AfterGlow Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Database inneholder over 300 millioner hackede passord.Her kan du sjekke om passordene dine er sikre Lenke til kommentar
hakonovi Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Haha, høres trygt ut. Hunter2 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Acurus Skrevet 9. august 2017 Populært innlegg Del Skrevet 9. august 2017 Diskusjon.no har laget en funksjon som gjør at om du skriver passordet ditt i en post, så blir det sensuret. ********** se! 14 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Som Hunt peker på bør man som en forholdsregel imidlertid ikke skrive inn passord som man for øyeblikket bruker, da det alltid er en sjanse for at også disse kan komme på avveie, selv om Hunt skriver at han ikke loggfører noen av passordene som skrives inn i søkefeltet. I stedet bør man altså kun bruke den for nye passord som man vurderer å bruke. Hadde ikke brukt slike, hvis det er så sensitivt bør man heller få passord på SMS i så fall. Rart diskusjon.no ikke tilbyr det. 1 Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Om du ønsker å sjekke dine nåværende passord, så kan du laste ned hele basen fra siden, med passordene som SHA1 hasher. Da kan du sjekke lokalt hvor det er trygt. 3 Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Tjeneste, samler passord mens den later som at den gir deg ett innblikk i hvor sikkert passordet ditt er. Så praktisk da får de en fin database som kan brukes med brute force, og see hva trenden er i hvilken kombinasjoner som også brukes mest. ---- Framdeles ingen som lært seg at de fleste gangene passordene er på avveie så er det på grunn av nett tjenestene vi bruker. Sony, Facebook, Microsoft.. osv osv, plasser som blir hacket der hackerne får alle passordene... OG brukernavna... og kansje litt extra info. 1 Lenke til kommentar
Dovakin Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Kom ikke inn på siden. Kan noen sjekke passordet mitt: password123 eventuelt p@ssword123 og passw0rd123. Er stort sett et av de 3 jeg bruker. 1 Lenke til kommentar
magnekje Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Kom ikke inn på siden. Kan noen sjekke passordet mitt: password123 eventuelt p@ssword123 og passw0rd123. Er stort sett et av de 3 jeg bruker. Oh no — pwned! This password has previously appeared in a data breach and should never be used. If you've ever used it anywhere before, change it immediately! Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Skriv inn kredittkort nummer og PIN-kode. Sjekk om kort og kode har blitt stjålet! 100% Guaranteed Safe by Nigerian Safety Committee™ 2 Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Jeg oppfordrer alle til å legge ut kredittkortinformasjonen her i kommentarfeltet så skal vi raskt finne ut om det er stjålet. Lenke til kommentar
emva Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 En annen nyttig funksjon med denne er at man kan søke på domene, hvis man eier et domene så kan man få en oversikt over hvilke e-postadresser har blitt brukt til å lage en konto på de sidene som har blitt hacket. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Hehe dette er ikke noe nytt, alt rundt år 2000 eksisterte det tilsvarende "tjenester". Mange av dem var satt opp slik at de lagret passordene og på de fikk dermed tilgang til veldig mange nye og unike passord for brute force lister. Ikke sleng rundt deg med passord. Bruk passord der de må og skal brukes og kun det. Og kan du unngå å taste passord feks ved hjelp av passord administrator løsninger så gjør helst det. Hjelper mot m-i-m, og keyloggere også. 2 faktor øker sikkerheten ennå mer. Selv om ikke den omtalte tjenesten skulle ha skumle planer med alle passord som tastes inn så er feks en m-i-m nok til at du kan få svi. 1 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Hehe dette er ikke noe nytt, alt rundt år 2000 eksisterte det tilsvarende "tjenester". Mange av dem var satt opp slik at de lagret passordene og på de fikk dermed tilgang til veldig mange nye og unike passord for brute force lister. Ikke sleng rundt deg med passord. Bruk passord der de må og skal brukes og kun det. Og kan du unngå å taste passord feks ved hjelp av passord administrator løsninger så gjør helst det. Hjelper mot m-i-m, og keyloggere også. 2 faktor øker sikkerheten ennå mer. Selv om ikke den omtalte tjenesten skulle ha skumle planer med alle passord som tastes inn så er feks en m-i-m nok til at du kan få svi. Hvordan beskytter en password-manager mot man in the middle-angrep? Passordet må jo uansett sendes over internett. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 "Ja, nå er ditt passord lekket." :-) Sjekket "passord1", "passord2",... og måtte helt til "passord17" før jeg fant et trygt passord. 1 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 (endret) Nå som tek.no er mer for mannen i gata, med å gi råd og veiledning, så er denne artikkelen litt motsigende. Dette er mot generell fraråding om å oppgi passord mm. på "ukjente sider", så sier brått et anerkjent norsk nettsted som tek.no at man kan man gjøre det. Ved å legitimere slike sider, så skaper det rom for at visse ikke datakyndige blir litt forvirret, og dermed lar seg lettere lure av tilsvarende sider som kan dukke opp. Selv om siden ber om at man ikke skal taste inn nåværende passord, så er det allikevel i grenseland etter min mening. Nå er jeg kanskje litt sær og trassig... Tek sin målgruppe er ikke lenger de mer datakyndige, som før. Endret 9. august 2017 av plankeby 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 En lignende tjeneste finnes i LastPass vault, om man kjører en Security Challenge. Lenke til kommentar
kenjako2 Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Kom ikke inn på siden. Kan noen sjekke passordet mitt: password123 eventuelt p@ssword123 og passw0rd123. Er stort sett et av de 3 jeg bruker. Jeg bruker 12345, men hold det hemmelig da. Vet du om det er sikkert? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Toveisverifikasjon burde vel være en god løsning om man frykter at passordet er på avveie. Men å endre det er nok det enkleste. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Diskusjon.no har laget en funksjon som gjør at om du skriver passordet ditt i en post, så blir det sensuret. ********** se! Det var et flott tiltak! Jeg prøver: x87HexK("lO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå