ReoRun Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Hei! Begynner snart på informatikkstudier, og er på utkikk etter en laptop som holder ut studietiden(3-5år). Kommer til å brukes til skolearbeid, programmering, streaming og noe gaming(hovedsakelig wow, overwatch, dota, csgo). Har en stasjonær som tilsvarer dagens "The Alchemist". Vil ha en velfungerende laptop som ikke ser ut som et romskip. Er da en XPS 15 til 18k overkill for min bruk? Hva med Aero og Razer? Kommer de til Norge? Har sett litt på x1 Carbon også, men redd GPUen er for dårlig. Blir en 2-2.5kg laptop for tung å drasse rundt på? Holder det med f.eks. en Zenbook? Har mulighet til å strekke meg til 20k, men har på følelsen at det er veldig overdrevent for min bruk, så gjerne rundt 10k om det finnes bra nok alternativer i det prissjiktet! Tusen takk til alle her på forumet for innsatsen og ekspertisen dere deler med dere!? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 (endret) > Er da en XPS 15 til 18k overkill for min bruk? XPS 15 går definitivt under kategorien Luksusbærbar. Hvis du tømmer kontoen for å kjøpe den og kan game på den stasjonære mesteparten av tiden er det definitivt overkill. > Hva med Aero og Razer? Kommer de til Norge? Ville ikke satset på det. > Har sett litt på x1 Carbon også, men redd GPUen er for dårlig. Går greit å spille DOTA og CSGO men ikke veldig mye annet. > Blir en 2-2.5kg laptop for tung å drasse rundt på? Det kommer veldig an på hvor mye drassing du har tenkt å gjøre. Jeg er en kar på 90kg og jeg ønsker av og til at min ASUS UX303LN(1.45kg) var lettere etter å ha gått mye rundt med den en dag. > Holder det med f.eks. en Zenbook? Mange forskjellige utgaver. Varianten med nvidia 940 kort er god nok til DOTA og CSGO. Tviler på at du får god fps på Overwatch. Endret 8. august 2017 av Locrin Lenke til kommentar
ReoRun Skrevet 8. august 2017 Forfatter Del Skrevet 8. august 2017 Tusen takk for raskt svar!? Regner med at laptopen kommer til å følge meg hvor en jeg går de neste årene, så da burde jeg kanskje satse på en som veier mindre enn 2kg om du synes 1.45 er i meste laget!? Har jo den stasjonære til tyngre gaming som du sier, men vil også ha muligheten til å spille litt hos kamerater og på farten uten at jeg må kjøre alt på laveste settings.. Har du noen forslag til andre gode laptoper som helst har i5/7 7th gen, 256gb+ ssd, 8gb+ ram, 1920*1080+, bra batteritid og dedikert gpu?? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Det finnes en del laptoper med dedikert grafikk som er billigere, men Dell har klart å putte veldig mye kraft inn i en liten pakke med XPS modellene sine. HP har OMEN maskinene, men de er langt svakere og har dårligere byggkvalitet enn XPS, Lenovo har mange maskiner med god innmat men skjermene er lyssvake og byggkvaliteten er mangelfull. I tillegg ser de ut som de ble designet av en 14-åring på syre. Jeg tror DELL XPS 15 er et godt valg. Kvalitet koster og den maskinen kan du lett ha i 5 år hvis den behandles pent. Jeg kjøpte min Asus for 2 år siden. Nypris var da ca 13.000 og den er som ny enda. Jeg kommer til å ha den i hvertfall 2 år til. Så jeg støtter absolutt å legge litt penger i en laptop. Bare vær obs på at ting skjer fort på grafikkfronten noe som er grunnen til at jeg aldri kjøper bærbare med graftig gpu. Den vil bli utdatert mye raskere enn resten av maskinen. Det finnes jo også en versjon som koster kr 16.439,- som kanskje er litt lettere å svelge. Hvilken modell er det du ser på som koster akkurat 18.000? https://www.proshop.no/Baerbar/Dell-XPS-15-DVGV0/2583049?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Lenke til kommentar
tomatotomato Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Satt også og prøvde å finne ny pc, skal også til å begynne på realfagsstudier. Virker som det er best å bestille gjennom Dells nettside (http://www.dell.com/no/p/xps-15-9560-laptop/). Fant ut at det er 10% rabatt på prisene som står der dersom man er student, du må sende inn en epost med dokumentasjon på at du studerer, fant fremgangsmåten på å få rabattkode gjennom Dell Norge sin facebookside. XPSen som koster rundt femten og et halvt tusen frister noe ekstremt! Lenke til kommentar
ReoRun Skrevet 9. august 2017 Forfatter Del Skrevet 9. august 2017 Etter å ha lest og sett på utallige anmeldelser og sammenligninger, virker den nå utvilsomt som det beste alternativet for min planlagte bruk. Alt annet blir enten for tungt og stygt eller for svakt på gamingfronten. Har også sett på XPS-modellene gjennom Dells nettside. http://www.dell.com/no/p/xps-15-9560-laptop/pd?ref=PD_OC @pederlh Trodde ikke Dell hadde studentrabatt lenger, så det var gode nyheter! Lener også mot den nå. Med fingeravtrykksleser, idiotforsikring og studentrabatt lander den på 14.428kr. Virker som bra bang-for-buck det, med de specsa, og så lite footprint! Litt skeptisk til det lille batteriet på den versjonen. 0.2kg ekstra vekt og en del mer penger verdt det for å oppgradere til 97Wh? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Dell XPS 15 bråker når du spiller, ifølge anmeldelser, så vidt jeg husker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå