Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Pendle fra Lier til Oslo

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å flytte fra Lysaker til hus i Lier, rett ved Lierskogen ikke langt fra Liertoppen. Noen som har erfaringer med å pendle med buss(Brakar) til og fra Lier? Vi vil bruke rundt 15 min fra boligen til bussholdeplassen Avstikkeren. Jeg ser også at et alternativ er å ta tog til/fra Asker og buss derfra til Lier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du innover mot Oslo vil jeg anbefale toget og Asker er nok raskest. Hvis du har bil ville jeg anbefalt å kjøre til Asker og parkert på pendlerparkeringen der. Alternativt kan du ta rute 71 fra liertoppen som går til Asker.

Sånn forøvrig hadde jeg aldri bosatt meg på Lierskogen uten å ha bil :p

Lenke til kommentar

Jupp. Rute 71 går som nevnt forbi liertoppen og lierskogen og til Asker på ca. 15-20 min avhengig av hvor du går på. Jeg er dog usikker på om du kan ta den med Ruters sonesystem eller om du må ha separat månedskort hos Brakar.

Lenke til kommentar

Nei det er noen linjer som er inkludert i ruters billettsystem som er utenfor. Jeg bor i Røyken og kan ta både buss og tog til oslo med en 3V sone billett. Sjekket opp, og bussene som går gjennom Lier er ikke inkludert i Ruter systemet.

Lenke til kommentar

Det går ekspresstog fra Lier stasjon (hvert 30 min). Men å reise med buss fra Liertoppen -> Lier stasjon så tog derfra til Oslo tar vesentlig mye lenger tid enn å ta bussen til Asker (eller bare bussen helt inn).

Hvor punktlig bussen er i rushtiden ut av Oslo har jeg ingen anelse om.

Lenke til kommentar

Det går ekspresstog fra Lier stasjon (hvert 30 min). Men å reise med buss fra Liertoppen -> Lier stasjon så tog derfra til Oslo tar vesentlig mye lenger tid enn å ta bussen til Asker (eller bare bussen helt inn).

Hvor punktlig bussen er i rushtiden ut av Oslo har jeg ingen anelse om.

Det er vel kanskje fra Asker-området at køen starter og at det derfor kan lønne seg å ta buss dit og tog videre. Selv om direktebuss tar kortere tid ifølge reiseplanlegger.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...