Gå til innhold

TEST: Intel Core i9-7900X


Anbefalte innlegg

Da er spørsmålet om mann kan leve med 2-10 mindre fps i 1080p som så mange er så veldig higen etter med slike dyre cpuer TR kommer til å slå veldig godt ann. X399 er en mye bedre platform enn x299 så sånn er nå det.

Jeg har TR 16 core på vei, og har x299. H orfor er x399 plattformen bedre enn x299? Hva har x399 som ikkje x299 har?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Latterlig pris. AMD kommende produkter er bedre på pris og has samme ytelse.

Samme ytelse? 1950x kommer til å feie gulvet, pipa,gårdsplassen og antagelig uthuset med 7900X. Må nok vente på de litt mer tilsvarende prosessorene fra Intel om de skal ha ha noe sjans. Men så var det med pris da
Du mener ytelse i ren rendering med cpu. Da er threadripper suveren på pris/ytelse.

 

Prøv noe annet, og da er det ikkje samme fasit.

 

Intel kommer desverre ikkje til å senke prisene, så lenge intel er en god del bedre ipc og minneytelse.

Man kan faktisk ikkje si at threadripper knuser intel "konkurrenter" når det bare er i få oppgaver de vinner.

Vi får se da vet du.

Om de blir testet i det de er ment å brukes i tror jeg Intel skal få slite. Spill og tilsvarende hører ikke hjemme her uansett. Skal være passe tjukk i hue for å kjøpe slike systemer for så og sitte og spille og surfe på nettet.

 

 

Ja, om man kun skal spille og surfe, men det er vel ikke usannsynlig at man skal spille, og gjøre andre krevende oppgaver?

 

AtW

De fleste vil nok ha mesteparten av ressursene til maskinen tilgjengelig ved spill.

Og starte encoding av video f.eks belaster mer enn bare prosessor.

 

Men hvis man folder på CPU så for all del.

Lenke til kommentar

 

Ny utgave CPU til 10.000 kr, uten økning fps i spill? Dette må være en spøk.

 

Dette er ikke laget for spill. Dette er laget for video redigering og video/3d rendering. For spill trenger du ikke en slik cpu.

Kjekt å ha en cpu som er konge til alt da :)

 

Er så evig glad for at man måtte kjøpe locka Xeon cpu for å få mange kjerner. Helst dual socket tilogmed.

 

Takk AMD! som gjorde entusiast great again :D

Lenke til kommentar

Ønskeliste for testen :

 

-Jeg vet ikke hvor mange som spiller i 4K, men jeg mener at det er flere som spiller i 1440p. Hadde vært fint å få med denne oppløsningen i testene.

-hovedkortene til 2066 med nytt chipset X299 har i følge mange endel issues som burde løses. Kanskje litt mer om dette. I tillegg er det endel funksjoner som ikke er tilgjengelig for alle modeller av prosessorene. Det er jo en relativ stor del av investeringen det også.

 

Skal bli spennende å se hvordan 7980XE presterer når den kommer i september. Ikke så mye å hente her for gamere. I alle fall ikke ift pris.

 

I 4k og 1440p blir GPU flaskehalsen uansett og forskjellen er liten om noen i det hele tatt. Hele 2066 satsingen er nok et forsøk fra Intel i å loppe kunder for penger og et desperat forsøk på å ikke miste kunder til AMD.

Lenke til kommentar

 

Da er spørsmålet om mann kan leve med 2-10 mindre fps i 1080p som så mange er så veldig higen etter med slike dyre cpuer TR kommer til å slå veldig godt ann. X399 er en mye bedre platform enn x299 så sånn er nå det.

Jeg har TR 16 core på vei, og har x299. H orfor er x399 plattformen bedre enn x299? Hva har x399 som ikkje x299 har?

Njæ... 64 pcie lanes da om noen trenger det :p

Lenke til kommentar

 

Ønskeliste for testen :

-Jeg vet ikke hvor mange som spiller i 4K, men jeg mener at det er flere som spiller i 1440p. Hadde vært fint å få med denne oppløsningen i testene.

-hovedkortene til 2066 med nytt chipset X299 har i følge mange endel issues som burde løses. Kanskje litt mer om dette. I tillegg er det endel funksjoner som ikke er tilgjengelig for alle modeller av prosessorene. Det er jo en relativ stor del av investeringen det også.

Skal bli spennende å se hvordan 7980XE presterer når den kommer i september. Ikke så mye å hente her for gamere. I alle fall ikke ift pris.

I 4k og 1440p blir GPU flaskehalsen uansett og forskjellen er liten om noen i det hele tatt. Hele 2066 satsingen er nok et forsøk fra Intel i å loppe kunder for penger og et desperat forsøk på å ikke miste kunder til AMD.
Feil at det gjelder i 1440p. Det har vi sett for lengst. Tilogmed i 3440x1440 som jeg bruker mest ;)

 

Med 2x 1080ti.. Hehe :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...