Gå til innhold

Slik lager du hackerfelle på din server, epostkonto eller sikkerhetskopi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat nytt. Lagde selv slike honeytraps med varsling for over 20 år siden, de som ble tatt skjønte ikke hvordan dette var mulig.

Samme her..

I hvert HTTP-skjema la jeg inn noen ekstra inputfelter som senere ble gjort usynlig ved CSS. Hvis noen submittet et skjema med verdier i de skjulte skjemaene visste jeg at det var roboter ute og gikk, så de ble automatisk sperret og blacklistet.

Så enkelt, men så utrolig effektivt.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat nytt. Lagde selv slike honeytraps med varsling for over 20 år siden, de som ble tatt skjønte ikke hvordan dette var mulig.

Samme her..

I hvert HTTP-skjema la jeg inn noen ekstra inputfelter som senere ble gjort usynlig ved CSS. Hvis noen submittet et skjema med verdier i de skjulte skjemaene visste jeg at det var roboter ute og gikk, så de ble automatisk sperret og blacklistet.

Håper du passer på å gjøre det usynlig for skjermlesere også da, sånn at du ikke blacklister blinde og svaksynte :p hehe

Lenke til kommentar

Samme her..

Håper du passer på å gjøre det usynlig for skjermlesere også da, sånn at du ikke blacklister blinde og svaksynte :p hehe

Dette var en fallskjermside, så tok ikke så veldig mye hensyn til akkurat den gruppen.

Forøvrig, burde ikke skjermlesere ta en titt på CSS - spesielt siden man kan sette ting til usynlig?

(Og joda, det stod foran inputfeltet at man ikke skulle skrive noe der - så selv om noen benyttet løsning som ikke brukte CSS så ble de iallfall advart)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...