange parametre og faktorer å ta hensyn til at det ikke er lett å gi noen generelle svar. Det jeg kan si om å kjøre bassrefleksporter opp gjennom hattehylla er at det gir ekstra forsterkning av lyden rundt portens tunefrekvens. Dette er kanskje ekstra nyttig om du er som meg og liker veldig dyp bass, da kan du utnytte effekten av lavt justerte porter for å få frem den dypeste bassen ekstra godt. Retningen på elementet... Tja, det finnes ingen fasit, men min erfaring er at det som oftest spiller best med elementet bakover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...